کشته شدن شیخ حسن نصرالله و انهدام ستاد مرکزی حزب‌الله در بمبارانهای سنگین، پیاپی و متراکم در بیروت

کشته شدن شیخ حسن نصرالله

و انهدام ستاد مرکزی حزب‌الله

در بمبارانهای سنگین، پیاپی و متراکم در بیروت

 

بیانیه حزب‌الله لبنان

اعلام کشته شدن حسن نصرالله

ظهر شنبه ۷ مهر حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌یی کشته شدن شیخ حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را در بمبارانهای اسراییل در حومه جنوبی بیروت اعلام کرد و مصیبت وارده را به «امام سیدعلی خامنه‌ای ولی امر مسلمین» تسلیت گفت.

سخنگوی ارتش اسراییل صبح شنبه ۷ مهر اعلام کرد:

ارتش اسراییل حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و یکی از بنیان‌گذاران آن را از بین برد. ارتش اسراییل هم‌چنین علی کرکی ، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و تعدادی دیگر از رهبران آن نیز در حمله دیروز کشته شده‌اند.

بر اساس اطلاعات دقیق ارائه‌شده توسط نهادهای امنیتی، هواپیماهای نیروی هوایی اسراییل به مقر مرکزی حزب‌الله که در زیرزمین و زیر یک ساختمان مسکونی در منطقه جنوبی حومه شهر قرار داشت، حمله کردند.

این حمله در حالی انجام شد که رهبران حزب‌الله در داخل مقر حضور داشتند و در حال هماهنگی عملیات بیشتر علیه اسراییل بودند.

سخنگوی ارتش اسراییل هم‌چنین صبح شنبه ۷مهر اعلام کرد: جنگنده‌های اسراییلی شب گذشته در عملیاتی هدفمند در جنوب سوریه، احمد محمد فهد، فرمانده عملیاتی حماس را به‌قتل رسانده است. این منبع مدعی شد احمد محمد فهد، فرماندهی عملیات موشکی از خاک سوریه به بلندیهای جولان را به عهد داشته است.

 

پیام خامنه‌ای

تحت عنوان «پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان»

سرنوشت منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله رقم خواهد زد

بر همه مسلمانان فرض است که در رویارویی با رژیم غاصب با امکانات خود در کنار حزب‌الله بایستند

 

تلویزیون رژیم ۷ مهر ۱۴۰۳:  به خبری که هم اینک به‌دستم رسید توجه فرمایید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان از سویی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سویی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ٔ سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ٔ یک ساله‌ٔ خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیرنظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ٔ مهمی وارد کنند. همه‌ٔ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. 

بر همه‌ٔ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.

سیدعلی خامنه‌ای

۷ مهر ۱۴۰۳

تغییر مکان خامنه‌ای در داخل ایران

و بردن او به مکان امن از ترس حمله و نفوذ

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: دو مقام منطقه‌یی که تهران به آنها اطلاع داده است به رویترز گفته است، علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران با تدابیر امنیتی شدید به مکان امنی در داخل کشور منتقل شده است.

رویترز افزود: پس از اعلام اسراییل مبنی بر کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در حمله روز جمعه به جنوب بیروت، این منابع گفتند که ایران در تماس دائمی با حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی منطقه‌ای برای تعیین گام بعدی است.

پیام پزشکیان

انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی

با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند.

دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیستها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

مسعود پزشکیان

رئیس‌جمهور ایران

 

غروب جمعه ششم مهر ماه، خبرهای حملات پیاپی اسراییل با بمبهای ۲ هزار پوندی ضد سنگر در ستاد مرکزی حزب‌الله لبنان و خبر کشته شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در صدر اخبار جهان قرار گرفت.

حملات اسراییل به ساختمانها و زیرزمینهای حزب‌الله با بمبارانهای سنگین و پیاپی و متراکم ادامه یافت. خبرها حاکی از شلیک دست‌کم ۸۳ بمب سنگرشکن یک تنی برای کشتن حسن نصرالله و انهدام ستاد مرکزی حزب‌الله است. در این حمله برخی فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس نیز به هلاکت رسیدند. عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران در این شمار است.

فیلمهایی که منتشر شد حاکی از تخریب کامل مقر مرکزی حزب‌الله در بیروت است.

تلویزیون الجزیره در ساعت ۲۰۴۵ به وقت اروپا به‌نقل از معاریو اسراییل اعلام کرد که عملیات ترور حسن نصرالله موفق بوده و از ارتش اسراییل به همین خاطر تقدیر شده است. دستور حمله را نتانیاهو از محل اقامت در یک هتل در نیویورک داده بود.

نیم ساعت بعد تلویزیون الجزیره کشته شدن نووار الساحلی معاون سابق حسن نصرالله را خبر داد و بعد از آن اخبار کشته شدن دختر حسن نصرالله منتشر شد.

همزمان نیویورک تایمز به‌نقل از مسئولان ایرانی خبر داد که خامنه‌ای به یک اجتماع فوق‌العاده دعوت کرده است.

رسانه‌های اسراییل نیز از شلیک ۶۵ موشک توسط حزب‌الله به اسراییل طی یکساعت خبر دادند. موشک‌باران بندر حیفا در این شمار بود.

سپس خبر رسید که هواپیماهای اسراییلی تراکتهایی را به‌طور گسترده بر فراز بیروت ریختند که در آنها ساختمانهای حزب‌الله که در معرض بمباران بودند علامت خورده بود با ذکر فاصله گرفتن ۵۰۰ متری از این ساختمانها برای در امان ماندن از اصابت

از سوی دیگر پزشکیان رئیس‌جمهور رژیم اعلام کرد: ایران در رویارویی با دشمن صهیونیستی در کنار حزب‌الله خواهد ایستاد.

قالیباف هم گفت: حزب‌الله بداند تا آخرین لحظه همرزم آنها در میدان نبرد خواهیم بود

همزمان اعلام شد که رژیم ایران درخواست نشست فوری و اضطراری سران کشورهای اسلامی را به‌عمل آورده است.

از شب گذشته همه چیز حاکی از آغاز مرحله جدیدی در جنگ یکساله بود. انتشار اخبار متناقض و ضد و نقیض در مورد سرنوشت حسن نصرالله ساعتها ادامه داشت.

تلویزیون الحدث نیز به‌نقل از رسانه‌های اسراییل گزارش کرد که یک مقام رده بالای سپاه قدس در بمباران بیروت کشته شده است.

علی لاریجانی گفت: که حزب‌الله فرماندهان زبده زیادی دارد و هر کس کشته شود برای آن جایگزینی وجود دارد.

رویترز به‌نقل از یک مقام اسراییلی در پاسخ به لاریجانی گفت: اما بعضی رهبران حزب‌الله غیرقابل جانشین هستند و نصرالله یکی از آنهاست.

یک مقام آمریکایی مطلع به تایمز اسراییل گفت: اسراییل آمریکا را در جریان حمله امروز قرار داد، اما زمانیکه هواپیماها در حال حرکت بسوی انجام عملیات بودند.

تایمز اسراییل نوشت: سفارت رژیم ایران در بیروت هشدار داد حمله به مقر حزب‌الله «قوانین بازی را عوض کرده است».

بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: شرایط بسیار خطیر است، اما تصریح می‌کنیم هر کس قصد حمله یا آسیب رساندن به نیروها یا سفارتهای آمریکا را بکند، ما حق دفاع از نیروهایمان را محفوظ نگه می‌داریم و پاسخ می‌دهیم.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد: حمله امروز به مقر فرماندهی حزب‌الله در زیر زمین یک ساختمان مسکونی در بیروت، بزرگترین حمله اسراییل در لبنان، طی روزهای اخیر بوده است.

العربیه گزارش کرد: اسراییل در عرض ۳دقیقه با انجام نزدیک به ۱۰ حمله هوایی حومه جنوبی بیروت را با شدیدترین بمباران از ابتدای جنگ در ۷ اکتبر تاکنون، هدف قرار داد.

رسانه‌های اسراییلی نوشتند: در حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت، هدف «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله بوده است.

به‌دنبال اعلام کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل، نیویورک تایمز ۷مهر نوشت: مرگ نصرالله ۶۴ساله تنشها بین اسراییل و این گروه تحت حمایت رژیم ایران را که تبدیل به یک جنگ فراگیر شده افزایش خواهد داد. حسن نصرالله طی دهه‌ها رهبری حزب‌الله که قدرتمندترین نیابتی رژیم ایران در منطقه است را به عهده داشته است. اعلام کشته شدن وی، تهدیدی برای ادامه درگیری یکساله اسراییل با نیابتیهای رژیم ایران، از جمله حماس، حزب‌الله، و حوثی‌ها در منطقه است. اکنون حوثی‌ها و سایر نیابتیهای رژیم ایران در منطقه وارد حوزه و زمینه جدیدی می‌شود.

نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به تأثیر عمیقی که مرگ حسن نصرالله بر روحیه ساکنان جنوب بیروت گذاشته نوشت: صدها خانواده پس از فرار از خانه‌های خود از این منطقه، در پیاده روهای میدان شهدا در مرکز بیروت مستقر شده‌اند. آنها که تا به‌حال در منطقه تحت تسلط حزب‌الله زندگی می‌کردند اکنون می‌گویند «هیچکس نمی‌داند چکار باید بکند» یکی از این آنها گفت: «اگر حسن نصرالله دیگر وجود ندارد، ما هم دیگر وجود نداریم».

نیویورک تایمز ۷مهر در خبری نوشت پس از هشدار نیروهای اسراییلی به بیروت مبنی بر اجازه ندادن به ورود هواپیماهای رژیم ایران، وزیر حمل و نقل لبنان به خبرگزاری دولتی لبنان گفت از هواپیمای ایرانی که عازم فرودگاه رفیق حریری بیروت بود خواسته است که وارد حریم لبنان نشود.

از سوی دیگر هاآرتص در خبر دیگری به‌نقل از شبکه خبری ام.تی.وی لبنان نوشت اسراییل سیستم کنترل فرودگاه بیروت را هک کرد و به هواپیمای مسافربری رژیم ایران هشدار داد که در آنجا فرود نیاید.

پاسدار قالیباف گفت که جبهه حامی رژیم جواب دندان‌شکنی به اسراییل خواهد داد.

گوینده تلویزیون شبکه یک رژیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت جبهه مقاومت جواب دندان‌شکنی به جنایات رژیم صهیونیستی خواهد داد آقای قالیباف در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان افزود رژیم غاصب مطمئن باشد که جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد که درنده خویی این رژیم ادامه پیدا کند و ما نیز همواره پشتیبان و همراه جبهه مقاومت خواهیم بود.

قالیباف: دوستان و عزیزانمان در جبهه مقاومت به‌ویژه مردم عزیز مظلوم لبنان و غزه بدانند به‌ویژه حزب‌الله بداند که تا آخرین لحظه پشتیبان و در میدان در همه زمینه‌ها هم‌سنگر و هم رزم و همراه اونها انشاءالله هستیم.

پاسدار علی لاریجانی حمایت از حزب‌الله را به‌عنوان یک اصل اساسی در سیاست خارجی رژیم عنوان کرد و این حمایت را با امنیت ملی رژیم آخوندها مرتبط دانست.

علی لاریجانی: «ما امروز از مقاومت دفاع می‌کنیم به امنیت ملی ایران مربوط است.

حکومت ایران هیچ وقت در دفاع از مقاومت هیچ شبهه‌ای به خودش راه نداده چون به همین جهت که عرض کردم با امنیت ملی ایران موضوع مربوط هست لذا در همه حال ایران از مقاومت دفاع می‌کند.

به نظر من هنوز داستانهای مفصلی در پیش است که امیدواریم ان‌شاءالله خداوند اونو به‌نحو خوبی رقم بزنه.

شما به‌خاطر دارید رژیم اسراییل بسیاری از دانشمندان هسته‌یی ایران رو ترور کرد آیا مسأله هسته‌یی ایران متوقف شد یا سرعت بیشتری گرفت همین مسأله در مورد ترور فرماندهان مقاومت هم هست وقتی اونا رو ترور می‌کنن فکر نکنن جایگزین وجود نداره جایگزین هست این راه ادامه پیدا خواهد کرد».

پاسدار وحیدی سرکرده سابق نیروی تروریستی قدس پس از بمباران روز گذشته ستاد مرکزی حزب‌الله در جنوب بیروت و کشته شدن حسن نصرالله نیز گفت:

«حزب‌الله بحمدالله در این دوران مبارزه، فرماندهان بسیار زیادی را تربیت کرده به‌گونه‌یی که وقتی سلاح از دست یک فرمانده می‌افته و شهید می‌شه فرماندهان دیگر زیادی هستند که جای اونها رو پر بکنند». 

پاسدار محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: باند نتانیاهو با محکوم کردن متوقف نمی‌شود و پس از لبنان به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خون‌ریزی مستشان کند حتی شاید به ایران حمله کند؛ لذا دولتهای سوریه، عراق و ایران هر چه زودتر تصمیم بگیرند.

وی هم‌چنین نوشت: اگر جلوی او را نگیرند، تاریخ یکی از تلخ‌ترین دوران خود را خواهد دید.

عراقچی وزیر خارجه رژیم پس از حمله عصر روز جمعه اسرائیل، با کاردار رژیم در بیروت تماس گرفت و به دیپلماتهای رژیم دلداری داد.

کیهان خامنه‌ای با شاخ و شانه کشیدن نوشت: رژیم صهیونیستی گویا همه چیز را برای خود «تمام شده» می‌بیند؛ در غیراین صورت از تمام خطوط قرمز به یکباره عبور نمی‌کرد.

این منبع افزود: سفارتمان در بیروت اعلام کرد، «این جنایات قواعد بازی را تغییر می‌دهد». این جمله می‌تواند برای صهیونیستها معنای بزرگی داشته باشد! به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با این جنایت بی‌سابقه، گور خود را کَنده است.

محمد خاتمی رئیس‌جمهور اصلاحاتی در یک پیام تسلیت گفت:

«دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون‌آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تأیید قدرتهایی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین‌حال تردید نکنیم که هر چه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می‌شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریستهای وحشی در برابر وجدانهای بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می‌گردد.

خاتمی افزود: امید است که این خونها زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوایی رژیم جنگ‌طلب اسراییل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند».

جواد ظریف نیز در پیام تسلیت خود، با قلبی اندوهگین به «رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی» تسلیت عرض نموده و پیروزی حق بر باطل را آرزو کرده است

هم‌چنین حسن خمینی در پیام تسلیت خود با تأکید بر این‌که راه حسن نصرالله ادامه دارد خاطرنشان کرده است «امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است».

عارف معاون اول پزشکیان نیز در پیام تسلیت خود به نخست‌وزیر لبنان گفته است:

این حمله یکبار دیگر ثابت کرد رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی است.بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیستها را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند!

آخرین خبرها حاکی از پیدا شدن جسد حسن نصرالله در سحرگاه روز شنبه است. العربیه در بعدازظهر شنبه پس از انتشار رسمی خبر کشته شدن حسن نصرالله توسط حزب‌الله گزارش کرد:

مقامات اسراییلی فاش کردند که اعضای حزب‌الله جسد رهبر خود را پیدا کردند و آن را در سحرگاه شناسایی کردند.

آنها فاش کردند که بیش از ۸۰ بمب در مدت چند دقیقه برای کشتن او پرتاب شد.

اعضای حزب‌الله هم‌چنین جسد یکی از فرماندهان ارشد نظامی به نام علی کرکی را شناسایی کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: