بازتاب ترور حسن نصرالله در رژیم و منطقه

پزشکیان

ادعا‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی

که در ازای عدم پاسخ نظام به ترور هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند

تماما دروغ بود

قطعا چنین روندی برای ما قابل پذیرش نخواهد بود

و بدون پاسخ هم نخواهد ماند

تلویزیون رژیم- ۸ مهر ۱۴۰۳

گوینده رژیم: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با تسلیت مجدد شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله و محکومیت شدید این جنایت گفت رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ‌یک از موازین و چارچوبهای بین‌المللی پایبند نیست و قطعاً چنین روندی قابل پذیرش نیست و بدون پاسخ نخواهد ماند.

آقای پزشکیان گفت: «تجربه تاریخی نشان می‌دهد نهضتهای آزادیخواه و بیدادگر با ترور افراد و شخصیتهای آنان از بین نمیره و دهها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی آماده‌اند.

 شهادت سید حسن نصرالله و یاران عزیزشان را در لبنان خدمت همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم، رفتار رژیم صهیونیستی واقعاً نشون میده که به هیچ چارچوبی از نظر چارچوبهای بین‌المللی حقوق انسانی احترام نمی‌گذاره، کشورهای اسلامی در قبال این رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی به نظر من مسئولیت سنگینی دارند و نباید بی‌تفاوت نشست در کاری که اینها دارند می‌کنند».

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری رژیم به‌نقل از پزشکیان گزارش داد:

«ادعا‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی که در ازای عدم پاسخ نظام به ترور هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماماً دروغ بود. فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفاً آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.

پزشکیان با تأکید بر این‌که قطعاً چنین روندی برای ما قابل پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تأکید کرد: اگر چه پاسخ قاطع به این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت.الآن هم معتقدم نباید مبارزان و مجاهدان لبنانی را در این نبرد تنها گذاشت تا این رژیم سفاک نوبت به نوبت کشورهای محور مقاومت را مورد تجاوز قرار دهد.

پزشکیان با تأکید بر این‌که قطعاً چنین روندی برای ما قابل پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تأکید کرد‌: اگر چه پاسخ قاطع به این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت».

آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان ارتجاع

انتقام خون حسن نصرالله نابودی رژیم صهیونیستی است

 

تلویزیون رژیم – ۸مهر۱۴۰۳

گوینده رژیم: در ادامه پیام های تسلیت در پی شهادت شهید راه قدس امروز هم حضرات آیات سبحانی جوادی آملی و مظاهری با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله تأکید کردند گروه‌های مقاومت ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار خواهند بود.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان هم در پیامی تأکید کرد انتقام خون سید حسن نصرالله نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

امروز سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران، شهادت سید حسن نصرالله را به رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان تبریک و تسلیت گفتند.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم

ما پشیمان کننده عمل خواهیم کرد و ما دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد

و اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد

کسی که در مقابل امنیت ملی جمهوری اسلامی‌بایستد

قطعا پاسخ را بدون هیچ‌گونه تردیدی دریافت خواهد کرد

ما شعار نمی‌دهیم ما عمل می‌کنیم

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم : 

«طبیعی است جمهوری اسلامی ایران هیچ‌یک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در ارتباط با اهداف مرتبط با جمهوری اسلامی ایران رو بدون پاسخ نخواهد گذاشت و رژیم غاصب صهیونیستی برای جنایاتی که در حق ملت ایران در حق محور مقاومت در حق اتباع و شهروندان و نظامیان ایرانی مرتکب شده، بدون توبیخ و بدون در واقع تنبیه حتماً عرض به خدمت شما نخواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران اقدامات متناسب و قاطع خودش را در این رابطه انجام خواهد داد» .

خبرنگار نور نیوز: برخی تحلیلگران به این باور هستند و عنوان کردند که رفتار ایران پس از ترور شهید اسماعیل هنیه موجب یک توهم رژیم صهیونیستی شده مبنی بر این‌که این در واقع یک نوع فرار ایران از جنگ هست نظر شما در این خصوص چیست؟

کنعانی: من لازم است تأکید بکنم کسی که در مقابل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بایستد قطعاً پاسخ این‌گونه اقدامات ماجراجویانه رو بدون هیچ‌گونه تردیدی دریافت خواهد کرد، ما شعار نمی‌دهیم، ما عمل می‌کنیم، ما عمل خودمون رو نشان دادیم، ما در عمل نشان دادیم، که در مقابل متجاوزان و در مقابل ماجراجویانی که قصد دارند، به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعدی بکنند. به حاکمیت و امنیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تعدی و تجاوز بکنند، ما قاطع می‌ایستیم، ما پشیمان کننده عمل خواهیم کرد، و ما دست و پای متجاوز رو قطع خواهیم کرد، ملت ایران هم‌چنان فرزندان الی بیت‌المقدس هستند، ما اگر شرایط اقتضا بکند و اگر زمان آن برسد، الی بیت‌المقدس رو تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد.

کنعانی خبرنگار زد.دی.اف 

خبرنگار زد.دی. اف: وقت به خیر چقدر فشارها از داخل و از سوی نیروهای نیابتی بر ایران شدید بوده در این چند وقت بعد از این حملاتی که اتفاق افتاده است.

کنعانی: نیروهای نیابتی بر کی؟

خبرنگار زد.دی.اف: نیروهای نیابتی ایران

کنعانی: بر کی شدید بوده؟

خبرنگار زد.دی.اف- بر ایران یعنی که نیروهای نیابتی فشارهایی که اونا به ایران چون گزارشهایی شد که نیرویهای نیابتی که مثلا حال حوثی‌ها یا یکسری نیروها که اون‌ور هستند از ایران کمی ناامید شدن، گزارشهایی که به گوش می‌رسد، سؤال هستش که حالا بعد از این تهدیدها و وعده‌هایی که ایران نسبت به اسراییل در می‌ده که پاسخ خواهد داد و بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، حالا ایران چه جوری می‌خواد، دست به‌عمل بزنه این‌که بعد از وعده‌ها و حرف‌هایی که زده حالا عمل چی؟ اکشن چیه؟

کنعانی: ببینید اولاً جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد جریانهای مقاومت در منطقه به هیچ‌وجه نیروهای نیابتی جمهوری اسلام را به‌شمار نمی‌روند .

خبرنگار ترک: آیا درسته یا نه درسته می‌گن که رئیس‌جمهور آقای پزشکیان یک توی جلسه گفتند که ما وقتی که شهید هنیه حادثه او وقوع کرد ما خواستیم که به اسراییل حمله کنیم فقط کشورهای اروپا و آمریکا گفتند که حمله نکنید، ما جلوگیری جنگ غزه می‌گیرم. آیا این بیانیه درسته یا نه؟ متشکرم.

کنعانی: ببینید من در ارتباط با ادعاهای رسانه‌یی صحبت نمی‌کنم و اونچه که مسلم هست پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه رژیم غاصب صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران قطعی است و در آن طرف دیدی نیست و جنایتکاران از پیگرد و در واقع تنبیه در امان نخواهد ماند.

خبرنگار ترک: آقای کنعانی یعنی دروغه این بیانیه؟

کنعانی: من پاسخم روشن بود به شما دادم .

خبرنگار وال‌استریت ژورنال-در جریان بمباران روز جمعه آیا بجز آقای سردار نیلفروشان از نیروها یا مستشاران نظامی ایرانی که فرد دیگری هم بوده که ترور شده باشه نیروهای داوطلب را نهادهای دیگر به‌جز دولتی‌ها نظامی ارتشی یا سپاه نیروهای داوطلب را بفرسته به غزه و لبنان؟

کنعانی: در ارتباط با سؤال اول شما تا این لحظه من هیچ اطلاع در واقع دیگری در اختیار ندارم و نیازی به اعزام نیروهای که کمکی یا داوطلب جمهوری اسلامی ایران نیست هیچ درخواستی هم در این زمینه ما از هیچ طرفی نداشتیم بلکه بالعکس ما اطلاع داریم و اطمینان داریم که آنها نیاز به کمکهای انسانی ما از این دست ندارن، ارسال بشه.

نادری عضو مجلس ارتجاع

زمان آن رسیده که در دکترین هسته‌یی نظامی و امنیتی‌مان تجدید نظرکنیم

نادری – مجلس ارتجاع -۸مهر ۱۴۰۳

در ماه‌های اخیر بارها به تلویح و تصریح به این نکته اشاره کرده‌ام که شاید زمان آن فرا رسیده باشد که در دکترین هسته‌یی نظامی و امنیتی‌مان تجدید نظر کنیم، غم از دست دادن سید حسن نصرالله اگر چه سخت و جانکاه است، اما آتش خشم و خونخواهی را در وجودمان شعله‌ور ساخته است، آتش خشم و غضب در سینه یکایک اعضای جبهه مقاومت زبانه می‌کشد و در انتظار است و لحظه شماری می‌کند تا هنگام آن هنگامه فرا رسد.

روزنامه حکومتی عصر ایرانیان

دستور نظامی-امنیتی فرمانده کل قوا بعد از دو ماه از کشته شدن اسماعیل هنیه

علی‌الظاهر از سوی مسئولان امر اجرایی نشده است و فارغ از دلایل آن

در میانه جنگ چیزی خطرناکتر از این‌گونه تعلل‌ها وجود ندارد

بیم آن می‌رود که این تعللها از طرف مسئولان مؤثر در تصمیمات همواره تکرار شود

روزنامه حکومتی عصر ایرانیان، متعلق به نوباوه از مهره‌های خامنه‌ای و عضو مجلس ارتجاع، در سرمقاله خود نوشت:

«شرایط برای ما شرایط مرگ و زندگی اســت. برای ما مرگ از دست رفتن توان منطقه‌یی و ورود به مســیر نرمال رفتار کردن از نظر دشــمنان است که البته این اتفاق متأسفانه در آینده مقدمه ســایر اتفاقات هــم خواهد بود. . رژیم صهیونیســتی در هیچ حالتــی او را به پیش از ۷ اکتبر برنمــی گرداند اما بــا این وجود مــی تواند ضربات ســنگینی به ما وارد کند. . ما مدتهاست وارد جنگ نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی شده‌ایم.مسیر مطمئنی برای خروج از جنگ وجود ندارد. راه‌کارهای کودکانه‌ای مانند ما اســلحه را زمین می گذاریم آنها هم بگذارند نیز سخیف‌تر از آن هست که حتی قابل بررسی باشد. در نتیجه چاره‌ای از تقویت نقش فعاالنه نظامی-امنیتی در جنگ نیست.

این روزنامه حکومتی می‌افزاید:

دستور نظامی-امنیتی فرمانده کل قوا بعد از دو ماه از شهادت اســماعیل هنیه، علی‌الظاهر از ســوی مسئولان امر اجرایی نشده است و فارغ از دلایل آن، در میانه جنگ چیــزی خطرناکتر از اینگونــه تعللها وجود ندارد. حتی در صورت اجرای دستور قبلی -که قطعاً اثر اجرا در زمان مناســبش را دیگر نداشته و خسارت حاصل از عدم اجرایش نیز تقریباً غیرقابل جبران است- بیم آن می‌رود که این تعللها از طرف مسئولان اجرای امر و مسئولان مؤثر در تصمیمات، همواره تکرار شود و در صــورت اجرا نیز کیفیت و کمیت و فوریت لازم را نداشــته باشد. کما این‌که اگر شــرایط از این منظر مناســب بود، به نظر بایستی مســیر این کار موکول به دســتور رهبری نمی‌شد و به‌صورت پیشینی و از طریق «درخواست موافقت» توسط مسئولان مطرح می‌شــد.

 

برنامه تلویزیون رژیم پس از کشته شدن حسن نصرالله-۷مهر۱۴۰۳

شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان:

در این ماجرا آمریکا انگلیس فرانسه و برخی از کشورهای عربی

اینها خودشان آن سوی ماجرا هستند

نیروهای مقاومت این دشمنان را هم در انتقام خودشان نادیده نگیرند

 

دستمالچیان سفیر سابق رژیم در لبنان:

از خود سید حسن شنیدم که ما جوانانی بودیم در جنوب لبنان

زیر دست چمران آموزش نظامی می‌دیدم

با منویات امام این هسته را تشکیل دادیم وآمدیم بالا و الآن هم همین‌طور است

تلویزیون رژیم- ۷ مهر ۱۴۰۳

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان -ما در این ماجرا در آن سوی ماجرا خود آمریکاست آمریکا، انگلیس، فرانسه، برخی از کشورهای عربی اینها اون طرف ماجرا هستند این‌طوری نیستش که اینها فقط مثلا مشارکت بدهند، فقط کمک‌کار، نه اینها اصلاً خودشان آن سوی ماجرا هستند، بنا بر این خب شاید لازم باشد، نیروی مقاومت نیروهای مقاومت این دشمنان را هم در انتقام خودشان نادیده نگیرند.

احمد دستمالچیان سفیر سابق رژیم در لبنان: بنده عرض می‌کنم از خود جناب شهید سید حسن شنیدم ایشان می‌فرمود که ما جوانانی بودیم در جنوب لبنان زیر عرض کنم دست شهید چمران آموزش نظامی می‌دیدم وقتی که انقلاب پیروز شد خودمان را در انقلاب و منویات امام یافتیم و این هسته را تشکیل دادیم و قوت قلب ما شد و ما یاد گرفتیم ما درس گرفتیم از انقلاب و کارمون رو رشد دادیم اومدیم بالا و الآن هم همین‌طوره.

رویترز دوشنبه ۹ مهر به‌نقل از حماس نوشت یکی از فرماندهان ارشد این گروه که در لبنان سکونت داشت، در جریان حملات اسراییل به لبنان کشته شده است. وی فاتح شریف ابوالامین نام داشت و به همراه خانواده‌اش در جنوب لبنان به‌سر می‌برد. در حمله اسراییل علاوه بر وی، جند تن از اعضای خانواده‌اش نیز کشته شدند.

تلویزیون کانال ۲ فرانسه دربارهٔ کشته‌شدن حسن نصرالله گزارش داد: «این محل به یک خرابه تبدیل شده و ساختمانهای هفت طبقه‌یی از بین رفته و با خاک یکسان شده است. این چیزی است که از مقر مرکزی حزب‌الله باقی مانده که روز جمعه از بین رفت. گستردگی تخریب و عمق حفره‌های متعدد به‌خوبی نشان‌دهندهٔ امکانات‌ِ به‌کار گرفته شده است. در این حفرهٔ ۳۰ متری، ساکنان محل اجساد را بیرون می‌کشند. در میان آنها، به‌گفتهٔ حزب‌الله، جسد حسن نصرالله رهبر این گروه دست‌نخورده بیرون آورده شد. او بر اثر موج انفجار کشته شد.

روز جمعه سرویس‌های اطلاعاتی اسراییل با پهپاد مقر مرکزی حزب‌الله را زیر نظر داشتند. هم‌چنان که این بازسازی نشان می‌دهد، آنها در انتظار رسیدن رهبران حزب‌الله بودند که برای یک جلسه در بالاترین سطح فراخوانده شده بودند. وقتی آنها در زیرزمینهای فوق حفاظت‌شده در ۲۰متری زیر زمین جمع شدند، هواپیماهای اسراییلی ‍۱۵ بمب پرتاب کردند که هر کدام ۹۰۰ کیلو وزن داشت و از این توانایی برخوردار بود که نخست به زیر زمین نفوذ کند و بعد منفجر شود. به‌گفتهٔ اسراییل در این حمله ۲۰ عضو حزب‌الله کشته شدند».

تلویزیون کانال دو فرانسه در گزارش دیگری، گفت: «حسن نصرالله از چند ماه پیش توسط اسراییل زیر نظر بود. اما در هفته گذشته اسراییل اطمینان یافت که او در مقر مرکزی حزب‌الله در جنوب بیروت است و جلسه‌یی با حدود ۲۰ تن از اعضای این گروه شبه‌نظامی و یک ژنرال ایرانی دارد.

ژوزف بائو مدیر مؤسسهٔ سیاست‌های عمومی گفت: « فرمانده سپاه همراه با نصرالله بود؛ گفته می‌شود که همراه با او با ماشین به آنجا رسید و بلافاصله به طبقهٔ منهای ۱۰ زیرزمین آن ساختمان معروف رفتند. یک نفر باید خبر را داده و گفته باشد که اکنون آنجا هستند و یک ساعت فرصت دارید که هدف را بزنید».

خبرگزاری ای.بی.سی آمریکا ۸ مهر طی گزارشی از تحولات لبنان از جمله نوشت: دو مقام اسراییلی به ای.بی.سی گفتند «عملیات نظامی اسراییل در لبنان هنوز مقداری زمان نیاز دارد تا به پایان برسد و هر دو ادعا کردند که اسراییل اکنون به‌طور قابل توجهی توانایی موشکهای دوربرد و میان‌برد حزب‌الله را تضعیف کرده است». آنها افزودند: «حزب‌الله هنوز تهدیدی به‌شمار می‌رود و توانایی‌های موشکی بیش از حد زیادی برای آسیب رساندن به اسراییل و شهروندان آن دارد. کار زیادی انجام شده، اما هنوز کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم، و رژیم ایران باید متوجه این مسأله باشد»

گزارش ای.بی.سی در ادامه می‌افزاید: این دو مقام اسراییلی در پاسخ به این سؤال که آیا نگران واکنش رژیم ایران نیستند، گفتند: «پیام ما به رژیم ایران این است که دست به هیچ واکنشی نزنند. چون اگر این کار را بکنند، ضربه‌ای خواهند خورد که هرگز تصورش را نمی‌کنند».

دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه خبر داد منطقه یعفور در اطراف دمشق و در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، که محل استقرار فرماندهان حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران است، هدف هواپیماهای اسراییل قرار گرفت.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه افزود این حملات در ادامه عملیات اسراییل به مناطق مرزی سوریه و لبنان به‌منظور محدود کردن تحرکات نیروهای حزب‌الله و فلج کردن انتقال مهمات و تسلیحات به لبنان صورت می‌گیرد.

رویترز ۸ مهر در گزارشی از واکنش کشورهای عربی نسبت به ترور حسن نصرالله، رهیر حزب‌الله لبنان توسط اسراییل نوشت: کشتن حسن نصرالله، به‌رغم واکنش‌های متفاوت توده‌های عرب نسبت به آن، با سکوت بسیاری از رهبران کشورهای منطقه مواجه شد. کشورهای خلیج‌فارس و اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۶ حزب‌الله لبنان را به‌عنوان "سازمان تروریستی"معرفی کردند. عربستان سعودی در بیانیه‌یی در اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که با"نگرانی شدید" اوضاع لبنان را دنبال می‌کند و خواستار حفظ حاکمیت و امنیت منطقه‌یی لبنان شد. اما هیچ اشاره‌یی به نصرالله نکرد. کشورهای قطر، امارات متحده عربی و بحرین نیز درباره کشتن نصرالله کاملاً سکوت کردند. بر اساس بیانیه‌یی از دفتر ریاست‌جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، اعلام کرد که قاهره هر گونه نقض حاکمیت لبنان را رد می‌کند، بدون این‌که به نصرالله اشاره کند.

گزارش رویترز می‌افزاید: رئیس‌جمهور مصر در اولین سخنرانی تلویزیونی پس از کشته شدن نصرالله در روز یکشنبه، گفت منطقه در حال گذر از شرایط دشواری است و اعلام کرد که مصر مسائل را به‌گونه‌یی مدیریت می‌کند که تا حد امکان این کشور و منطقه را از درگیر شدن در مسائلی که بر ثبات و امنیت تأثیر می‌گذارند، حفاظت کند. وی در این سخنرانی هیچ اشاره‌یی به نصرالله نکرد. تنها کشورهایی مانند سوریه و عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

العربیه در گزارشی از تحولات جنگ در لبنان طی روزهای ۸ و ۹ مهر نوشت: اسراییل در پاسخ به موشکهای اخیر حوثی‌ها، یک نیروگاه برق در بندر حدیده، پالایشگاه نفت در بندر رأس عیسی و فرودگاه آنها در یمن را هدف حملات هوایی قرار داد.

العربیه هم‌چنین به‌نقل از منابع نظامی اسراییل نوشت نیروی هوایی اسراییل به دهها هدف حزب‌الله در منطقه بقاع لبنان حمله کرده است،

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد تنها در حملات روز یکشنبه اسراییل به لبنان ۱۳۲ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ تن زخمی شدند.

رویترز ۹ مهر در گزارشی از تلاشهای دیپلماتیک برای توقف درگیریها در لبنان نوشت: نخست‌وزیر موقت لبنان نجیب میقاتی گفت که دولت این کشور آماده است تا به‌طور کامل قطعنامه‌یی ۱۷۰۱ سازمان ملل را که هدف آن پایان دادن به حضور مسلحانه حزب‌الله در جنوب رودخانه لیتانی بود، به‌عنوان بخشی از توافق برای پایان جنگ با اسراییل، اجرا کند و ارتش را در جنوب این رودخانه مستقر کند. این قطعنامه حزب‌الله را ملزم می‌کند از مرز با اسراییل ۳۰ کیلومتر فاصله بگیرد.

میقاتی هم‌چنین گفت که او و رئیس مجلس نبیه بری توافق کرده‌اند که انتخاب رئیس‌جمهور جدید برای پایان دادن به خلأ سیاسی تقریباً دو ساله در لبنان برگزار شود.

رویترز در گزارش دیگری هم‌چنین نوشت: نعیم قاسم، معاون حزب‌الله، روز دوشنبه ۹ شهریور در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از کشته شدن حسن نصرالله، گفت حزب‌الله آماده است تا با هر گونه حمله زمینی اسراییل به لبنان مقابله کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: