مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱- دو تصویرنگاری

تصویرنگاری توسط کانون‌های شورشی قهرمان در تهران و کرج

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- مناسبت حماسه ۵مهر - قسمت دوم 

سلام بر لاله‌زار شهیدان دانشجو و دانش‌آموز ۵مهر ۱۳۶۰

آنان که بت خمینی را در‌هم شکستند و شعار مرگ بر خمینی را

به‌میان توده‌های مردم بردند

بگذار آیندگان نگویند که مجاهدین فروگذار کردند ...

بگذار به‌ازای بدطینتی و نمک به‌حرامی خمینی و خمینی‌صفتان، ‌خلق قهرمان ایران فداکاری بی‌حدومرز عزیزترین فرزندانش را در روز روشن در خیابان‌ها به‌عینه نظاره کند. ‌باشد که با خون مجاهدین جراحات عمیقی که خمینی بر پیکر سراسر "امید و اعتماد" مردم وارد نموده تا حدودی جبران شود. زبان من از توصیف صحنه‌های سراسر شور و ایمان و سراسر پاکباختگی و فدا در آن ایام قاصر است.

سالروز حماسه و قیام فروزان

پنجم‌مهرماه۱۳۶۰

روز تاریخی بت‌شکنی و فراگیر کردن شعار «مرگ بر خمینی»

یک روز یک قهرمان

گزارشی از نبرد قهرمانانهٌ یک‌واحد عملیاتی مجاهد خلق در روز ۵مهر۱۳۶۰

به‌فرماندهی مجاهد شهید طاهره اسکندرنژاد...

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-  تسلیت‌های پاپ در مورد سانحه معدن در طبس

پاپ فرانسیس در‌رابطه با حادثه انفجار‌معدن طبس که بیش از ۵۰قربانی بر جا گذاشت، تسلیتهای خود را ابراز و با خانواده‌های کارگران جانباخته و با مجروحان ابراز همدردی کرد. واتیکان نیوز نوشت که پاپ برای نفرات درگذشته و خانواده‌های داغدار دعا و برای مجروحان ابراز همبستگی معنوی می‌کند.

فاجعه معدن طبس

برگی از جنایتهای رژیم ضدبشری آخوندی

سایت حکومتی فرارو درباره جان‌باختن یکی از کارگران معدن طبس نوشت: روز گذشته اسم یکی از معدنکاران فوت‌شده طبس به‌نام فرهاد پیرزاد متولد قوچان منتشر شد. برخی سایتها نوشته‌اند که او رتبه‌۱۸۰‌کنکور سراسری در سال۹۱ و فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد بود.

پدر و مادر محمد جواد قاسمی یکی از کارگران جان‌باخته معدن طبس درباره جان باختن فرزندشان گفتند: ظاهرا تونل گاز داشته پسر خودم که نشون به‌اون نشونی که بچه‌ها می‌گفتند گوشی‌اش را زده بغل دیوار گفته بچه‌ها نروید بلوک‌سی گاز دارد خطرناکه. نروید ‌تو گاز داره.  بعد مسئول سر شیفتش آقای صادقی نامی بوده می‌گوید کاغذ آورده گفته هر کس نمی‌خواهد برود داخل بیاید بنویسد که نمی‌خواهد بره داخل، بره تصفیه‌حساب کنه بره. خوب اون بدبختها هم از  شهرهای دور از تبریز از گرگان مشهد نمی‌دانم از هر کجایی که شما اسم ببرید ایران، اینها آمدند برای خانواه‌هاشون، برای زن و بچه‌هاشون رزق و روزی ببرند. نروند تو کار می‌گویند ماآمدیم یک هفته می‌خواهیم باشیم اگر نرویم تو کار چکار کنند مجبور بودند.  پسر من هم گفته نروید بابا جونتون ارزشش بیشتر از اینه که حقوقی که می‌خواهند به‌شما بدهند ولی اینها بدبختها رفتند. پسر خودم تو بلوک‌بی داشته واگنها را می‌کشیده  از همان سمتی که بلوک‌سی  داشتند کار می کردند یک انحرافی زده بودند که بارشون رو از اون مسیر می‌بردند. اون فقط   واگنها را قلاب  می‌کردند که بفرستند بالا. دیگه نمی‌دونم چی بهش گذشته اون موقع انفجار شده خدا می‌دونه چی شده نمی‌دونم  فقط اطلاع دارم که  ایمنی‌شون تو اون بلوک‌سی اصلا صفر بوده.

مادر کارگر: اگر ایمنشون خوب بود جوانهای مردم پر پر نمی‌شدند، کشته نمی‌شدند، پس بدانید که این اصلا ایمنی نداشته.

اعترافهای ناگزیر اعضای مجلس ارتجاع

به وضعیت فاجعه بار معادن در رژیم آخوندی

میرمحمدی میبدی- مجلس ارتجاع  ۳مهر ۱۴۰۳

شما ده تا حادثه تو معادن مختلف داشتید. همشون اتفاقی افتاد بررسی‌ها‌رو کردید. اما هیچ نتیجه‌ای را نگرفتید. توجه داشته باشید الان اونچه که بحث نظارت هست اونچه که بحث ایمنی هست شما در وزارت‌کشور در وزارت بهداشت در وزارت‌صمت در وزارت رفاه تیکه تیکه شده. زمانی که می‌خواید حادثه را بررسی کنید زمانی که می‌خواید که نظارت درست حسابی شما داشته باشید هر کسی می‌گه کی بود کی بود من نبودم.

 حسینی-مجلس ارتجاع  ۴‌مهر ۱۴۰۳

در سالهای اخیر حوادث مرتبط با کار در معادن ایران سبب کشته‌شدن تعداد زیادی از معدنچیان شده است که دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله استخراج معادن به‌روش سنتی‌، عدم استفاده از فناوری‌های نوین در استخراج از معادن، عدم تناسب تعداد بازرسان کار با تعداد کارگران و عدم تامین تجهیزات مورد نیاز بازرسان...

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- بروکسل سیگنال

سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران «انتظار می‌رود سخت‌تر شود»

پروفسور آلخو ویدال کوادراس، رژیم ایران را‌«رژیم ترور و عامل بی‌ثباتی جهانی» توصیف کرده است. او گفت معتقد است رژیم ایران «حکومتی تروریستی» است.

بروکسل سیگنال تحت عنوان «سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران "انتظار می‌رود سخت‌تر شود» نوشت: به‌گفته آلخو ویدال کوادراس، عضو سابق پارلمان اروپا، که به‌دلیل فعالیهای ضد‌رژیم ایران هدف یک سوء‌قصد قرار گرفت و جان سالم به‌در برد، احتمالاً نهادهای اروپایی موضع سخت‌تری علیه رژیم ایران اتخاذ خواهند کرد.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-فاکس نیوز

تظاهرات هزاران‌معترض  علیه پزشکیان در مقابل سازمان‌ملل

فراخوان به‌عدالت برای قربانیان رژیم ایران

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-منوچهر ارسطوپور قهرمان قایقرانی و عضو شورای ملی مقاومت

ایران در مسابقات جهانی قایقرانی سال‌۲۰۲۴

در براندنبورگ آلمان ۲مدال طلا کسب کرد

منوچهر ارسطوپور در مصاحبه با سیمای آزادی - مهر ۱۴۰۳

مدال‌هایم را به‌مادر مجاهدان، مادر رضایی‌ها تقدیم می‌کنم.چون همیشه از او درس وفاداری و از خودگذشتگی و حتی ورزش می‌آموزم.

منوچهر ارسطوپور: هنگامی که با عزیز صحبت می‌کنم با آن پاهای سوخته و کابل‌خورده و به‌یادگار مانده از رژیم شاه دیکتاتور با همه مشکلات به‌خود نهیب می‌زنم که حتی در ورزش او را سرمشق خود قرار دهم و قطره‌ای از دریای وجود پربارش باشم.

تبریکات خانم مریم رجوی به‌قهرمان قایقرانی منوچهر ارسطوپور

خانم رجوی پیروزی آقای منوچهر ارسطوپور عضو شورای ملی مقاومت در مسابقات جهانی قایقرانی در برلین و بدست آوردن ۲مدال طلا را به‌او تبریک گفت و اراده جوان و سرزنده او را ستود.

خانم رجوی: این نمود دیگری از همان عزم استواری است که ما در طول سالهای گذشته در مبارزه علیه رژیم آخوندها و برای آزادی میهن اسیر، از برادر گرامی‌مان منوچهر سراغ داریم.

مسابقات جهانی قایقرانی مسترز رگاتا در روزهای۱۱ تا ۱۵‌سپتامبر‌۲۰۲۴ در براندنبورگ آلمان برگزار شد. در این مسابقات در رشتهٔ بزرگسالان، آقای منوچهر ارسطوپور عضو شورای ملی مقاومت ایران در سن ۸۲سالگی ۲مدال طلا کسب کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷ - نوزدهمین جلسه دادگاه قضائیه جلادان برای محاکمه

غیابی مجاهدین، ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام

همه مجاهدین سر موضع

(قسمت سوم)

شاهد موجی اعصاب و روان، از عفو‌شدگان ۱۸سال پیش خامنه‌ای در آمد!

البته با «عقل و هوش و فکر» از دست رفته!!     

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- تظاهرات بازنشستگان، رانندگان و اقشار به‌جان آمده

از سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان اهواز، رانندگان مینی‌بوس کرمان، والدین دانش‌آموزان اصفهان -۴مهر ۱۴۰۳

ساکنان شهرک امام حسین بهارستان-۵ مهر ۱۴۰۳

نزدیک ۲۰ساله اهالی محترم دچار مشکله علیرغم این که مشکلات شهرک امام حسین پا برجاست. نمی‌دانم به‌کی بگیم سند داریم… می‌زنند زیرش نمی‌دانم ما باید دیگه چکار کنیم که تنها چیزی که عاید اهالی شده امروز و فرداست. نزدیک به۲۰ساله ما این مشکل رو داریم لاینحل... بیشتر از اون چیزی که آقایون دارند ادعا می‌کنند ولی مشکل شهرک امام حسین فعلا حل نشده.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-هفتاد و هفتمین اجلاس شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل در ژنو

سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

سعیده مستوفیان – انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

متشکرم، آقای رئیس،

اعدام‌های سیاسی در جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، ۵۹ زندانی سیاسی در زندان‌های مختلف سراسر کشور با احکام اعدام مواجه هستند. در روزهای دوشنبه ۱۶‌سپتامبر و چهارشنبه ۱۸سپتامبر، ۳زندانی سیاسی به‌اتهام «محاربه» به‌اعدام محکوم شدند. بهروز احسانی‌اسلاملو، ۶۷ ساله پدر دو فرزند، و مهدی حسنی، ۴۸‌ساله پدر ۳فرزند، در تاریخ ۱۶‌سپتامبر از صدور حکم اعدام خود مطلع شدند. دو روز بعد، زندانی سیاسی محمدجواد وفایی‌ثانی برای سومین بار در زندان مشهد به‌اعدام محکوم شد. اتهام آنها چیست؟ «شورش، محاربه با خدا، فساد فی‌الارض و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران». همه آنها در جریان قیام ژینا-مهسا در سال‌۲۰۲۲ دستگیر شدند. آمار اعدام‌ها همچنان وحشتناک است. از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، پزشکیان، در ماه اوت و تشکیل دولتش، بیش از ۱۷۰‌نفر اعدام شده‌اند.

 در جلسه روز گذشته پنجاه و هفتمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد در ژنو که جلسات خود را از ۹سپتامبر شروع کرده و تا ۱۱اکتبر ادامه خواهد یافت شماری از نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس، نسبت به‌نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، بویژه نقض حقوق‌زنان ابراز نگرانی کردند.

نماینده دائم انگلستان در سازمانهای بین‌المللی در ژنو: در ایران، اعدام‌ها افزایش یافته است. زنان، دختران و گروه‌های اقلیت با سرکوب مواجه هستند. خبرنگاران به‌سکوت کشانده می‌شوند. هیأت حقیقت‌یاب گفته است که نقضها علیه معترضان جنایت علیه‌بشریت است. حسابرسی در قبال این نقضها ضروری است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

                        

۱۰-‌ تحریم بیش از ۱۰نهاد و کشتی بخاطر حمل و نقل

نفت خام و گاز مایع رژیم ایران به‌سوریه و شرق آسیا

به‌نمایندگی از نیروی تروریستی قدس و حزب‌الله

توسط وزارت خزانه داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده بیش از ۱۰نهاد و کشتی را به‌دلیل دست داشتن در حمل و نقل نفت خام و گاز مایع ایران به سوریه و شرق آسیا به‌نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله تحریم کرد. معاون موقت وزارت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم ایران همچنان به‌شدت به‌فروش غیرقانونی نفت و گاز نفتی مایع توسط سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای تأمین مالی نیابتی‌های تروریستی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود متکی است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱- گرگها یکدیگر را از هم می درند

حمله به پزشکیان درباره اظهاراتش در نیویورک

آخوند روانبخش: در بهترین حالت باید در عقلانیت سیاسی‌شان شک کرد. تلاش مذبوحانه برای بازگشت به‌نسخه خسارت‌بار برجام و ارسال پالس‌هایی برای برجام‌های۲و۳ هر انسان شرافتمند و خردمند ایرانی را به‌حیرت وا می‌دارد.

راستینه: شما باید مجری راهبردهای نظام در سیاست خارجی باشید. هرگونه انحراف از این راهبردها که برگرفته از اندیشه اسلامی تجلی یافته در نگاه و افق امامین انقلاب و نص صریح قانون اساسی است، پذیرفتنی نیست....

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان، پزشکیان را به خاطر اظهاراتش در نیویورک کم‌اطلاع و ناتوان توصیف کرد و از او خواست که مشاورانش را عوض‌کند. وی نوشت: پزشکیان، در نشست با‌مسئولان رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند: «ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، به‌شرط آنکه اسرائیل هم همین کار را بکند و یک سازمان بین‌المللی به‌منطقه بیاید و امنیت را تامین کند»! این اظهار‌نظر ‌پزشکیان نه فقط با نظر صریح   امام، رهبر معظم   و راهبرد رسماً اعلام‌شده جمهوری اسلامی   در تقابل و تضاد است، بلکه سران برخی از کشورهای عربی همسو با اسرائیل هم برای حفظ موقعیت سیاسی خود در افکار عمومی جهانیان! از این‌گونه سخنان و اظهارات پرهیز می‌کنند!....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- اخبار جنگ در منطقه

روز چهارشنبه ۴مهر، جو بایدن و امانوئل ماکرون طی دیداری، بحرانهای منطقه خاورمیانه به‌ویژه جنگ اسرائیل و حزب‌الله را مورد بحث و گفتگو قرار دادند. در بیانیه مشترکی که پس از این ملاقات از جانب دو رئیس‌جمهور منتشر و توسط استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و انگلستان نیز تأیید و حمایت شد، از جمله آمده است: وضعیت بین لبنان و اسرائیل از ۸‌اکتبر‌۲۰۲۳ غیرقابل تحمل است و ریسک غیرقابل قبولی از تشدید تنش‌های منطقه‌ای گسترده‌تر را به‌همراه دارد. این وضعیت به‌نفع هیچکس نیست، نه مردم اسرائیل و نه مردم لبنان. اکنون زمان آن است که یک‌توافق دیپلماتیک حاصل شود که به‌غیرنظامیان هر دو طرف مرز اجازه بازگشت به‌خانه‌هایشان را در امنیت کامل بدهد...

روز چهارشنبه ۴مهر شورای امنیت ملل‌متحد به‌درخواست فرانسه یک‌جلسه اضطراری به‌منظور بررسی جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله تشکیل داد. رویترز در گزارشی از این اجلاس نوشت:‌«آمریکا، فرانسه و متحدانشان در این اجلاس خواستار آتش‌بس فوری ۲۱‌روزه در مرز اسرائیل و لبنان شدند».

سفیر اسراییل نیز در سخنان خود گفت: « اسرائیل به‌دنبال یک جنگ تمام‌عیار نیست. ما تمایل خود بهصلح را برای همه کسانی که چشمانشان را نفرت و دستورهای سیاسی کور نکرده است، به‌وضوح اعلام کرده‌ایم».                  تایمز اسرائیل شامگاه چهارشنبه ۴مهر به‌نقل از ارتش اسرائیل نوشت ۲پهپاد از خاک عراق به‌جنوب اسرائیل پرتاب شد. یک‌پهپاد توسط سامانه هوایی گنبد آهنین رهگیری شد، اما پهپاد دوم به‌بندر ایلات اصابت کرد و باعث خسارت و زخمی شدن دو تن گردید..

وزارت‌بهداشت لبنان در آخرین ساعت چهارشنبه۵مهر، آمار قربانیان حملات اسرائیل به‌این کشور در این روز را ۷۲کشته و ۳۹۲‌نفر دیگر زخمی اعلام کرد.                                 

بلینکن وزیر‌خارجه آمریکا (۴‌مهر) در دیدار با وزرای‌خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت‌: ما باید برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران هماهنگی و همکاری کنیم. من از همه می‌خواهم که از اهرم‌هایی استفاده کنیم که باید به‌رژیم  ایران فشار بیاوریم تا از تشدید تنش‌ها از طریق حوثی‌ها، از طریق حزب‌الله، در عراق، و در کرانه باختری دست بردارد. ما همچنین به کرانه باختری توجه میکنیم تا اطمینان حاصل شود که خشونت علیه فلسطینیان بی‌گناه متوقف شود. این نیز بسیار مهم است.

خبرگزاری فلسطینی وفا با انتشار خبری نوشت: علاوه بر این، نیروهای ارتش اسرائیل در محله زیتون واقع در شرق شهر غزه نیز چند خانه متعلق به شهروندان را منفجر کردند.  

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                  

۱۳-به گزارش تلویزیون رژیم آخوندی از نیویورک عراقچی در‌باره جنگ در لبنان گفت: یک جنگ تمام عیار در لبنان حتماً نمی‌تواند تحمل بشود و جمهوری اسلامی بی‌تفاوت نخواهد بود.

تلویزیون رژیم – ۴‌مهر ۱۴۰۳ 

عراقچی: آقای رئیس‌جمهور خواستار یک مقابله جهانی با این جنایات شدند، مشخص هست که آمریکا اراده جلوگیری از این جنایات رو نداره و قادر نیست که توقفی ایجاد بکنه در این مسیری که صورت گرفته برای افزایش سطح درگیری و تنش در منطقه، ما به‌طور روشن همه جا گفتیم که از نزدیک داریم این وقایع را دنبال می‌کنیم و یک جنگ تمام عیار در لبنان حتماً نمی‌تونه تحمل بشه و جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد بود در خصوص چنین تحول بزرگی…

پزشکیان در نشست با اندیشه‌ورزان ارشد: ما اگر الان برای خودمون اسلحه یا موشک درست می‌کنیم برای حمله و تهاجم نیست ما می‌خواهیم از خودمون دفاع کنیم… غزه اگر قدرت داشت، نیروی نظامی داشت، اسرائیل جرأت می‌کرد به‌این سادگی به‌اونجا حمله کنه؟

به‌گزارش خبرگزاری رسمی رژیم، آخوند عاملی، نماینده خامنه‌ای در استان اردبیل طی نامه‌ای به‌حسن نصرالله اعلام کرد «آماده حضور در کنار رزمندگان حزب‌الله هستیم». 

آخوند عاملی نوشت: سیل جوانان عزیز و غیور از شهرهای مختلف ایران مخصوصاً از آذربایجان از اردبیل، تبریز، ارومیه، زنجان و حتی باکو به‌اینجانب مراجعه یا تماس گرفته و با اصرار تمام خواستارند که از طریق زمینی به‌لبنان هر چه سریع‌تر به‌لبنان اعزام شوند. ایرنا اضافه کرد: امام جمعه اردبیل یادآورشد: همه می‌دانند که شما چندین هزار جنگجوی سوری، عراقی و یمنی گوش به فرمان دارید در صورت موافقت شما این جمعیت چند برابر خواهد شد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: