مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

-پادا بلوچ – پادا ایران

با درود به شهیدان

در دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان

قیام تا به‌آتش کشیدن قبای ولایت جبار

و سرنگونی ضحاک ستمگر ادامه دارد

قیام زاهدان

شلیک مأموران جنایتکار خامنه ای‌به تظاهرکنندگان و نمازگزاران

درگیری جوانان شورشگر با نیروهای سرکوبگر

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید      

        

۲- ۲۳عملیات کانونهای شورشی قهرمان

انفجار و به‌آتش کشیدن مراکز، مقرها و مظاهر حاکمیت دیکتاتوری دینی در زاهدان، ایرانشهر، بم، کرمان، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ارومیه، یزد، خرم آباد، مرند، سبزوار، رضوانشهر و خدابنده زنجان – ۸مهر۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-جیش‌العدل اعلام کرد مصادف با جمعه‌خونین

یک پایگاه مرکزی فراجا در شهرستان زاهدان هدف قرار گرفت

سازمان جیش‌العدل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک پایگاه نیروی انتظامی در شهرستان زاهدان در دهستان دومگ را مورد حمله قرار داده است. در این اطلاعیه آمده‌است: فرزندان حماسه‌آفرین جهاد بلوچستان در یگان تک‌تیراندازان موفق شدند بامداد ۸مهرماه مصادف با جمعه‌خونین با استفاده از تجهیزات مناسب به‌یک پایگاه مرکزی فراجا در شهرستان زاهدان واقع در دهستان دومگ حمله کنند. در نتیجه این حمله ۲تن از ماموران فراجا مورد هدف قرار گرفته‌اند. نیروهای دشمن برای ساعاتی به‌صورت کور در جهات مختلف اقدام به‌گشودن آتش کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-اعلام ۵‌روز عزای عمومی توسط خامنه‌ای

پس از کشته شدن حسن نصرالله

خامنه‌ای: ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد

تلویزیون رژیم – ۷‌مهر ۱۴۰۳

گوینده رژیم: … راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت و ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به‌زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد. متن پیام به‌این شرح است: ملت عزیز ایران امت بزرگ اسلامی… عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید‌حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به‌فیض شهادت نائل آمد. فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلم او بود…

حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند۱۰سالهٔ او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به‌دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به‌برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبههٔ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به‌زوال رژیم صهیونی، بحول و قوهٔ الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به‌پیروزی دست نیافته است…این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند…

شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و در ایران اسلامی ۵روز عزای‌عمومی اعلام مینمایم… سید علی خامنه‌ای۷مهر۴۰۳

تسلیت پزشکیان به‌خامنه‌ای

فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

 و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند

پزشکیان پس از اعلام کشته‌شدن حسن نصرالله  در پیام تسلیت خود گفت، کشته شدن حسن نصرالله موجب تقویت بیش از پیش حزب‌الله است. پزشکیان افزوده است که دبیرکل حزب‌الله لبنان به آرزوی دیرینه خود دست یافت و کلمات در وصف او حقیر و ناچیزند....جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند. اینجانب شهادت حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران

بیانیه سپاه  پاسداران

 درباره هلاکت پاسدار سرتیپ نیلفروشان سرکرده سپاه در لبنان

سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای خبر کشته شدن پاسدار سرتیپ نیلفروشان را تأیید و اعلام کرد: نیلفروشان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان به‌همراه حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله کشته شده است. نیلفروشان پس از کشته‌شدن زاهدی در ۱۳‌فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد. سپاه پاسداران در مورد سوابق پاسدار نیلفروشان او را معاونت عملیات کل سپاه و قبل از آن معاونت نیروی زمینی سپاه معرفی کرد. 

افشاگری حیرت‌انگیز روزنامه فرانسوی پاریزین

در‌باره نقش یک نفوذی ایرانی

حسن نصرالله با همان خودرو فرمانده ایرانی سپاه قدس

وارد مقر خود شد

روزنامه فرانسوی پاریزین در یک افشاگری حیرت‌انگیز، به‌نقل از یک‌منبع امنیتی در لبنان، برای نخستین‌بار فاش کرد که اسرائیل توسط یک‌جاسوس ایرانی از حضور حسن نصرالله در مقر حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت مطلع شده است. منبع امنیتی آگاه لبنانی در روز پس از مرگ حسن نصرالله گفت:‌«اسرائیلی‌ها همهٔ امکانات را به‌کار گرفتند؛ آنها نمی‌خواستند هدف خود را از دست بدهند». 

جلسه پرتشنج مجلس رژیم

درخواست انتقام و اعتراض‌های شدید به‌اینکه چرا

علیرغم همه وعده‌ها و خط و نشان‌ها

بعد از قاسم سلیمانی و فخریزاده و هنیه هیچ کاری نشد

 تا به‌حسن نصرالله کشید

بلوف‌ها و اظهارات مسخره پاسدار قالیباف،برای ساکت کردن نمایندگان مجلس رژیم: رژیم صهیونیستی بعد از کشتار گسترده در غزه نه تنها به‌هیچ کدام از اهداف اعلام شده نظامی و سیاسی خود نرسید، بلکه جبهه‌های جدیدی از کرانه باختری، لبنان، عراق، یمن و حتی ایران گشوده شد.

موسوی از اعضای مجلس ارتجاع: اگر انتقام خون قاسم سلیمانی را گرفته بودیم، آیا باز هم دشمن امروز جوخه ترور علیه ما تشکیل میداد؟ 

منان رئیسی عضو مجلس ارتجاع: حضرت آقا چند‌سال پیش گفت اگر یکی بزنند ۱۰‌تا می‌خورند. چرا الان وضعیت باید به‌نحوی باشد که بعضی از دوستانی که مسئول این قضیه هستند، برعکس دارند عمل می‌کنند؟

امامی راد: تا نابودی و محو کامل اسرائیل از نقشه جغرافیای جهانی هیچ سلاحی کنار گذاشته نخواهد شد.

هفشجانی: خون خواهی هنیه چه شد؟ ما اجازه نخواهیم داد امر مولایمان بر زمین بماند. مسئله خونخواهی هنیه یک مطالبه ملی است

محمودی: حتماً ما باید وعده صادق و وعده انتقام را محقق کنیم

صباغیان: پاسخ محکم نظام به‌آمریکا و اسرائیل و حامیان او مسلح‌شدن ایران به‌سلاحی است که آنها دارند و ما نداریم(سلاح اتمی).

میبدی: واقعاً ضرورت داره هم دیپلماسی قوه مجریه و هم قوه مقننه و همه ارکان نظام بیایند پای کار.

حسینی: همه جهانیان چشم‌انتظار پاسخی‌قوی به‌گستاخی صهیونیست هاست. تاکید می‌کنیم اظهاراتی از سر ضعف و ایجاد ترس از جنگ احتمالی پذیرفته نیست.

موسوی نماینده مجلس رژیم: سیاسیون تشکیک کرده و بهانه می‌آورند که نباید در تله جنگ بیفتم ! عجیب آن که صحنه روشن مبارزه را نمی‌بینند و در حالی از تله جنگ سخن می‌گویند که ما درست در وسط جنگ هستیم !

رئیسی نماینده مجلس رژیم: ما هنوز شاهد حرکت موثری نیستیم و این باعث شده که اعتماد اجتماعی به‌نظام هم در داخل کشور و هم در منطقه و در کشورهای جهان اسلام ذره ذره آب بشود....

خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا روزشنبه ۷مهر از لغو پروازهای ایران‌ایر به بیروت خبر داد و نوشت:‌ سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از لغو پروازهای این هواپیمایی به‌فرودگاه «رفیق حریری» بیروت‌(پایتخت لبنان) تا اطلاع ثانوی خبر داد.  

بازتاب بین المللی در مورد کشته‌شدن حسن نصرالله

کاخ‌سفید آمریکا روز‌شنبه ۷‌مهر بیانیه جو بایدن در مورد کشته‌شدن حسن نصرالله را منتشر کرد. در‌این بیانیه از جمله آمده‌است: مرگ حسن نصرالله در حمله هوایی اسرائیل، نوعی عدالت برای قربانیان بی‌شمار او، از جمله هزاران آمریکایی، اسرائیلی و غیرنظامیان لبنانی، به حساب می‌آید.

کامالا هریس معاون‌رییس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌‌یی درباره کشته‌شدن حسن نصرالله اعلام کرد:  حسن نصرالله تروریستی بود که دستانش به‌خون آمریکایی‌ها آغشته بود. در طول دهه‌ها، رهبری او بر حزب‌الله خاورمیانه را بی‌ثبات کرد و منجر به‌کشتار تعداد بی‌شماری مردم بی‌گناه در لبنان، اسرائیل، سوریه و سراسر جهان شد. رئیس‌جمهور بایدن و من نمی‌خواهیم شاهد افزایش درگیری در خاورمیانه به‌یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.

سخنگوی پنتاگون روز شنبه ۷‌مهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره وضعیت لبنان گفتگو کرد. وی به‌وضوح اعلام کرد آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند و تأکید کرد آمریکا متعهد به‌جلوگیری از سوءاستفاده رژیم ایران و شرکای تحت حمایت و نیروهای نیابتی آن از این وضعیت یا گسترش درگیریهاست....»

به‌گزارش رویترز‌، فرانسه روز‌شنبه خواستار توقف فوری حملات هوایی اسرائیل به‌لبنان شد و همچنین اعلام کرد که با هرگونه عملیات زمینی اسرائیل در لبنان مخالف است. ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای از حزب‌الله و رژیم  ایران خواست از هرگونه اقدامی که می‌تواند باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه شود، خودداری کنند.

رویترز۸مهر خبر داد: وزارت خارجه چین روز‌یکشنبه اعلام کرد این کشور با هرگونه نقض حاکمیت لبنان مخالفت است. در بیانیه وزارت خارجه چین از جمله آمده است «چین با هر اقدامی که به‌غیرنظامیان بی‌گناه آسیب می‌رساند، با هر اقدامی که درگیریها را تشدید می‌کند مخالف است و آنرا محکوم می‌کند».

رویترز در خبر دیگری با انتشار موضعگیری وزارت‌خارجه روسیه نوشت: این وزارت‌خانه قتل حسن نصرالله را به‌شدت محکوم کرد و آنرا یک «ترور سیاسی دیگر» خواند. رویترز به‌نقل از بیانیه وزارت‌خارجه روسیه همچنین افزود: «این اقدام قهرآمیز مملو از پیامدهای بزرگ‌تر برای لبنان و کل خاورمیانه است… بنابراین، مسئولیت کامل تشدید تنش‌های بعدی را بر عهده دارد.»

دیدبان حقوق بشر سوریه: در یک حمله هوایی به‌شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در دیرالزور دست کم ۱۵تن کشته شدند.

تلویزیون‌ای. بی. سی آمریکا روز شنبه ۷‌مهر به‌نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: اسرائیل در حال آماده‌شدن برای انجام یک‌تهاجم زمینی محدود به‌جنوب لبنان است. به‌نظر می‌رسد این تصمیم در‌پی کشته‌شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله اتخاذ شده است.

خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا روزشنبه ۷مهر از لغو پروازهای ایران‌ایر به بیروت خبر داد و نوشت:‌ سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از لغو پروازهای این هواپیمایی به‌فرودگاه «رفیق حریری» بیروت‌(پایتخت لبنان) تا اطلاع ثانوی خبر داد.  

وال استریت ژورنال در مطلبی با عنوان لبنان و ایران بعد از حسن نصرالله نوشت: حمله بزرگ جمعه علیه حسن نصرالله و مقر فرماندهی این شبه‌نظامی تروریست مطمئناً تعیین‌کننده‌ترین ضربه است. این اختلال بزرگ در توان گروه برای جنگیدن به‌ویرانی و آشوب سیاسی کوتاه مدت در لبنان منجر خواهد گردید. ولی درب را به‌روی آینده‌ای باز می‌کند که در آن لبنان تحت سلطه یک‌گروه تروریست که دنبال منافع خودش بوده و اربابانش در تهران نخواهد بود… مرگ نصرالله به‌احتمال زیاد یک‌نقطه چرخش برای لبنان و چه‌بسا صلح در منطقه بصورت وسیع‌تر باشد....

واشینگتن فری‌بیکن در شماره ۷مهر خود با انتشار کلیپی از آوارگان سوری در ادلب سوریه نوشت: پس از کشته‌شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، سوری‌های مخالف رژیم اسد در منطقه ادلب واقع در شمال غربی سوریه، در خیابانها جشن گرفتند و شیرینی پخش کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- تظاهرات یاران شورشگر

همبستگی و حمایت از کارزار نه به‌اعدام

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- تظاهرات بازنشستگان، کارگران  و غارت‌شدگان

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان تأمین اجتماعی کرمانشاه، تهران، اهواز، بازنشستگان اصفهان، شوش، و متقاضیان مسکن سبزوار -۸مهر‌۱۴۰۳

بازنشستگان پیشکسوت تهران، بازنشستگان صنعت نفت آبادان، اهواز و بوشهر، کارگران فولاد زرند، متقاضیان مسکن مهر اراک -۷ مهر ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-بیانیه دادگستری آمریکا

یک مزدور اطلاعات آخوندی در آمریکا بخاطر ارتباط با وزارت‌اطلاعات و انتقال اطلاعات به‌حکومت آخوندی در دادگاه محاکمه شد.

وزارت‌دادگستری آمریکا در بیانیه‌یی در‌این رابطه اعلام کرد: براساس کیفرخواست دادستان پیمانکار سابق اداره هوانوردی فدرال، ابوذر رحمتی، ساکن ویرجینیا، از دسامبر‌۲۰۱۷ تا ژوئن‌۲۰۲۴ با مقامات دولتی و عوامل اطلاعاتی رژیم ایران برای اقدام از جانب آنها در ایالات‌متحده، با امکان دسترسی به‌اطلاعات حساس غیر‌علنی، و ارائه آن به‌اطلاعات رژیم ایران، توطئه کرده است. وزارت دادگستری آمریکا افزود: بر اساس کیفرخواست، رحمتی از ژوئن ۲۰۰۹ تا مه۲۰۱۰ به‌عنوان ستوان‌یکم در سپاه پاسداران زیر نظر ولی‌فقیه خدمت کرده است. وی پس از خروج از سپاه به‌دولت ایالات‌متحده در مورد خدمت سربازی خود در سپاه دروغ گفت تا از جمله به‌عنوان پیمانکار دولتی ایالات متحده استخدام شود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: