مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱-مخبر مشاور و دستیار خامنه‌ای در دفتر حزب‌الله در تهران: ‌ایران تکالیف خود را در قبال مردم لبنان و حزب‌الله با جدیت انجام می‌دهد.

ایسنا ۹مهر-مشاور و دستیار مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی حتما وظایف و تکالیفی در قبال مردم لبنان و جریان حزب‌الله دارد و آن را با جدیت انجام می‌دهد.«محمد مخبر» روز‌دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: رژیم اشغالگر قدس اشتباه مهلکی مرتکب شده است. جریان حزب‌الله یک مکتب و گفتمان است و با رفتن افراد تغییری نمی‌کند. ریشه حزب‌الله عمیق و بزرگ است و جمهوری اسلامی هم حتما وظایف و تکالیفی از مردم لبنان و جریان حزب‌الله دارد و آن را با جدیت انجام می‌دهد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-پاسخ پسر پزشکیان به‌ثابتی مشاور سعید جلیلی و نماینده دوم مجلس رژیم از تهران مبنی بر اینکه:«رئیس جمهور مانع از پاسخ ایران به‌ترور هنیه شده بود». سیاستهای کلی نظام و امور جنگ و صلح با ولی‌فقیه است و پزشکیان دلبسته رهبری است و هرگز از دستورات فرمانده‌کل‌قوا سرپیچی نمی‌کند. از دستگاههای نظارتی انتظار دارم ریشه اظهارات‌«وفاق ستیز» را جستجو کنند.

روزنامه حکومتی انتخاب ۹مهر: فرزند رئیس‌جمهور به‌ادعای امیر‌حسین ثابتی مشاور سعید جلیلی مبنی براینکه رئیس‌جمهور مانع از  پاسخ ایران به‌ترور شهید هنیه شده بود،پاسخ داد. 

مشاور سعید جلیلی در توئیتی مدعی شده‌بود‌:«ضمن تشکر از موضع خوب آقای مطهری، از ایشان از آقای مطهری می‌خواهم تا دقیقا اعلام کنند چه کسی فریب امریکا را خورد و با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب و متوقف کردن عملیات انتقام شهید هنیه، باعث ترور سید‌حسن نصرالله شد؟ چرا تاوان ساده لوحی عده‌ای خاص را باید ۸۰میلیون ایرانی و جبهه مقاومت بدهد؟»

یوسف پزشکیان، فرزند رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به‌ثابتی نوشت: «سیاست‌های کلی نظام و امور‌جنگ و صلح با ولی‌فقیه است و پزشکیان دلبسته رهبری است و هرگز از دستورات فرمانده‌کل‌قوا سرپیچی نمی‌کند. القای سرپیچی رییس‌جمهور ادامه عملیات اسرائیلی‌ها‌ست. به‌عنوان یک شهروند از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم ریشه اظهارات ‎ «وفاق‌ستیز» را جستجو کنند.»

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-بیستمین‌جلسه‌دادگاه قضائیه‌جلادان برای محاکمه غیابی مجاهدین

۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام همه مجاهدین سر‌موضع

قاضی آخوندک‌: هیمنه سازمان‌ملل برای مقابله با تروریسم دیگر قابل اعتماد نیست.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-سی‌وششمین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام" با پیوستن زندان اراک در ۲۲‌زندان مختلف ادامه دارد

محکومیت جنایت کشتار جمعه خونین زاهدان

گرامیداشت یاد شهیدان و همدردی با خانواده‌های قربانیان

ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان جمعه‌خونین در زاهدان که در اعتراضات سراسری۱۴۰۱، حکومت استبداد‌ دینی به‌طور غیر‌انسانی و سبعانه دستکم ۱۳۰نفر از نمازگزاران و معترضان مسجد مکی را به‌خاک و خون کشید و مثل همیشه‌، هرگز پاسخگو نبوده‌است و کماکان بی‌شرمانه دادخواهان را از کردستان تا تهران و زاهدان و دیگر شهرهای میهن بازداشت و متهم می‌کند. کارزار "سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام" این جنایات را شدیداً محکوم می‌کند و همیشه در کنار مادران و خانواده‌های دادخواه به‌مقاومت خود ادامه می‌دهد....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-جان باختن ۱۵نفر در سیل جیرفت

تسلیت خانم مریم رجوی به‌خانواده قربانیان

خانم مریم رجوی:‌ با تسلیت به‌خانواده قربانیان سیل ویرانگر در جیرفت، مردم و جوانان غیور استان کرمان را به‌یاری مصیبت‌دیدگان و کسانی که در سیل گرفتار شده‌اند فرامی‌خوانم. از‌دست‌رفتن جان هموطنان در فاجعه سیل جیرفت بیلان رژیمی است که ثروت مردم ایران را یا به‌غارت برده و یا برای پروژه‌های ضدمیهنی اتمی، تروریسم و جنگ‌افروزی خارجی به‌هدر داده و زیرساخت‌های کشور را به‌نابودی کشانده است. تنها راهی که مردم ایران به‌حقوق بنیادین خود و حداقل رفاه و آسایش دست‌یابند و استقرار صلح و آرامش جایگزین جنگ و بحران در منطقه شود، سرنگونی دیکتاتوری‌دینی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم در ایران است. خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه دهم‌مهر ماه گزارش داد: در‌پی‌بارش باران در بالادست رودخانه هلیل در شهرستان جیرفت و جاری‌شدن سیلاب، عصر روز‌دوشنبه این رودخانه طغیان کرد و موجب مرگ ۱۵‌نفر شامل، ۷زن و ۷کودک افغانستانی و یک‌مرد ایرانی در شهرستان جیرفت شد....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-قتل یک هموطن بلوچ با شلیک پاسداران خامنه‌ای 

شامگاه‌دوشنبه ۹مهر‌ پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در شهرستان فهرج با شلیک به‌سمت یک خودرو هموطنان بلوچ، یک‌تن را کشته و یک‌تن دیگر را بشدت مجروح کردند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-سه‌رشته عملیات سازمان جیش‌العدل

هلاکت فرمانده‌سپاه بنت و محافظانش

حمله به‌یک خودرو سازمان اطلاعات سپاه

تهاجم به‌یک واحد گشتی در شهرستان خاش

سازمان جیش‌العدل روز‌سه‌شنبه ۱۰مهر طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: فرمانده سپاه بنت به‌همراه محافظانش به‌هلاکت رسید. در این اطلاعیه آمده است:  سازمان جیش العدل به‌اطلاع عموم می‌رساند فرزندان برومند آنها موفق شده‌اند فرمانده سپاه پاسداران در شهر بنت واقع در شهرستان نیکشهر را به همراه ۲تن از محافظانش به‌هلاکت برسانند. در این عملیات یکی‌دیگر از محافظان این فرمانده زخمی شد.

جیش‌العدل در اطلاعیه دیگری از حمله به‌یک خودرو متعلق به‌اطلاعات سپاه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: یک واحد عملیاتی، یک خودرو متعلق به‌سازمان اطلاعات سپاه را در محور مواصلاتی چابهار-راسک در حد‌فاصل جکیگور هدف قرار داد. 

جیش العدل همچنین اعلام کرد: یک واحد گشتی از یگان تکاوری مرصاد در شهرستان خاش را منهدم کرده است....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- تحولات جنگ در لبنان

پاسدار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران: می‌گویند «اگر جواب ترور سردار سلیمانی و هنیه را می‌دادیم، این اتفاق نمی‌افتاد». یا «اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند». از این سخنان تعجب می‌کنم در حالی که سپاه وسط میدان است. یمن بیش از ۲۸۰کشتی را مورد حمله قرارداده است ....

به‌گزارش رویترز بامداد سه‌شنبه با به‌صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل آویو، سامانه دفاع ضدهوایی اسرائیل در آسمان این شهر برای مقابله با موشکهای شلیک‌شده از جانب حزب‌الله فعال شد. به‌گزارش منابع بهداشتی اسرائیلی در این حمله موشکی یک‌نفر مجروح شد. رویترز سه‌شنبه ۱۰مهر در گزارشی از تحولات جنگ در لبنان به‌نقل از منابع نظامی اسرائیل نوشت: پس از حملات کماندوها و چتربازان ارتش اسرائیل درگیری شدید با حزب‌الله در جنوب لبنان آغاز شد.

فرماندهی نیروهای حافظ‌صلح سازمان‌ملل متحد در لبنان، روز سه‌شنبه ۱۰مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: دیروز، ارتش اسرائیل به‌نیروهای حافظ‌صلح سازمان ملل در لبنان، یونیفل، اطلاع داد که قصد انجام عملیات‌های محدود زمینی در لبنان را دارد. به‌رغم این تصمیم، نیروهای حافظ صلح در موقعیت خود باقی مانده‌اند... امنیت و ایمنی نیروهای حافظ‌صلح اولویت دارد و ما به‌همه طرفها یادآور می شویم که موظف به‌احترام به‌آن هستند....

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ۹مهر در گزارشی از تماس لوید آستین وزیر دفاع این کشور با همتای اسرائیلی‌اش اعلام کرد: لوید آستین بر حمایت آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر رژیم ایران، حزب‌الله لبنان، حماس، حوثی‌ها و سایر سازمان‌های تروریستی وابسته به‌این رژیم تأکید کرد. در این تماس آن‌ها توافق کردند زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در مرز لبنان تخریب شوند....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۹-رویترز ۱۰مهر خبر داد: نیمه‌شب دوشنبه ۳موشک کاتیوشا به‌پایگاه نیروهای آمریکایی موسوم به‌ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شد. رویترز به‌نقل از منابع امنیتی عراق نوشت: ۲موشک توسط دفاع ضدهوایی رهگیری شدند و موشک سوم به‌مقر نیروهای عراق اصابت کرد که خساراتی را ببار آورد، اما تلفات جانی در بر نداشت.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۱۰مهر خبر داد: تعداد قربانیان حملات‌هوایی بامداد یکشنبه اسرائیل به‌مقرهای شبه‌نظامیان رژیم ایران در منطقه آلبوکمال در مرز سوریه  به ۱۹‌نفر، از جمله یک فرمانده، افزایش یافت. این‌منبع خاطرنشان کرد در این حملات یک‌مقر نظامی و دو‌انبار سلاح متعلق به شبه‌نظامیان سپاه رژیم ایران منهدم شدند.

رویترز:

ارتش اسراییل می‌گوید موشک‌هایی از ایران به‌اسراییل شلیک شد.

رژیم اعلام کرد ۱۰۰موشک کروز به‌اسراییل شلیک کرده است

وال استریت ژورنال ۱۰مهر در گزارشی از تحولات نظامی در منطقه به‌نقل از مقامات آمریکایی نوشت: به‌دنبال تشدید حملات هوایی اسرائیل علیه حزب‌الله و عملیات زمینی محدود آن در جنوب لبنان، دولت بایدن در حال انتقال نیروهای نظامی برای جلوگیری از واکنش احتمالی رژیم ایران می‌باشد.

رویترز ۱۰مهر به‌نقل از آژانس عملیات‌تجاری دریایی انگلستان نوشت: روز سه‌شنبه یک‌کشتی در شمال‌غربی بندر‌حدیده یمن توسط یک شناور انفجاری حوثی‌ها هدف قرار گرفت و آسیب دید. به‌گزارش این منبع کلیه خدمه کشتی سالم هستند. اما تانک تعادل سیستم پهلوگیری آن صدمه دید. با اینحال کشتی راه خود را به‌سمت بندر بعدی ادامه داد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: