بازتاب‌های کشته شدن حسن نصرالله در رژیم آخوندی

اعلام کشته شدن حسن نصرالله در روز شنبه ۷مهر و ارزیابی زمینه‌ها و پیامدهای بلافصل آن، موجی از تحلیلها و اظهارنظرها را در همان روز اعلام خبر در رسانه‌ها در پی داشت.

در یکی از نخستین بازتابها، رویترز گزارش داد: دو مقام منطقه‌یی که تهران به آنها اطلاع داده است، به رویترز گفته‌اند علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران با تدابیر امنیتی شدید به مکان امنی در داخل کشور منتقل شده است. این منابع گفتند که ایران در تماس دائمی با حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی منطقه‌یی برای تعیین گام بعدی است.

نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت: «کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در یک حمله هوایی، به‌طور چشمگیری بازدارندگی کلیدی رژیم ایران را در برابر اسرائیل، تضعیف کرده است. رژیم ایران مدتهاست به‌دنبال این بوده که نیروهای نیابتی مورد حمایت خود در منطقه را به‌عنوان خط مقدم در نبرد طولانی‌مدت آن با اسرائیل، به‌خدمت بگیرد. کارشناسان روز شنبه گفتند، اما اگر حزب‌الله، به‌عنوان مهمترین دارایی نظامی این رژیم، از بین رفته باشد، ممکن است چاره‌یی جز پاسخ دادن نداشته باشد. تصمیماتی که رژیم ایران می‌گیرد تأثیر قابل توجهی بر مرحله بعدی درگیری فزاینده‌یی خواهد داشت که اکنون منطقه را تهدید می‌کند».

لطفا به اشتراک بگذارید: