اظهارات تکان دهنده کارگران نجات یافته از فاجعه معدن طبس


درباره وضعیت معدن قبل از انفجار و بی‌عملی جنایتکارانه رژیم آخوندی و عوامل آن
بستگان کارگران جان باخته معدن طبس درباره فاجعه انفجار معدن و کشته شدن کارگران گفتند:
یک خانم: باید چند کاور درست و حسابی به مرده‌ها با احترام به مرده‌ها رفتار کنند. دیروز مثل گوسفند مرده‌هارا پرت می‌کردند تو ماشن بیرجندیها اینور تابیادیها بارشون کنند مگر گوسفند که بارشون کنند. اینها حرمت دارند برای خانواده‌ها چند تاپاور دست و حسابی جنازه هاشون رو تحویل مردم بدهند بدونند .
چیز کنند نیسان نیارند جنازه را بریزند یخ فرو بریزند بیارند به ما تحویل بدهند این چه وضعشه… مگر گوسفنده چندتا آمبولانس درست حسابی چند تا نعشه کش درست حسابی یخ روی مرده بریزه بره سردخانه را نگاه کنه به مردم نشون… 
همسر ولی الله اسماعیلی: به گوش مسئولین برسونید این معدن… پرپر شدند. خیلی بچه‌ها یتیم شدند. . شوهر من که رفته نه چیزی گرفتیم چند سال نه حقوقی داشته نه چیزی گرفت. بنابراین اینها که تو معدن کار کنند لااقل حق و مزایاشون در نظر گرفته بشه ایمنی‌اش خوب بشه همه… نه ایمنی داشت نه هیچ چیز چندساله این معدن… بیشتر تولید ذغال هم همین معدن داره ولی هیچگاه… به این معدن سر نزده بگوید بابا این معدن چه جوره حتما باید این اتفاق بیفته ۱۰۰نفر ۲۰۰ نفر کشته بشوند زن و بچه تیم بشوند که به فکر… بیفتند. .
یک خانم دیگر. من چند بار به دادشم… می‌گفت: اصلا از لحاظ ایمنی ایمنی نداشت. ولی بخاطر یک لقمه نون حلال باید کار کنند زیر فشار زندگی باید جواب این بچه زندگی خانم نمی‌تونه که… 

یک عضو خانواده کارگر معدن محمد جوادبهشتی زاده:وقتی که طرح خصوصی سازی اجرا شده دادند دست چهار تا پیمانکار این شده که اینجوری باید جونهای مردم الکی کشته بشوند  .
باید از ایمنی بزنند از این ور بزنند از اون ور بزنند یک چیزی دستشون بگیره از کارگر هم ضعیفتر نداریم اینه که هفتاد هشتاد نفر الکی کشته بشوند به خاطر سهل انگاری چهار تا مدیر که اصلا خودشون نیستند کجا هستند اینها یعنی واقعا جای تأسفه برای ایمنی اون شرکت برای مدیران اون شرکت که اینجوری بخواهد این حادثه به این جوری اتفاق بیفتد من ماندم خداوکیلی ماندم.
خبرگزاری حکومتی ایسنا روز چهارشنبه چهارم مهر درباره فاجعه انفجار معدن طبس نوشت: معینی برادر کارگری که در حادثه معدن در کما است گفت: دو سه هفته پیش از انفجار، کارگران بوی گاز متان را حس می‌کردند و دچار سوزش چشم بودند، اما به دلیل نبود نظارت و ترس از اخراج شدن توسط پیمانکارها صحبتی در این باره نکردند.
بنابه این گزارش روح‌الله محمدی عضو هیأت رئیسه خانه معدن خراسان جنوبی گفت: اخبار ضد و نقیض منتشر می‌شود و اخبار موثقی که ما داریم ظاهراً سنسور سرکشی گاز در معدن نبوده است و با توجه به صحبت کارگران هم این واقعیت مشخص شده که یک فاجعه است .
خبرگزاری حکومتی ایسنا افزود: حسین کرمی، یکی از کارگران معدن طبس گفت: معدن حتی سنسور حسگر نداشت و تنها یک کپسول نجات داشتیم و از کمترین امکانات استفاده می‌کردیم. هزینه بیمارستان را شخصاً پرداخت کرده‌ایم،  

سایت حکومتی انتخاب روزپنجشنبه پنجم مهر نوشت: کارگران نجات یافته از انفجار معدن طبس، گفتند: از هفته قبل از حادثه در هنگام تعویض نیروها گفته‌اند که اینجا گاز دارد و نیروها را داخل نفرستید. استادکار به پیمانکار گفته که نیروها را داخل نفرستید، آنجا گاز است، اما پیمانکار، نیروها را تهدید به اخراج کرد و کارگران مجبور شدند داخل بروند.

روزنامه حکومتی اعتماد روزجمعه ششم مهر نوشت: محمد بهمدی، کارگر تعمیرات معدن و از نجات یافتگان انفجار معدن طبس، درباره وضعیت فعلی معدن طبس و میزان کشته‌ها گفت: معدن هرچه کشته داده بیرون آورده‌اند و دیگر کسی زیر آوار نیست. طبق آنچه اخبار اعلام کرده ۵۵ نفر کشته اعلام کرده‌اند، کسی که مرده‌ها را می‌شست البته عدد بالاتری را می‌گفت.

لطفا به اشتراک بگذارید: