مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-تظاهرات در زاهدان در آستانه سالگرد جمعه‌خونین

با شعار قسم به‌خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان

جمعه – ۶مهر ۱۴۰۳

-مسجد مکی در آستانه دومین سالگرد جمعه خونین

-قسم به‌خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان

-زندانی سیاسی آزاد باید گردد

-خجالت خجالت ... از این جنایت

-مسجد مکی تظاهرات بخاطر جمعه خونین

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- پراتیک کانونهای شورشی قهرمان در زاهدان

در سالگرد جمعه‌خونین هم‌پیمان با یاران ایستاده‌ایم تا پایان

جمعه خونین قیام تا پیروزی

-جنگاوران دلاور بلوچ خروشیدند از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

-خون جوشان هموطنان بلوچ د‌ر سراسر ایران شعله‌ور است

-پیام شهدای جمعه‌خونین سرخم قدغن

-پیام شهدای جمعه‌خونین زاهدان  و خاش آتش جواب آتش

-پیام جمعه‌خونین هنگامه مطالبه و  التماس نیست، هنگام آتش و قیامه

-خیزش‌سرخ‌فام زاهدان قیامی‌است تا پیروزی و سوختن ریش و ریشه خامنه‌ای

-مریم رجوی: جنبش دادخواهی برای دادخواهی شهیدان بلوچ در جمعه‌خونین زاهدان است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- حمله مبارزین مسلح بلوچ

 به ۲پاسگاه سپاه و هنگ مرزی در میرجاوه

کانال تلگرامی جنبش دادخواهان و آزادگان بلوچ از حمله مبارزین مسلح بلوچ به ۲مقر سپاه در شهر مرزی میرجاوه خبر داد.  بنا‌بر‌این خبر، بامداد‌جمعه ۶‌مهر مبارزین مسلح بلوچ به ۲پاسگاه سپاه پاسداران و هنگ مرزی(فراجا) در میل‌۸۱ و ۸۴‌در منطقه تهلاپ روستای هشت شهریور واقع در شهرستان میرجاوه حمله نمودند که درگیری و تبادل آتش میان مبارزین مسلح و نیروهای نظامی حدودا دو ساعت به‌طول انجامیده است. درگیری از ساعت۲‌و‌نیم بامداد آغاز شده و ۲ساعت ادامه داشته و صدای شلیک سلاحهای نیمه‌سنگین نیز شنیده شده است. منابع افزوده‌اند: «نیروی نظامی از مرکز شهرستان میرجاوه به‌منطقه درگیری اعزام شده و هم‌زمان پهپاد‌های تجسسی نیز در این منطقه به‌پرواز در‌آمده‌اند.»

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- هفتم مهر،سالگرد ابطال برچسب تروریستی علیه مجاهدین

ارتش آزادیبخش‌ملی و شورای ملی مقاومت ایران

در لیست آمریکا به‌حکم دادگاه در سال۱۳۹۱

پیروزی تاریخی مجاهدین و ارتش آزادیبخش‌ملی

در بزرگترین آتش و حرکت سیاسی و بزرگترین شکست

رژیم ولایت فقیه در رویارویی سیاسی و بین‌المللی با مقاومت ایران

اخبار سیمای آزادی -۱۲خرداد۱۳۹۱

حکم دادگاه فوری در واشنگتن

پیروزی بزرگ مردم و مقاومت ایران

دادگاه به‌وزیر‌خارجه آمریکا دستور می‌دهد: در مدتی نه بیش از ۴ماه از تاریخ صدور حکم باید درخواست سازمان مجاهدین خلق ایران را رد کند یا بپذیرد.

در صورتی‌که وزیر ظرف ۴ماه چنین نکند، درخواست خروج از لیست پذیرفته است. دادگاه پس از ۲۲ماه از صدور حکم پیشین به‌صراحت می‌گوید: وزارتخارجه کارش را انجام نداده و اگر ضمن ۴ماه درباره لیست‌گذاری سازمان مجاهدین خلق ایران  تصمیم نگیرد، دادگاه پیشاپیش خروج این سازمان از لیست‌گذاری را اعلام کرده است.

دادگاه براین باور است که  از زمان حکم  قبلی در  ژوئیه۲۰۱۰ حداقل چیزی که می‌توان گفت:این است که وزیر خارجه، کند عمل کرده است. دادگاه به‌زمانبندی ۱۸۰روز که کنگره مشخص کرده بود و مهمتر از آن به‌حکم پیشین استناد می‌کند که: این غیرقابل مناقشه است که وزیر خارجه یک”وظیفه روشن” برای پاسخگویی به‌دادگاه دارد.

دادگاه معتقد است‌: تأخیر وزارتخارجه در قبال درخواست سازمان مجاهدین خلق ایران برای لغو نامگذاری، یک تأخیر فاحش بوده است.«عدم تصمیم‌گیری از سوی وزیر طی ۲۰ماه به‌روشنی نیت کنگره را نقض می‌کند و قویاً در طرف صدور حکم فوری برای سازمان مجاهدین خلق ایران  است».

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- نوزدهمین‌جلسه دادگاه قضائیه‌جلادان برای محاکمه غیابی

مجاهدین ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام همه

مجاهدین سر موضع - (قسمت چهارم)

سیرک‌مزدوران در قضائیه‌جلادان و دادگاه‌غیابی برای شهادت‌دادن علیه مجاهدین

منصور نظری، مزدور افشا شده و پیشانی سیاه از فرانسه

اعدامهایی که تو ایران صورت گرفته بود، درسته که این بچه‌ها تو ایران اعدام شدند، ولی مسببش را مجاهدین می‌دونستم. آقای قاضی خیلی خوشحالم مسعود رجوی به‌دست عدالت سپرده شود. دست شما را میبوسم!....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام ۱۳زندانی همزمان با حضور رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای

در مجمع عمومی ملل‌متحد

شمار اعدامها از زمان روی کارآمدن پزشکیان به۱۹۱‌تن بالغ می‌شود

روز‌چهارشنبه، ۴مهرماه همزمان با‌حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در مجمع‌عمومی ملل‌متحد، ۴‌زندانی، رسول شنبدی در شیراز و جهانبخش محمودی در کرمانشاه و ۲زندانی در کرج اعدام شدند. روز‌سه‌شنبه ۳مهر ۳زندانی، امیرحسین برومند ۳۴‌ساله و علی افروز ۳۱‌ساله در زندان لاهیجان و یاسر بالنده ۳۲ ساله در جیرفت به‌چوبه‌های دار سپرده شدند. روز‌دوشنبه ۲مهر ملک حسین ترکاشوند در همدان، سعید علیمردانی و محمد قصابان در قزوین و فرزین احمدی در شیراز به‌دار آویخته شدند. روز‌پنجشنبه ۵مهر امان‌الله نهتانی ۴۱‌ساله در زاهدان اعدام شد. به‌این ترتیب شمار اعدامهای ثبت‌شده از زمان روی کارآمدن پزشکیان در مرداد‌ماه به۱۹۱‌تن بالغ می‌شود. رژیم آخوندها با تشدید اعدام و سرکوب تلاش می‌کند از بالاگرفتن قیام جلوگیری کند. اما این خونریزیهای بی‌حساب تنها خشم و نفرت مردم را تشدید می‌کند. 

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر‌عالی حقوق‌بشر و گزارشگر‌ویژه ملل‌متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر را به‌اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر‌اعدام فرا‌می‌خواند. سکوت و بی‌عملی در برابر رژیم اعدام و ترور و جنگ‌افروزی آنرا در ادامه و تشدید جنایت در داخل و خارج ایران تشویق می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۶مهر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- اظهارات تکان‌دهنده کارگران نجات‌یافته از فاجعه معدن‌طبس

درباره وضعیت معدن قبل از انفجار و بی‌عملی جنایتکارانه

رژیم آخوندی و عوامل آن

بستگان کارگران جان‌باخته معدن‌طبس درباره فاجعه انفجار معدن و کشته‌شدن کارگران گفتند:

یک خانم: باید چند کاور  درست و حسابی‌ به‌مرده‌ها با احترام به‌مرده‌ها رفتار کنند. دیروز مثل گوسفند مرده‌ها را پرت می‌کردند تو ماشین بیرجندیها، اینور تابیادیها‌ بارشون کنند. مگر گوسفند که بارشون کنند. اینها حرمت دارند برای خانواده‌ها  چند‌تا پاور دست و حسابی  جنازه‌هاشون‌رو تحویل مردم بدهند بدونند. چیز کنند نیسان نیارند جنازه را بریزند،  یخ فرو بریزند، ‌بیارند به‌ما تحویل بدهند این چه وضعشه ... مگر گوسفنده؟  چندتا آمبولانس درست حسابی،  چند‌تا نعشه‌کش درست حسابی، یخ روی مرده بریزه، بره سردخانه را نگاه کنه به‌مردم نشون ...

سایت حکومتی انتخاب روزپنجشنبه ۵مهر نوشت: کارگران نجات‌یافته از انفجار معدن‌طبس، گفتند: از هفته قبل از حادثه در هنگام تعویض نیروها گفته‌اند که اینجا گاز دارد و نیروها را داخل نفرستید. استادکار به‌پیمانکار گفته که نیروها را داخل نفرستید، آنجا گاز است، اما پیمانکار، نیروها را تهدید به‌اخراج کرد و کارگران مجبور شدند داخل بروند....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- تخریب خانه‌های هموطنان در ساری

و ضرب و شتم مردم توسط مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی

مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی در یک یورش وحشیانه به‌خانه‌های مردم در روستاهای پاجی و میانا در ساری، خانه‌های هموطنان را تخریب کردند. مأموران در مقابل مقاومت مردم، با پاشیدن اسپری فلفل به‌روی پیرزنان و پیرمردان روستایی آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- دلداری پاسدار رحیم صفوی به بسیجیان «موجی» نظام!

تشخیص کار خودمان را به‌رهبری انقلاب بگذاریم

نه جلوتر از حضرت آقا حرکت کنیم نه عقب‌تر

تابع پشت سر حضرت آقا حرکت کنیم

پاسدار رحیم صفوی ـ ۵‌مهر ۱۴۰۳

عزیزان به‌شما بسیجیان عزیز توصیه می‌کنم تغییر و تحولات محیط پیرامونی خودتان را خوب بشناسید... عوامل محیطی شما‌رو تحت‌تاثیر قرار ندن. فضای مجازی شما را تحت‌تاثیر قرار نده. اگر هنر دارید در فضای‌مجازی ایجاد مثبت تاثیرگذاری مثبت داشته باشید. فضای مجازی دنیایی است‌، دنیایی است و برای ما بسیار خطرناکه....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰- رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی

فرصت ورود بازرسان آژانس به‌ایران یکبار دیگر از دست رفت

آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی رژیم‌ایران را تحت‌فشار قرار داده است تا ممنوعیت ورود چند‌بازرس این ارگان به‌سایت‌های هسته‌ای خود را لغو کند. رویترز با انتشار این خبر افزود رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع‌عمومی سازمان‌ملل گفت: متأسفانه این شانس باز از دست رفته است. گروسی به‌رویترز گفت تا چند‌ماه پیش مقامات این رژیم می‌گفتند در حال بررسی هستند و حالا می‌گویند نمی‌خواهند این بازرسان را دوباره به‌فهرست اضافه کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱- اخبار جنگ در منطقه

خبرگزاری رویترز۶مهر گزارش داد: ارتش اسرائیل اعلام کرد که صبح جمعه یک‌موشک زمین‌به‌زمین که از یمن شلیک شده بود، پس از شنیدن آژیرها و انفجارها در مرکز اسرائیل، توسط سامانه رهگیر "موشک آررو" در خارج از خاک اسرائیل رهگیری شد.

تایمز اسرائیل شامگاه پنجشنبه ۵مهر به‌نقل از ارتش اسرائیل نوشت: جنگنده‌های اسرائیل طی ۲۴ساعت حدود ۲۲۰حمله علیه اهداف حزب‌الله در مناطق مختلف لبنان انجام دادند.

به‌گزارش رویترز، فراس ابیاد، وزیر‌بهداشت لبنان گفت: در ساعات اولیه روز جمعه ۲۵نفر در حملات اسرائیل به‌لبنان کشته شده‌اند.

وال استریت ژورنال ۵مهر در گزارشی از وقایع لبنان نوشت: حزب‌الله با برخی اختلافات در درون صفوف خود پیرامون نحوه واکنش به‌سلسله حملات ویرانگر اسرائیل روبرو شده است، به‌گفته افرادی که با روابط داخلی حزب‌الله آشنا هستند، با نبود گزینه‌های مناسب، این گروه با یکی از مهم‌ترین تصمیمات در طول ۴دهه حیات خود مواجه است. وال استریت ژورنال می‌افزاید: اعضای حزب‌الله در گفتگو با مقامات سپاه پاسداران رژیم ایران از اینکه تهران به‌حمایت از متحد لبنانی خود وارد عمل نشده، ابراز ناامیدی کرده‌اند.                     

دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه پنجشنبه ۵مهر خبر داد: شبه‌نظامیان مسلح وابسته به‌رژیم ایران، سوار بر موتور سیکلت، با نارنجک‌انداز پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان گازی کونیکو واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند. هواپیماهای آمریکایی در واکنش به‌این حمله در حومه شمالی دیرالزور به تعقیب شبه‌نظامیان پرداختند و با رگبار سلاحهای‌سنگین بسوی آنها شلیک کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز‌پنجشنبه ۵مهر در کنفرانس مشترک با همتایان استرالیایی و انگلیسی خود گفت: وضعیت لبنان و شمال اسرائیل عمیقاً نگران‌کننده است. حزب‌الله لبنان، یک‌گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران، پس از حمله ۷اکتبر توسط حماس، شلیک موشک به‌اسرائیل را آغاز کرد و این حملات تاکنون متوقف نشده است. وی افزود‌: ما اکنون با خطر یک‌جنگ همه‌جانبه روبرو هستیم. یک‌جنگ تمام‌عیار دیگر که می‌تواند هم برای اسرائیل و هم برای لبنان ویرانگر باشد. البته هیچ کس نباید سعی کند از این بحران سوء‌استفاده کند یا این درگیری را گسترش دهد...و اشتباه نکنید، آمریکا برای محافظت از نیروها و پرسنل خود در سراسر خاورمیانه آماده است.

به‌گزارش سایت وزارت‌خارجه رژیم،  عراقچی وزیر‌خارجه آخوندها‌(۵مهر) در نشست ۱۰کشور عوض بریکس در مقر سازمان‌ملل وضعیت جاری در غزه و لبنان را هشدار‌دهنده دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ عنوان در مقابل یک‌جنگ فراگیر در لبنان بی‌تفاوت نخواهد ماند.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز جمعه۶مهر نوشت: در اولین ساعات بامداد امروز دست‌کم ۸نفر بر اثر بمباران چادرهای آوارگان در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه جان خود را از دست دادند. حملات اسرائیل به‌شهر خان یونس در جنوب و اردوگاه جبالیا در حوالی شهر غزه نیز ده‌ها مجروح برجای گذاشت. 

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

              

۱۲–محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز پنجشنبه

در اجلاس سالیانه مجمع عمومی ملل‌متحد، سخنرانی کرد.

وی سخنانش را با این جملات آغاز کرد «ما نخواهیم رفت، فلسطین وطن ماست، و این سرزمین پدران و اجداد ماست، و برای ما باقی خواهد ماند. اگر کسی باید برود، آن، اشغالگر غاصب است».

رئیس‌دولت فلسطین در ادامه با یادآوری هشدارهای سالهای گذشته خود مبنی بر انفجاری‌بودن اوضاع در فلسطین و اشاره به‌حوادث ۷ اکتبر سال گذشته افزود: «از همان روز اول، من بر ضرورت توقف فوری جنگ اصرار داشتم و هدف ‌قرار دادن غیرنظامیان، هر که باشند را رد کردم. من خواستار آزادی اسرای هر دو طرف و نشستن ‌فوری بر سر میز مذاکرات برای اجرای راه‌حل ۲دولت بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی شدم. . . اما به‌جای گوش دادن به‌صدای عقل، دولت اسرائیل از این رویداد برای آغاز یک‌نسل‌کشی تمام‌عیار ‌علیه نوار غزه سوءاستفاده کرد و مرتکب جنایات جنگی شد که هنوز ادامه دارد و جامعه بین‌المللی نیز ‌این جنایت جنگی را تأیید کرده است».

محمود عباس سپس با یادآوری اهمیت حمایتهای بین‌المللی از فلسطین، به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین از جانب برخی کشورها و محکومیت اسرائیل در دیوان‌دادگستری بین‌المللی، دیدگاههای خود برای توقف جنگ و آینده غزه را در ۱۲‌ماده بیان کرد و در پایان گفت:‌«فلسطین آزاد خواهد شد و ملت ما به‌زندگی خود در سرزمین اجداد و پدرانش ادامه خواهد داد، همانطور که برای بیش از ۶هزار‌سال انجام داده است و به‌مبارزه مشروع خود برای استقلال ادامه ‌خواهد داد و اشغال قطعا به‌زوال خواهد رفت».

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- دیدار محمودعباس رئیس دولت فلسطین با نخست‌وزیر انگلستان

 نخست‌وزیر انگلستان در نشست مجمع‌عمومی سازمان‌ملل با رئیس‌دولت فلسطین، محمود عباس، دیدار کرد. به‌گزارش پایگاه خبری دولت انگلستان، دو رهبر افزایش خشونت‌های شهرک‌نشینان و فعالیت‌های استقرار در کرانه باختری را محکوم کردند و بر ضرورت آتش‌بس فوری، آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های انسانی تأکید کردند. طرفین هم‌چنین بر حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطینی و ضرورت دستیابی به‌یک راه‌حل سیاسی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در کنار یک اسرائیل امن توافق کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴ ـ سخنان نتانیاهو در مجمع‌عمومی سازمان ملل‌متحد

خبرگزاری فرانسه از مقر مللمتحد گزارش کرد نتانیاهو نخستوزیر اسراییل در سخنرانی خود در مجمع‌عمومی اعلام کرد: عملیات اسرائیل در لبنان تا رسیدن به‌«اهداف» ادامه خواهد داشت. ‌‌بنابه‌گزارش خبرگزاری فرانسه، به‌این ترتیب امیدها برای آتش‌بس ۲۱‌روزه پیشنهادی فرانسه و ایالات‌متحده در این هفته کاهش می‌یابد. نتانیاهو گفت: قصد نداشتم به‌سازمان‌ملل بیایم اما بعد‌از شنیدن دروغ‌ها و تهمت‌های بسیاری از سخنرانان حاضر در این تریبون به‌کشورم، تصمیم گرفتم به‌اینجا بیایم و حرف درست را بگویم. نتانیاهو در سخنان خود همچنین گفت: هیچ جایی در ایران وجود ندارد که دست بلند اسرائیل نتواند به‌آن برسد و این در مورد کل خاورمیانه صدق می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز از سازمان‌ملل گزارش کرد:  نتانیاهو می‌گوید که اسراییل بیش از نیمی از ۴۰ جنگجوی حماس را کشته یا اسیر کرده و ۹۰‌درصد موشک‌های حماس را منهدم کرده است. اگر حماس تسلیم شود، سلاح‌ها را زمین بگذارد، گروگان‌ها را بازگرداند، جنگ می‌تواند پایان یابد. نتانیاهو محمود عباس را هم مورد حمله قرار داد که عباس حمایتی از دفاع اسراییل از خودش نمیکند.  علاوه بر این اسرائیل تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مطمئن شود ایران به‌سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

               

۱۵-جایزه آمریکا برای یافتن شهرام پورصفی

وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعات مربوط به‌شهرام پورصفی، عضو سپاه پاسداران، به‌اتهام دست داشتن در ترور در آمریکا پاداشی تا ۲۰‌میلیون دلار در نظر گرفته است. 

به‌گزارش سایت وزارت‌خارجه آمریکا، شهرام پورصفی متهم به‌تلاش برای ترور جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، به‌نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران است. وی از اکتبر‌۲۰۲۱ تا آوریل‌۲۰۲۲ به‌دنبال استخدام عاملان برای اجرای این طرح بوده است. وزارت‌خارجه آمریکا می‌افزاید: از اکتبر‌۲۰۲۱ تا آوریل‌۲۰۲۲، پورصفی تلاش کرد تا در ازای پرداخت ۳۰۰۰۰۰ دلار، عناصر جنایتکار در داخل ایالات‌متحده را برای ترور جان بولتون در واشنگتن.‌دی.‌سی یا مریلند استخدام کند. پورصفی به‌قاتل احتمالی گفت که به‌محض اینکه ترور بولتون را کامل کند، ترور دوم را نیز برای او خواهد داشت.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید  

           

۱۶ـ پولیتیکو: هیئت‌منصفه آمریکا در مورد هک کمپین انتخاباتی ترامپ  

به‌گزارش پولیتیکو، یک‌هیئت‌منصفه بزرگ در آمریکا چند‌تن از عوامل رژیم را به‌اتهام هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال‌۲۰۲۴ تحت‌تعقیب قرار داده است. در این ماه، آژانس‌های امنیتی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کردند عوامل وابسته به‌رژیم ایران مطالبی را که از کمپین رئیس‌جمهور سابق به‌سرقت رفته بود، برای افراد مرتبط با تیم انتخاب مجدد بایدن (که بعداً به‌کمپین هریس تبدیل شد) ارسال کردند. پولیتیکو می‌افزاید: کمپین ترامپ تایید کرده که هدف هک قرار گرفته و همچنین مقامات‌امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که ایران در تلاش است تا به‌گونه‌ای به‌تقویت اختلافات اجتماعی در آمریکا بپردازد. مقامات امنیتی ایالات‌متحده بر این باورند که رژیم ایران سال‌ها به‌دنبال ترور ترامپ یا مشاوران سابق وی بوده است تا انتقام قتل قاسم سلیمانی که در سال‌۲۰۲۰ کشته شد را بگیرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

لطفا به اشتراک بگذارید: