تحولات جنگ در لبنان

پاسدار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران:

می‌گویند «اگر جواب ترور سردار سلیمانی و هنیه را می‌دادیم، این اتفاق نمی‌افتاد»

یا «اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند»

از این سخنان تعجب می‌کنم در حالی که سپاه وسط میدان است

یمن بیش از ۲۸۰ کشتی را مورد حمله قرار داده است

سایت حکومتی انتخاب۹ مهر با درج اظهارات پاسدار جوانی معاون سیاسی سپاه در جمع پاسداران در قزوین نوشت:

در فضای مجازی در مورد سپاه اطلاعات نادرستی را بیان می‌کنند، مثلاً می‌گویند «اگر جواب ترور سردار سلیمانی و هنیه را می‌دادیم، این اتفاق نمی‌افتاد» یا «اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند» / طراحی اقدام باید با در نظر گرفتن عقلانیت، تدبیر و سنجش همه جوانب اقدام باشد / تا اتفاقی می‌افتد، می‌گویند «چرا سپاه کاری نمی‌کند؟ یمن از ما پیشی گرفت»؛ از این سخنان تعجب می‌کنم در حالی که سپاه وسط میدان است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد:

در فضای مجازی در مورد سپاه و فرماندهان میدانی نیروهای مسلح اطلاعات نادرستی را بیان می‌کنند. مثلاً اگر جواب ترور سلیمانی، ترور هنیه را می‌دادیم این اتفاق نمی‌افتاد یا اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: سیاست نظام اسلامی محو موجودیت رژیم صهیونیستی است. رهبر انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این وظیفه را یک تعهد می‌داند و رهبر انقلاب در امتداد امام، سیاست را دنبال کرد و نیرویی ایجاد کرد به‌نام سپاه قدس که وظیفه‌اش روشن است و انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی برای تحقق حذف اسراییل در دستور کار است.

پاسدار جوانی در ادامه افزود: تا اتفاقی می‌افتد می‌گویند؛ چرا سپاه کاری نمی‌کند، یمن از ما پیشی گرفت، من از این سخنان تعجب می‌کنم در حالی که سپاه وسط میدان است و یمن بیش از ۲۸۰ کشتی را مورد حمله قرار داده است اسراییل و آمریکا را در حوزه دریا فلج کرده است.

به گزارش رویترز بامداد سه‌شنبه با به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل آویو، سامانه دفاع ضدهوایی اسراییل در آسمان این شهر برای مقابله با موشکهای شلیک شده از جانب حزب‌الله فعال شد. به گزارش منابع بهداشتی اسراییلی در این حمله موشکی یک نفر مجروح شد.

رویترز سه‌شنبه ۱۰ مهر در گزارشی از تحولات جنگ در لبنان به‌نقل از منابع نظامی اسراییل نوشت:

پس از حملات کماندوها و چتربازان ارتش اسراییل درگیری شدید با حزب‌الله در جنوب لبنان آغاز شد.
این منبع افزود عملیات در لبنان از شامگاه دوشنبه آغاز شده و نیروهای نخبه اسراییلی که دو هفته پیش از غزه به جبهه شمال منتقل شده بودند، در آن شرکت داشتند.
به گزارش رویترز نیروی هوایی و توپخانه اسراییل از نیروهای زمینی برای عملیات زمینی و نفوذ به خاک لبنان پشتیبانی کردند.
یک منبع امنیتی لبنانی به رویترز گفت با آغاز این حمله نیروهای ارتش لبنان از مواضع خود در امتداد مرز تا عمق ۵ کیلومتر عقب‌نشینی کردند.

رویترز خاطرنشان کرد ارتش لبنان هیچگاه وارد درگیری بزرگی با اسراییل نشده و در سال گذشته نیز در جنگ‌ها علیه اسراییل شرکت نداشت.

رویترز هم‌چنین نوشت همزمان با آغاز حمله زمینی، هواپیماهای اسراییلی ۸ نقطه در نواحی جنوبی بیروت را هدف قرار دادند.

فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان، روز سه‌شنبه ۱۰ مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد دیروز، ارتش اسراییل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، یونیفل، اطلاع داد که قصد انجام عملیات‌های محدود زمینی در لبنان را دارد.

به‌رغم این تصمیم، نیروهای حافظ صلح در موقعیت خود باقی مانده‌اند. امنیت و ایمنی نیروهای حافظ صلح اولویت دارد و ما به همه طرفها یادآور می‌شویم که موظف به احترام به آن هستند.

بیانیه یونیفل می‌افزاید: هر گونه نفوذ به لبنان، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و هم‌چنین نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است.

ما قویاً از هر دو طرف جنگ می‌خواهیم به قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) به‌عنوان تنها راه‌حل عملی برای بازگرداندن ثبات به این منطقه متعهد شوند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ۹ مهر در گزارشی از تماس لوید آستین وزیر دفاع این کشور با همتای اسراییلی‌اش اعلام کرد لوید آستین بر حمایت آمریکا از حق اسراییل برای دفاع از خود در برابر رژیم ایران، حزب‌الله لبنان، حماس، حوثی‌ها و سایر سازمانهای تروریستی وابسته به این رژیم تأکید کرد. در این تماس آنها توافق کردند زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در مرز لبنان تخریب شوند.
لوید آستین تأکید کرد که آمریکا آماده است تا از پرسنل، شرکا و متحدان خود در برابر تهدیدات رژیم ایران و سازمانهای تروریستی وابسته به آن دفاع کند و مصمم است که از گسترش درگیریها جلوگیری کند.

علاوه بر این دستیار سخنگوی پنتاگون نیز در توجیه رسانه‌ای روز دوشنبه ۹ مهر که به‌صورت آنلاین برگزار شد گفت: ما شاهد لفاظیهای تهدیدآمیز رژیم ایران هستیم و فکر می‌کنم باید این اظهارات را جدی بگیریم. این چیزی است که ما به‌دقت زیر نظر داریم. ما نمی‌توانیم احتمال واکنش حزب‌الله یا گروه‌های نیابتی ایران در عراق و سوریه را نادیده بگیریم. به همین دلیل است که تدابیر نظامی را برای اطمینان از حفاظت از نیروهای آمریکایی انجام می‌دهیم و در صورت لزوم از اسراییل نیز دفاع می‌کنیم.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: