مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-تصویرنگاری توسط کانونهای شورشی قهرمان در مشهد و رشت

-مشهد - بلوار هنرستان -۹مهر ۱۴۰۳

-مشهد - بلوار  اقدسیه  -۹مهر ۱۴۰۳

- رشت  -  مجتمع یک ماسوله -۹مهر ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-پراتیک  بمناسبت دومین‌سالگرد جمعه‌خونین زاهدان

کانونهای شورشی قهرمان بمناسبت سالگرد جمعه خونین زاهدان در تهران، اصفهان، یزد، مشهد، بندرعباس، کرج، کرمان، ساری، همدان، قزوین، زنجان، مسجدسلیمان، سقز، سراوان، زاهدان و تبریز عملیات انجام دادند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- بیانیه شورا قسمت اول‌(مقدمه)

بیانیهٔ چهل‌و‌سومین‌سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

اکنون که سپهر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ایران با بیش از صد‌چالش، گسل و بحران درگیر است؛ اکنون که شاکلهٔ قدرت سیاسی با‌مشارکت تبهکاران، غارتگران، جلادان، چماقداران، جنایتکاران، رانتخوران، دزدان و فاسدان، کشور و جامعه را به‌نیستی کشانده؛ اکنون که با وجود این واقعیتها، شوق دیدار آزادی و زندگی انسانی سراسر جامعه را فراگرفته؛ شورای ملی مقاومت چهل و چهارمین سال پیکار دوران‌ساز خود را برای تحقق ایران آزاد و مستقل و رها از «شاه و شیخ»، با عزمی راسختر از همیشه، ادامه می‌دهد....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- اطلاعیه‌های جیش‌العدل در سالگرد قیام جمعه‌خونین زاهدان

مجازات یکی‌از افسران جنایتکار یگان تکاوری در شهر خاش

کمین و هدف قرار‌دادن ۲خودروی سپاه در راسک با ۱۵سرنشین

تهاجم به‌یک پایگاه مرکزی فراجا در ورودی ایرانشهر

سازمان جیش العدل همزمان با سالگرد قیام جمعه‌خونین زاهدان چند‌رشته عملیات رزمندگان این سازمان را اعلام کرد‌. طبق اطلاعیه‌های جیش‌العدل مجاهدین واحد اطلاعات آن، در روز ۸مهر یکی از افسران جنایتکار یگان تکاوری را در شهر خاش مجازات نموده و از پای در آوردند....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-قتل یک‌نوجوان و یک‌هموطن بلوچ با شلیک پاسداران خامنه‌ای 

یک‌نوجوان ۱۶ساله  بلوچ که با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای مجروح شده بود. روز یکشنبه ۸مهر جان باخت. وی روز‌یکشنبه ۳۱شهریور در روستای مرزی ساسولی شهر دوست محمد شهرستان هیرمند با شلیک پاسداران خامنه‌ای مجروح شده بود.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام جنایتکارانه ۲زندانی در ملأ‌عام در خمین

شمار اعدامها در یک هفته به‌۲۱تن و از زمان روی کارآمدن پزشکیان به ۲۱۴‌زندانی بالغ می‌شود

خامنه‌ای در وحشت از انفجار خشم مردم و جوانان شورشگر و نگران از عواقب ضربات کمرشکنی که در منطقه دریافت کرده، برای روحیه دادن به‌نیروهایش و ممانعت از بالاگرفتن قیام از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند. دژخیمان در یک جنایت فجیع دوشنبه ۹‌مهر ۲زندانی را بخاطر هلاکت یک‌افسر نیروی سرکوبگر انتظامی در آذر ۱۳۹۹، در خمین در ملأعام حلق‌آویز کردند. پنجشنبه ۵‌مهر امان‌الله نهتانی در زندان زاهدان، یک‌زندانی در اصفهان و میلاد اخلاص‌پور در زندان کرمان اعدام شدند. چهارشنبه۴مهر علاوه بر ۴‌زندانی که اعدام‌ آنها در اطلاعیه قبلی اعلام شد، ایوب سعدی‌خانی در شیراز به‌دار آویخته شد. به‌این ترتیب شمار اعدام‌ها در یک‌هفته گذشته به ۲۱‌تن و از زمان روی‌کار آمدن پزشکیان از مرداد‌ماه به ۲۱۴زندانی بالغ می‌شود که ۸نفر از آنها از زنان زندانی بوده‌اند.

مقاومت ایران ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرا می‌خواند. رژیم بی‌عملی در برابر موج اعدامها را چراغ سبزی برای ادامه جنایت و جنگ‌افروزی تلقی می‌کند. ادامه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم باید به‌توقف اعدام و شکنجه مشروط شود. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۹مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- بر اثر جاری شدن سیل در جیرفت

-۱۳تن از هموطنان کشته و ناپدید شدند

-بر اثر سیل روز دوشنبه ۹مهر در جاده سد جیرفت حوالی عنایت‌آباد‌، ۱۳‌نفر کشته و ناپدید شدند. خبرگزاری و رادیو و تلویزیون رژیم عصر روز‌دوشنبه با اعلام این خبر افزود:‌ تاکنون پیکر ۵نفر پیدا شده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-تظاهرات بازنشستگان، کارگران و غارت شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان مخابرات اهواز، تهران، کرمانشاه، تبریز، اردبیل، ایلام، کارکنان نفت و گاز عسلویه،  کارکنان نفت‌و‌گاز کنگان، کارکنان پالایشگاه پارس‌جنوبی فجر جم بوشهر، کارگران فولادبندرعباس و غارت‌شدگان مسکن‌مهر بندرعباس-۹مهر۴۰۳

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-گرگها یکدیگر را از هم می‌درند

هفشجانی عضو مجلس ارتجاع: آقای پزشکیان انتصاب ظریف به‌عنوان معاون راهبردی، مخالف صریح ماده ۲قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس است. کسانی که وفاق ملی را در عبور از قانون‌اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی می‌دانند. مصداق پرچم‌های نفوذ هستند.

ابراهیمی نماینده مجلس رژیم: دیپلماسی ذلت‌بار و گفتارها و رفتارهای غیر ارزشی در شأن ایران اسلامی نمی‌باشد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰- واکنش رژیم نسبت به‌هلاکت حسن نصرالله

پزشکیان: ادعا‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی که در ازای عدم پاسخ نظام به‌ترور هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند. تماما دروغ بود. قطعا چنین روندی برای ما قابل پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری رژیم به‌نقل از پزشکیان گزارش داد: ...فرصت دادن به‌چنین جنایتکارانی صرفا آن‌ها را در ارتکاب به‌جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد. پزشکیان تأکید کرد‌: اگر چه پاسخ قاطع به‌این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به‌تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت....

آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان ارتجاع: انتقام خون حسن نصرالله نابودی رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم(کنعانی): ما پشیمان‌کننده عمل خواهیم کرد و ما دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد و اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد. کسی که در مقابل امنیت ملی جمهوری اسلامی بایستد، قطعا پاسخ را بدون هیچ‌گونه تردیدی دریافت خواهد کرد. ما شعار نمی‌دهیم ما عمل می‌کنیم.

نادری عضو مجلس ارتجاع: زمان آن رسیده که در دکترین هسته‌ای نظامی و امنیتی‌مان تجدید‌نظر کنیم.

روزنامه حکومتی عصر ایرانیان: دستور نظامی-امنیتی فرمانده کل قوا بعد از دوماه از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، علی‌الظاهر از سوی مسئولان امر اجرایی نشده است و فارغ از دلایل آن در میانه جنگ چیزی خطرناک‌تر از اینگونه تعلل‌ها وجود ندارد. بیم آن می‌رود که این تعللها از طرف مسئولان موثر در تصمیمات همواره تکرار شود.

شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان: در این ماجرا امریکا، انگلیس فرانسه و برخی از کشورهای عربی اینها خودشان آن سوی ماجرا هستند. نیروهای مقاومت این دشمنان را هم در انتقام خودشان نادیده نگیرند.

دستمالچیان سفیر سابق رژیم در لبنان: از خود سید‌حسن شنیدم که ما جوانانی بودیم در جنوب لبنان زیر دست چمران آموزش نظامی می‌دیدم. با منویات امام این هسته را تشکیل دادیم و آمدیم بالا و الان هم همین‌طوراست.

رویترز دوشنبه ۹مهر به‌نقل از حماس نوشت: یکی از فرماندهان ارشد این گروه که در لبنان سکونت داشت، در جریان حملات اسرائیل به‌لبنان کشته شده است. وی فاتح شریف ابوالامین نام داشت و به‌همراه خانواده‌اش در جنوب لبنان بسر می‌برد.

تلویزیون کانال۲ فرانسه دربارة کشته‌شدن حسن نصرالله گزارش داد: «این محل به‌یک خرابه تبدیل شده و ساختمان‌های ۷طبقه‌یی از بین رفته و با خاک یکسان شده است...

خبرگزاری ای.بی.سی آمریکا ۸مهر طی گزارشی از تحولات لبنان از جمله نوشت: دو مقام اسرائیلی به‌ای.بی.سی گفتند‌«‌عملیات نظامی اسرائیل در لبنان هنوز مقداری زمان نیاز دارد تا به‌پایان برسد و هر دو ادعا کردند که اسرائیل اکنون به‌طور قابل‌توجهی توانایی موشک‌های دوربرد و میان‌برد حزب‌الله را تضعیف کرده است...»

دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه خبر داد: منطقه یعفور در اطراف دمشق و در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، که محل استقرار فرماندهان حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران است، هدف هواپیماهای اسرائیل قرار گرفت.

رویترز ۸مهر در گزارشی از واکنش کشورهای عربی نسبت به‌ترور حسن نصرالله، رهیر حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل نوشت: کشتن حسن نصرالله، به‌رغم واکنشهای متفاوت توده‌های عرب نسبت به‌آن، با سکوت بسیاری از رهبران کشورهای  منطقه مواجه شد...کشورهای خلیج فارس و اتحادیه عرب در سال۲۰۱۶ حزب‌الله لبنان را به‌عنوان "سازمان تروریستی" معرفی کردند...

عربستان سعودی در بیانیه‌ای در اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که با "نگرانی شدید" اوضاع لبنان را دنبال می‌کند و خواستار حفظ حاکمیت و امنیت منطقه‌ای لبنان شد. اما هیچ اشاره‌ای به‌نصرالله نکرد.

کشورهای قطر، امارات‌متحده عربی و بحرین نیز درباره کشتن نصرالله کاملاً سکوت کردند...

بر اساس بیانیه‌ای از دفتر ریاست‌جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، اعلام کرد که قاهره هرگونه نقض حاکمیت لبنان را رد می‌کند - بدون اینکه به‌نصرالله اشاره کند.

تنها کشورهایی مانند سوریه و عراق ۳روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

العربیه در گزارشی از تحولات جنگ در لبنان طی روزهای۸و ۹مهر نوشت: اسرائیل در پاسخ به‌موشک‌های اخیر حوثی‌ها، یک نیروگاه برق در بندر حدیده، پالایشگاه نفت در بندر رأس عیسی و فرودگاه آنها در یمن  را هدف حملات هوایی قرار داد....

رویترز ۹مهر در گزارشی از تلاشهای دیپلوماتیک برای توقف درگیریها در لبنان نوشت: نخست‌وزیر موقت لبنان نجیب میقاتی گفت که دولت این کشور آماده است تا به‌طور کامل قطعنامه‌ای۱۷۰۱ سازمان‌ملل را که هدف آن پایان دادن به‌حضور مسلحانه حزب‌الله در جنوب رودخانه لیتانی بود، به‌عنوان بخشی از توافق برای پایان جنگ با اسرائیل، اجرا کند و ارتش را در جنوب این رودخانه مستقر کند. این قطعنامه حزب‌الله را ملزم می‌کند از مرز با اسرائیل ۳۰کیلومتر فاصله بگیرد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-فیگارو ،دستگیری فرد متهم به‌تروریسم رژیم  

روزنامه فرانسوی فیگارو از‌ دستگیری یکی از تروریستهای استخدام شده توسط رژیم در فرانسه  در تاریخ ۵مهر و در ارتباط با باندهای تبهکار خبرداد. فیگارو با اشاره گزارش اداره کل امنیت داخلی فرانسه نوشت: خبرگزاری فرانسه از منابع نزدیک به‌پرونده مطلع شد، فرد‌سومی روز‌پنجشنبه ۲۶سپتامبر در پاریس به‌برنامه‌ریزی برای ترور یهودیان در آلمان و فرانسه متهم شده است.

فیگارو با اشاره به‌ظهور مجدد پروژه تروریسم دولتی رژیم در اروپا تحت عنوان مارکوپولو افزود: :"از سال۲۰۱۵، سرویس‌های رژیم‌ با استخدام مجرمان عادی برای محدودکردن قرار گرفتن خود در معرض دید، به‌رویه ترورهای هدفمند که حدود ۲۰سال در اروپا مشاهده نشده بود، بازگشته‌اند. "هدف " حمله به‌اهداف غیرنظامی" برای "افزایش احساس ناامنی در اپوزیسیون" رژیم ایران و در"جامعه یهودی و یا اسرائیلی"است. طبق گزارش، سلول مزبور حول یک‌قاچاقچی عمده مواد‌مخدر از منطقه لیون سازماندهی شده که احتمالا در ماه‌مه در ایران بوده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۱۲-سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع روز یکشنبه هشتم مهر اعلام کرد: سال‌گذشته‌هزار و ۵۹۰‌پرستار از کار خود استعفا داده‌اند. این رقم نشان می‌دهد که میزان ترک خدمت پرستاران به‌مراتب بیشتر از مهاجرت آن‌هاست. وی افزود: بر اساس اعلام رئیس سازمان نظام پرستاری، سالانه ۲‌هزار پرستار برای خروج از کشور درخواست می‌دهند و ۲‌هزار پرستار در کشور دانمارک حضور دارند و در کشور تنها ۳۰۰‌هزار پرستار داریم که در این رابطه با کمبود جدی پرستار مواجه هستیم.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳-آخوند محمدکاظم موحدی‌آزاد دادستان‌جنایتکار کل رژیم به‌منظور پرده پوشه فاجعه‌معدن طبس گفت: اظهارنظر درباره حادثه معدن طبس ممنوع است. وی روز یکشنبه ۸مهر گفت: باید منتظر نتیجه و اظهارنظر قضایی بازپرس باشیم، تا آن زمان هیچ فردی مجاز به‌اظهارنظر نیست.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: