میلان زور نماینده پارلمان اروپا: سیاستمداران اروپایی باید آشکارا با رژیم ایران و تروریسم مخالفت کنند

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-میلان زورنماینده پارلمان اروپا از اسلوونی و رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، در پیامی در شبکه ایکس نوشت: من در کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت (ISJ) در بروکسل شرکت کردم،

سیاستمداران اروپایی باید آشکارا با رژیم ایران و تروریسم مخالفت کنند، از مردم ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی‌سازی حمایت کنند و امنیت را در اروپا و همسایگی آن تقویت کنند.

۲-به گزارش رسانه‌های حکومتی حسین کرمی، یکی از کارگران معدن طبس گفت: معدن حتی سنسور حسگر نداشت و تنها یک کپسول نجات داشتیم و از کمترین امکانات استفاده می‌کردیم.

حسین کرمی با بیان این‌که هزینه بیمارستان را شخصاً پرداخت کرده‌ایم، گفت: انتظاری که داشتیم حداقل این بود از خود مدیران معدن برای دلجویی می‌آمدند.

۳-معینی برادر کارگری که در حادثه معدن در کما است گفت: دو سه هفته پیش از انفجار، کارگران بوی گاز متان را حس می‌کردند و دچار سوزش چشم بودند.

روح‌الله محمدی عضو هیأت‌رئیسه خانه معدن خراسان جنوبی گفت: اخبار ضد و نقیض منتشر می‌شود و اخبار موثقی که ما داریم ظاهراً سنسور سرکشی گاز در معدن نبوده است که یک فاجعه است.

۴-پاسدار رحیم صفوی از مشاوران خامنه‌ای، در وحشت از ریزش نیروها، خطاب به مزدوران بسیجی گفت:

«به شما بسیجیان عزیز توصیه می‌کنم تغییر و تحولات محیط پیرامونی خودتان را خوب بشناسید سعی کنید تأثیر مثبت رو محیط پیرامونی داشته باشید از محیط خانه تا مدرسه و دانشگاه تا محل کار عوامل محیطی شما رو تحت تأثیر قرار ندن فضای مجازی شما را تحت تأثیر قرار نده».

۵-ارتش اسراییل بامداد امروز اعلام کرد: یک موشک بالستیک زمین به زمین را که از یمن شلیک شده بود رهگیری و سرنگون کرده است. در این حمله تنها یک نوجوان ۱۷ساله مجروح شد.

ارتش اسراییل اعلام کرد جنگنده‌های آن روز پنجشنبه ۵ مهر، به حدود ۲۲۰ هدف حزب‌الله در لبنان حمله کردند. این اهداف شامل مقرها، سکوهای پرتاب موشک، انبارهای تسلیحات و نیروهای عملیاتی بود. این حملات در جنوب لبنان، در نواحی بیروت و دره بقاع انجام شد.

۶-ارتش اسراییل اعلام کرد روز پنجشنبه یکی دیگر از فرماندهان ارشد حزب‌الله به نام محمد حسین سرور را در یک عملیات هدفمند در بیروت به‌قتل رسانده است. حزب‌الله لبنان ضمن تأیید این خبر اعلام کرد فرد کشته شده مسئول برنامه‌های پهپادی این گروه بوده است. به‌نوشته رسانه‌های عربی، فرد کشته شده، قبلاً فرماندهی بخش عملیات پهپادی حوثی‌ها در یمن را به عهده داشته است.

۷-دولت آمریکا در «برنامه پاداش برای عدالت»، با انتشار عکس و مشخصات پاسدار شهرام پورصفی معروف به شاهین پوربخش اعلام کرد وی به‌خاطر استخدام جنایتکاران حرفه‌یی در آمریکا به‌منظور ترور جان بولتون، تحت تعقیب است. برای دستگیری این پاسدار۲۰ میلیون دلار جایزه تعیین و اعلام شده است.

۸-نیتان سیلز، هماهنگ‌کننده سابق واحد مبارزه با تروریسم در دوره ترامپ به فاکس نیوز گفت: چه کسی مسئول اقدامات حزب‌الله است؟ دین سالاران در تهران

۹-پولیتیکو روز پنجشنبه گزارش داد که چندین ایرانی توسط یک هیأت منصفه آمریکا به اتهام هک کردن کارزار ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ دونالد ترامپ، مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت نام متهمان و اتهامات جنایی مشخصی در دسترس نیست.

پولیتیکو نوشت: هیأت منصفه بعدازظهر پنجشنبه به‌طور مخفیانه کیفرخواست را تأیید کرده و انتظار می‌رود وزارت دادگستری این اتهامات را به‌زودی روز جمعه اعلام کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: