کنفرانس «نه به اعدام، فراخوان به عدالت» در پارلمان ایتالیا

کنفرانس «نه به اعدام، فراخوان به عدالت» در پارلمان ایتالیا

با حضور شماری از سناتورها و نمایندگان از احزاب مختلف

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌صورت آنلاین

سخنرانان

خانم سناتور چینزیا پلگرینو عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا

سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون خارجه و نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا

سناتور مارکو اسکوریا دبیر کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا‌

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا

خانم گروپیونی عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا

و سناتور پیشین روبرتو رامپی

خانم مریم رجوی

در حاکمیت دیکتاتوری دینی، اعدام صرفاً یک مجازات نیست

اعدام استراتژی یک رژیم نامشروع برای بقا در قدرت است

 

کارزار نه به اعدام در داخل و خارج ایران که توسط مقاومت ایران پیش می‌رود

بخشی از جنبش مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی است

 

خانم سناتور چینزیا پلگرینو عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا

قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸

که بیش از ۹۰ درصد آنها از مجاهدین بودند

فصلی سیاه در تاریخ ایران است که توسط گزارشگر ویژه ملل متحد

به‌عنوان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی طبقه‌بندی شد

سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون خارجه و نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا

جنایات رژیم ایران علیه مردم شما، نه تنها علیه ایرانیان، بلکه علیه تمام بشریت است

مبارزات شما فقط برای آزادی مردم ایران نیست، بلکه برای تمام بشریت است

و باید به‌عنوان یک نبرد جهانی برای آزادی و دموکراسی شناخته شود

سناتور مارکو اسکوریا دبیر کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا‌

مبارزه برای آزادی و دموکراسی نمی‌تواند به تأخیر بیفتد

این مبارزه باید هر روز ادامه یابد

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا

اروپا باید درک کند که رژیم ایران فقط مشکل مردم ایران نیست

بلکه یک تهدید جهانی است

سناتور پیشین روبرتو رامپی‌

رژیم ایران مسئول کشتار سیستماتیک مردم ایران و مردم خاورمیانه است

که از طریق گروه‌های تروریستی و مسلح که آنها را تأمین مالی می‌کند کشته می‌شوند

روز سه‌شنبه ۴مهر ماه ۱۴۰۳ کنفرانسی در پارلمان ایتالیا با عنوان «ایران: نه به اعدام – فراخوان به عدالت» و با حضور شماری از سناتورها و نمایندگان مجلس این کشور از احزاب مختلف برگزار شد.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه سخنرانی و شرکت کرد.

 

در این جلسه خانم نایکه گروپیونی که مدیریت کنفرانس را به‌عهده داشت در سخنان افتتاحیهٔ خود با اشاره به موج اعدام‌های دیکتاتوری آخوندی، گفت:

من و ما امروز تصمیم گرفتیم در این روز، در ماه سپتامبر به‌دلیل بسیار مهمی برای پاسخ به یک فراخوان در حمایت از عدالت گردهم بیاییم.

زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی در برابر خشونت شدید علیه حقوق‌بشر و افزایش اعدامها که هیچ نشانه‌یی از توقف نیز ندارد، موضع بگیرد.

می‌خواهم از خانم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران به‌خاطر حمایت و شجاعتشان تشکر کنم.

من با محبت فراوان به پرزیدنت رجوی سلام می‌کنم، او چراغ امید کسانی است که به حقوق و به آزادی معتقدند.

در ادامهٔ کنفرانس در رم، نایکه گروپیونی سخنرانی کرد و گفت:

بسیار خوشحالم که امروز به‌عنوان یک زن، یک شهروند و یک نماینده پارلمان در کنار شما، در حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک رژیم تروریستی حاکم بر ایران اینجا هستم تا بار دیگر با حاکمیت وحشت رژیم ایران مقابله کنیم؛ حاکمیتی که مشخصه آن سرکوب وحشیانه مخالفان، تحقیر حقوق‌بشر و ادامه اعدام است. همه اینها مستلزم توجه و هم‌چنین اقدام قاطعانه، مشترک و متفق‌القول است. استفاده خودسرانه رژیم ایران از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری برای کنترل سیاسی، لکه ننگی نه فقط برای ایران بلکه بر تمام بشریت است.

اما احکام اعدام و اعدامها تنها نوک یک کوه یخ هستند. این رژیمی است که دستگیر می‌کند، شکنجه می‌کند، تجاوز می‌کند و برای این رژیم خشونت و نفرت تنها مؤثرترین و سریع‌ترین ابزار برای حفظ قدرتی است که در غیراین صورت از دست آنها خارج می‌شود.

خانم گروپیونی خاطرنشان کرد: «قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ که بیش از ۹۰ درصد آنها از مجاهدین خلق بودند، به‌عنوان فصل سیاهی در تاریخ ایران باقی مانده است.

این جنایت که توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد محکوم شده و به‌عنوان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی طبقه‌بندی شده است، چهره ظالم رژیمی را نشان می‌دهد که از سرکوب دست بر نمی‌دارد و جامعه جهانی با محکومیت قاطع باید آن‌را متوقف کند.

ما باید با قدرت هر چه بیشتر خواستار آزادی زندانیان سیاسی و توقف فوری اعدامها در ایران باشیم.

خانم گروپیونی تأکید کرد: «من از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران

واز برنامهٔ ده ماده‌یی ارائه‌شده توسط خانم مریم رجوی برای دموکراسی در ایران حمایت می‌کنم. برنامه‌یی که توسط یک زن تجسم یافته است.

ما از فراخوان خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم، نه، به اعدام در ایران! و ما از کارزار سه‌شنبه‌های زندانیان سیاسی حمایت می‌کنیم.

زنده باد آزادی، زنده باد دموکراسی، زنده باد مریم رجوی، زنده باد مقاومت در ایران».

در ادامهٔ کنفرانس سناتور پلگرینو سخنرانی کرد و گفت:

قبل از این‌که درباره موضوع اصلی این کنفرانس صحبت کنم، می‌خواهم از همه حضار دعوت کنم که به یاد همه قربانیان فاجعه معدن که در شهر طبس اتفاق افتاد و همه را تحت تأثیر قرار داد، چند ثانیه بایستند تا با قربانیان ابراز همبستگی کنیم. این فاجعه به ما یادآوری می‌کند که متأسفانه مسأله ایمنی در محیط‌های کاری نیز یکی از موضوعاتی است که کارگران ایران باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

سناتور پلگرینو سپس گفت:

ما این کنفرانس را بر موضوع حقوق زنان متمرکز کرده‌ایم، زیرا شاهد محرومیت مستمر زنان از آزادی به‌عنوان انسان هستیم.

ما قبلاً گفته‌ایم «اعدام‌ها» در ایران باید متوقف شوند، اما این برای ما فقط یک شعار گذرا نیست.

ما باور داریم که دموکراسی باید در اسرع وقت برقرار شود و به‌همین دلیل ما از برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی که توسط مریم رجوی تدوین شده است، حمایت می‌کنیم.

ما بار دیگر تأکید می‌کنیم: «نه» به شکنجه، «نه» به اعدام و «نه» به تبعیض سیاسی.

سناتور پلگرینو در ادامهٔ سخنانش، تأکید کرد: «حمایتی که از از جانب ما ارائه می‌شود، موقتی نیست؛ این حمایت تا زمانی که این ملت به تمام اهدافی که در این نشست به یاد آوردیم، دست یابد، ادامه خواهد داشت.

هم‌چنین من شانس این را داشته ام که مانند برخی از ما، شخصاً شما خانم رجوی را ملاقات کنم. ما می‌دانیم که در چشمان شما آینده‌یی که در پیش است دیده می‌شود و این همان چیزی است که ما نیز می‌خواهیم در دهه‌های آینده ببینیم.

سناتور رافائله اسپرانزون در سخنرانی خود در جلسهٔ پارلمانی ایتالیا، خطاب به خانم رجوی گفت:

از حضور شما سپاسگزارم. ما در اینجا به‌عنوان نمایندگان نهادهای مهم در ایتالیا وظیفه داریم که پیام شما را منعکس کنیم و اطمینان حاصل کنیم که این پیام شنیده شود.

ما معتقدیم کلماتی که شما بیان می‌کنید و پیشنهاداتی که ارائه می‌دهید، نه تنها برای مردم شما، بلکه برای کل بشریت نجات‌بخش است. زیرا مردم شما به‌نوعی نماینده بشریت هستند و شکنجه‌هایی که بر مردم شما تحمیل می‌شود، با شجاعت، عزم و نیرویی که با اتکاء به آنها هم‌چنان فریاد می‌زنید و امید به ایران آزاد را روشن نگه می‌دارید، ارج گذاشته شود. ایرانی که در آن همه بتوانند ظرفیت‌های خود را گسترش بدهند، آزادی را آرزو کنند و در دموکراسی با هم تعامل داشته باشند

بنابراین امروز، حضور در اینجا نه تنها یک افتخار، بلکه یک وظیفه عمیق بود که با حضور خود نه تنها نزدیکی، بلکه اراده و تمایل خود را برای حمایت از مبارزات شما برای آزادی و حقوق مدنی در ایران اعلام کنیم. مبارزاتی که می‌دانیم برای شما به‌معنای فداکاری، شجاعت و حتی در برخی موارد سوگواری عزیزان است.

ما هم‌چنین پرچمی داریم که رنگهای آن، ما و شما را متحد می‌کند و به‌همین دلیل، نشانه‌یی از برادری بین مردم ما وجود دارد.

در کنفرانس پارلمانی رم، سناتور مارکو اسکوریا در سخنرانی خود، گفت: «می‌خواهم از خانم رجوی بواسطه تمام آنچه که انجام می‌دهد تشکر کنم. او با فداکاری‌اش و با توانایی‌اش در سازماندهی جهان آزاد علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران همهٔ تعهداتش را محقق می‌کند.

دوست دارم شما بتوانید این‌را در ایران به مردم خود بگویید که ما هستیم و همیشه با شما خواهیم بود و شما را همراهی خواهیم کرد

ما این کار را با قدرت ایده‌ها و ارزش‌های میل به ساختن جامعه و دنیایی بهتر انجام می‌دهیم بگویید هستند کسانی که در این طرف نیز برای یک ایران آزاد مبارزه می‌کنند. بگویید که امید هرگز نمی‌تواند بمیرد. به آنها بگویید که نسیم آزادی از هر دیواری، از هر دادگاهی، از هر آخوند عجیبی قوی‌تر است؛ به آنها بگویید که پیروزی می‌تواند بیاید، بگویید که ما پیروز خواهیم شد».

سخنران بعدی این جلسه سناتور روبرتو رامپی با تأکید بر نقش رژیم به‌عنوان عامل اصلی جنگ‌افروزی و کشتار در منطقه، گفت:

واقعیت این است که تمام آنچه در خاورمیانه در این روزها و ساعتها اتفاق می‌افتد، از جمله تراژدی‌ها و قربانیان، به فهرست طولانی قربانیان رژیم ایران افزوده می‌شود. زیرا رژیم ایران مسئول کشتار سیستماتیک مردم در داخل و مردم دیگر مناطق خاورمیانه از طریق گروه‌های تروریستی و مسلح است که برای بی‌ثبات‌کردن منطقه، آنها را تأمین مالی می‌کند.

وجود این رژیم است که اجازه نمی‌دهد هیچ اقدامی برای صلح در خاورمیانه به نتیجه برسد. بنابراین، تا زمانی که این عنصر بحرانی ژئوپلیتیک حذف نشود، هر تلاشی برای صلح و ثبات بی‌نتیجه است.

رژیم ایران بدترین رژیم دیکتاتوری است و این را با اشراف و اعتقاد کامل می‌گویم.

وی با رد سیاست معامله با رژیم برای منافع اقتصادی و تجاری توسط دولتهای غربی، افزود: «فکر کنید یک ایران آزاد در زمینه ژئو استراتژیک در چه جایگاهی در صحنه بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

این همان انتخاب نهایی است که کشورهای دموکراتیک باید انجام دهند.

امروز ما با خانم پرزیدنت مریم رجوی در ارتباط هستیم که با برنامه ده ماده‌یی خود، مجموعه‌یی از آزادی‌ها را تضمین کرده که اساسی هستند و آماده است یک دوره گذار را برای مردم ایران رهبری کند تا آنها بتوانند سرنوشت خود را انتخاب کنند، چیزی که تحت رژیم حاکم ممکن نیست و روشن کنیم که این تحت رژیم قبلی نیز امکان‌پذیر نبود.

بنابراین، هر کسی که تصور کند بازگشتی به گذشته امکان‌پذیر است، به‌شدت در اشتباه است. در عوض باید به آینده نگاه کند که با همکاری با اروپا بسیار روشن خواهد بود.

این دلیل همبستگی، حمایت و تعهد شخصی من با شماست

از شما متشکرم که به ما کمک می‌کنید تا واقعاً دموکراتیک باشیم».

در ادامه کنفرانس امانوئله پوتزولو در سخنرانی خود به تداوم جنایات دیکتاتوری آخوندی در داخل و جنگ‌افروزی در منطقه اشاره کرد، و گفت:

دیگر لازم نیست تصاویر را ببینید؛ فقط کافی است اخبار را بشنوید تا بفهمید که رژیم ایران هر روز بیشتر به‌عنوان چیزی که مجاهدین و خانم رجوی و بسیاری از ما آن‌را «سر مار» معرفی می‌کنند، آشکار می‌شود.

سر مار همان کارگردان بزرگ آشوب‌های نظامی و ژئوپلیتکی بین‌المللی و تروریسم تحت نام اسلام است که تا پیش از این سعی در مخفی کردن خود داشت. چه کسی بود که باعث همه جریاناتی شد که در خاورمیانه در حال رخ‌دادن است؟ چه کسی باعث حوادثی است که در لبنان در حال رخ‌دادن است؟ مسئولیت سیاسی و معنوی تمامی این رخدادها با چه کسی است؟ با ایران تحت حاکمیت آخوندها است. وی افزود: این وظیفه ما است، نه برای سرنگونی رژیم از طریق حمله نظامی، بلکه باید درک کنیم که این رژیم مدت‌هاست توسط مردم ایران محکوم به سرنگونی است. ما در غرب، با حمایت از رژیم به بقای آن کمک کرده‌ایم.

ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

می‌توان با عشق به آزادی بر این رژیم غلبه کرد. همان عشقی که خانم رجوی، مبارزان سازمان مجاهدین و همه نیروهای مخالف، همه مردم آزاده ایران و کسانی که از مخالفان ایرانی حمایت می‌کنند، در لبخند خود دارند؛ نوری که تنها نیروی واقعی و عظیم تاریخ است وی با اشاره به کارزار «نه» به اعدام، گفت: هدف ما ضربه‌زدن به یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی است که رژیم تهران از آن استفاده می‌کند. ابزاری که برای سر پا ماندن از آن بهره می‌برد.

ابزار دیگر شیطان‌سازی است که طی سال‌ها علیه خانم رجوی، مخالفان واقعی جریان داشته است چرا که مخالفان جعلی‌یی هم هستند که رژیم تهران آنها را مورد تهمت قرار نمی‌دهد. بنابراین، شیطان‌سازی به کسانی که در خارج از کشور از فعالیت شما حمایت می‌کنند نیز ضربه می‌زند. چون سفارت‌خانهٔ به‌اصطلاح جمهوری اسلامی رم به‌طور مرتب بیانیه‌یی منتشر می‌کند و می‌گوید که فلان نمایندگان پارلمان از یک گروه «تروریستی» حمایت کرده‌اند.

آنها باید به این فکر کنند که چه کسانی واقعاً تروریست هستند. باید به خون بی‌گناهانی فکر کنند که به کشتن آنها ادامه می‌دهند، فقط به این دلیل که یک گروه جنایتکار، یعنی آخوندها، پاسداران و همدستانشان در قدرت هستند و روزهایشان به پایان نزدیک است.

امانوئله پوتزولو خاطرنشان کرد: «اگر شیطان‌سازی رژیم علیه مخالفان موفق نشود، آنها همان‌طور که در رم رخ داد مخالفان سیاسی در خارج از کشور را حذف می‌کنند یا تلاش می‌کنند مخالفان سیاسی خارجی را حذف کنند، همان‌طور که برای دوست ما آلخو ویدال کوادراس پیش آمد.

علاوه بر این مخالفان را در داخل حذف می‌کنند؛ مردان، زنان، پسران و دختران. زیرا از نظر آنها، ترس از مرگ باید بتواند مخالفان را شکست بدهد و آنها را به زانو درآورد.

اما شما، خانم رجوی و سازمان مجاهدین، نمونه واضحی هستید که آنها هرگز پیروز نخواهند شد. آنها از شما کشته‌اند، شما را مورد آزار قرار داده‌اند، به شما تهمت زده‌اند و هم‌چنان این کار را ادامه می‌دهند. با این حال، شما هنوز اینجا هستید، ما هنوز اینجا هستیم، و به نظر من،، روزی در یک ایران آزاد خواهیم بود».

لطفا به اشتراک بگذارید: