تایید کشته شدن پاسدار عباس نیلفروشان در بمباران مقر فرماندهی حزب الله

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌یی کشته شدن پاسدار عباس نیلفروشان از سرکردگان ارشد نیروی تروریستی قدس و سرکرده سپاه لبنان را همراه با حسن نصرالله در بیروت تأیید کرد. در بیانیه سپاه پاسداران آمده است:

از جمله مسئولیت‌های مختلف نیلفروشان، معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، بود.

۲-سازمان پدافند غیرعامل رژیم در اطلاعیه‌یی اعلام کرد، با توجه به اتفاقات افتاده و هم‌چنین احتمال گسترش حملات سایبری به زیرساختها، وضعیت آماده‌باش سایبری با رنگ قرمز اعلام می‌شود.

۳-به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا در پی کشته شدن حسن نصرالله، سینماهای سراسر ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. هم‌چنین نمایشهای تئاتر اجراهای خود را متوقف کردند. این منبع افزود: اجراهای صحنه‌ای موسیقی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

۴-به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا کلاس‌های درس دانشگاههای کشور امروز (یکشنبه، ۸ مهر) به مدت دو ساعت تعطیل شد.

۵-به‌دنبال کشته شدن حسن نصرالله در بیروت، جو بایدن اعلام کرد: ایالات متحده به‌طور کامل از حق اسراییل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و هر گروه تروریستی دیگری که توسط حکومت ایران حمایت می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

بایدن تأکید کرد: هدف ما کاهش تنش درگیریهای جاری در غزه و لبنان از طریق ابزارهای دیپلماتیک است.

۶-کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: من تعهدی تزلزل ناپذیر به امنیت اسراییل دارم. من همیشه از حق اسراییل برای دفاع از خود در برابر رژیم ایران و گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران مانند حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها حمایت خواهم کرد.

۷-یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه خبری ای.بی.سی نیوز گفت اسراییل در حال آماده شدن برای یک جنگ زمینی محدود در جنوب لبنان است. این تصمیم پس از ترور حسن نصرالله گرفته شده است.

۸-وال استریت ژورنال در یک مقاله تحلیلی نوشت: تهران ممکن است درک کند که یک حمله تلافی‌جویانه احتمالاً شکست خواهد خورد و تنها خاصیت آن به جهنم کشیدن آن خواهد بود.

۹-به گزارش رویترز ارتش اسراییل اعلام کرد حسن خلیل یاسین، فرمانده شاخه اطلاعات حزب‌الله را که ریاست دایره جرم انگاری اهداف نظامی و غیرنظامی را برعهده داشت در حملات به حومه جنوبی بیروت به‌قتل رسانده است.

۱۰-رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار نفر در پی تشدید حملات هوایی اسراییل به لبنان، به سوریه گریخته‌اند.

۱۱-وزارت دادگستری آمریکا یک آمریکایی ایرانی به نام ابوذر رحمتی، ۴۲ ساله و پیمانکار سابق اداره هوانوردی فدرال را به‌خاطر اقدام و توطئه علیه آمریکا تحت پیگرد قرار داد. وی به‌عنوان مأمور رژیم ایران معرفی شده است. متیو گریوز، دادستان منطقه کلمبیا، رحمتی را به جاسوسی برای رژیم متهم کرد. بر اساس کیفرخواست، رحمتی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۸۹ به‌عنوان ستوان یکم در سپاه پاسداران خدمت کرده است. رحمتی در آذر ۱۳۹۶، به ایران سفر کرد و در آنجا توسط مأموران اطلاعاتی و مقامات دولتی برای سرقت اطلاعات از آمریکا و تحویل آنها به رژیم ایران توجیه شد. این مأمور اطلاعاتی رژیم سال ۱۴۰۱ برای انجام مأموریتش به آمریکا برگشت و اطلاعاتی را از طریق برادرش به رژیم ایران داد.

۱۲-آخوند عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قضاییه جلادان هشدار داد: می‌خواهند با نفوذ در حوزه‌ها، طلاب و روحانیت را از مسیر انقلاب و ولایت منحرف کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: