قسمتی از سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز پنجشنبه در اجلاس سالیانه مجمع عمومی ملل متحد، سخنرانی کرد.

وی سخنانش را با این جملات آغاز کرد «ما نخواهیم رفت، فلسطین وطن ماست، و این سرزمین پدران و اجداد ماست، و برای ما باقی خواهد ماند. ‏ اگر کسی باید برود، آن‌، اشغالگر غاصب است. ‏»

رئیس دولت فلسطین در ادامه با یادآوری هشدارهای سالهای گذشته خود مبنی بر انفجاری بودن اوضاع در فلسطین و اشاره به حوادث ۷ اکتبر سال گذشته افزود:

«از همان روز اول، من بر ضرورت توقف فوری جنگ اصرار داشتم و هدف ‏قرار دادن غیرنظامیان، هر که باشند را رد کردم. من خواستار آزادی اسرای هر دو طرف و نشستن ‏فوری بر سر میز مذاکرات برای اجرای راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی شدم. ‏. اما به جای گوش دادن به صدای عقل، دولت اسراییل از این رویداد برای آغاز یک نسل‌کشی تمام‌عیار ‏علیه نوار غزه سوءاستفاده کرد و مرتکب جنایات جنگی شد که هنوز ادامه دارد و جامعه بین‌المللی نیز ‏این جنایت جنگی را تأیید کرده است».

محمود عباس سپس با یادآوری اهمیت حمایتهای بین‌المللی از فلسطین، به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین از جانب برخی کشورها و محکومیت اسراییل در دیوان دادگستری بین‌المللی، دیدگاههای خود برای توقف جنگ و آینده غزه را در ۱۲ ماده بیان کرد و در پایان گفت: «فلسطین آزاد خواهد شد و ملت ما به زندگی خود در سرزمین اجداد و پدرانش ادامه خواهد داد، ‏همان‌طور که برای بیش از شش هزار سال انجام داده است و به مبارزه مشروع خود برای استقلال ادامه ‏خواهد داد و اشغال قطعاً به زوال خواهد رفت. ‏»

لطفا به اشتراک بگذارید: