جنگ و جدالهای باندهای حکومتی ، شریعتمداری- مجلس

مجلس ارتجاع 
حمله به پزشکیان درباره اظهاراتش در نیویورک

آخوند روانبخش:در بهترین حالت باید در عقلانیت سیاسی‌شان شک کرد. تلاش مذبوحانه برای بازگشت به نسخه خسارت‌بار برجام و ارسال پالس‌هایی برای برجام‌ها دو و سه هر انسان شرافتمند و خردمند ایرانی را به حیرت وا می‌دارد.

راستینه:شما باید مجری راهبردهای نظام در سیاست خارجی باشید. هرگونه انحراف از این راهبردها که برگرفته از اندیشه اسلامی تجلی یافته در نگاه و افق امامین انقلاب و نص صریح قانون اساسی است، پذیرفتنی نیست.

اسماعیل حسینی نماینده شیراز:شرایط منطقه بعد از حوادث اخیر به کلی تغییر کرده و عادی نیست نظام جمهوری اسلامی هم با اقتداردر حال جهادی مقدس با جنایتکاران است از همه مسئولان نظام در بخش‌های مختلف به ویژه دست‌اندرکاران دولت و سیاست خارجی می‌خواهم که با بی‌دقتی در بیان بعضی تعابیر غیردقیق موجب سوءتفاهم برای امت اسلامی و سوء استفاده دشمنان نشود. 
پیشنهاد می‌کنم موضوع پیمان دفاعی کشورهای اسلامی و کشورهای مورد ظلم استکبار جهانی در دستور کار قرار بگیرد… 

قاسم روان‌بخش نماینده قم: خط نفوذ و خط سازش در تمام این سال‌ها تلاش کرده عرصه‌های مدیریتی گلوگاه‌های حساس را اشغال کند و با کارشکنی و ترک فعل و بی‌عملی و به‌کارگیری عناصر بی‌عرضه تولید نارضایتی کند و سرمایه اجتماعی نظام را تضعیف نمایند هم‌زمان با آن ملت و دولت را به سمت نسخه‌های نسخ شده وارداتی و خصوصاً نسخه‌های آمریکا سوق دهد. 
پس امروز اگر برخی سیاسیون داخلی زمزمه‌هایی برای بازگشت به نسخه‌های وارداتی دوران خسارت بار دهه ۹۰ سر می‌دهند در بهترین حالت باید در عقلانیت سیاسی‌شان شک کرد اگر نگوییم تحت تاثیر خط نفوذ و خط سازش قرار گرفته‌اند تلاش مذبوحانه برای بازگشت به نسخه خسارت‌بار برجام و ارسال پالس‌هایی برای برجام‌ها دو و سه هر انسان شرافتمند و خردمند ایرانی را به حیرت وا می‌دارد، قوه عاقله نظام اسلامی حتماً از تکرار آن تجربه تلخ پیشگیری خواهد کرد و صد البته مجلس انقلابی نیز بر اجرای تمام عیار قانون راهبردی مجلس پافشاری می‌کند و به سهم خود اجازه نمی‌دهد عناصر مرموز با ارائه نسخه‌های پوچ وارداتی با معیشت مردم بازی کنند و مسئولان نظام را دچار خطای محاسباتی نمایند. 
از شورای‌عالی امنیت ملی می‌خواهیم که موضوع تنبیه این رژیم تروریستی را سرعت بخشد و از دولت می‌خواهیم دیپلماسی را همانند دولت شهید رئیسی به کمک میدان بیاورد .
ثابتی نماینده مجلس: آقای پزشکیان گفتند اسرائیل سلاح رو بگذاره زمین ما هم بگذاریم زمین آقای پزشکیان عزیز ما با اسرائیل فرق می‌کنیم اون وجودش نامشروع است ما برای دفاع سلاح بدست گرفتیم اون برای تجاوز و قتل خواهش می‌کنم این بدیهیات رو بهش توجه بفرمایید. 

رئیسی نماینده مجلس: می‌خوام ازشون خواهش کنم که در انتخاب واژه‌ها و استخدام کلمات دقت بیشتری به خرج بدهند اینکه رئیس‌جمهور ایران مقتدر اسلامی از کلماتی استفاده کنند که پیام عرض می‌شه خدمت تون که ناخوشایندی را به جبهه مقاومت مخابره کنه و جوری صحبت بشه که این‌طور گفته بشه که حزب‌الله به تنهایی نمی‌تونه از خودش دفاع کنه اینکه بگیم ما حاضریم سلاح هامون رو بگذاریم زمین یک گروه بین‌المللی بیاید امنیت منطقه را تامین کنه و این‌طور به ذهن مخابره بشه که گویی اینجا مثلاً عذرخواهی می‌کنم مدرسه ابتدایی است ما می‌خواهیم برایش یک مبصر بگذاریم مبصر بیاید اینجا نظم و انضباط کلاس رو برقرار کنه اینجا ایران اسلامی است و ما خواهش می‌کنیم از رئیس‌جمهور که ان‌شاءالله در استخدام کلمات همون جوری که باور قلبی خودشون هست ان‌شاءالله دقت بیشتری به خرج بدهند.  

احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس: مواضع انقلابی شما در مراسم تحلیف آنچنان امیدبخش بود که میهمان ویژه عزیز ایران جناب‌عالی شهید هنیه شما را در آغوش گرفت آن واقعیت شما بود که سبب امید در جبهه مقاومت شد اما گویا اطرافیان و مشاوران جناب‌تان روح شما را آزرده و به‌کارگیری جملاتی در نشست‌های رسانه‌ای‌تان تناقض‌های جدی را شکل بخشیده و از شما دو شخصیت متفاوت به نمایش گذاشته است نیک می‌دانید شما باید مجری راهبردهای نظام در سیاست خارجی باشید هرگونه انحراف از این راهبردها که برگرفته از اندیشه اسلامی تجلی یافته در نگاه و افق امامین انقلاب و نص صریح قانون اساسی است پذیرفتنی نیست هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند اگر زن و فرزندانمان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد ما با قاتلان حاج‌قاسم ابو مهندس، هنیه، فؤاد شکر هیچ برادری و سازش نخواهیم داشت و تا نابودی رژیم غاصب اسرائیل از پای نخواهیم نشست 
معتمدی‌زاده: جناب آقای دکتر پزشکیان عزیز نباید با افرادی که در مقاطعی عنادشان با نظام محرز و مشخص است مسامحه‌ای داشت مراقب نفوذی‌های داخلی و خارجی باشید که در چند سال اخیر بسیار ضربه‌ها خورده‌ایم از نفوذی‌ها و این مهم را رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تاکید کردند کلمه نفوذ را جدی بگیرید… 
ما همچنان منتظر انتقام خون مهمان عزیزمان دکتر اسماعیل هنیه هستیم .
یک شوخی هم با رئیس‌جمهور محترم بکنیم، ما از رفتن بالای هواپیمای شما روی پله‌ها و برگشت تون تقدیر و تشکر داریم.

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان، پزشکیان را به خاطر اظهاراتش در نیویورک کم‌اطلاع و ناتوان توصیف کرد و از او خواست که مشاورانش را عوض کند.

وی نوشت:    پزشکیان،   در نشست با مسئولان رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند: ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، به شرط آنکه اسرائیل هم همین کار را بکند و یک سازمان بین‌المللی به منطقه بیاید و امنیت را تامین کند»! این اظهار‌نظر   پزشکیان نه فقط با نظر صریح   امام، رهبر معظم   و راهبرد رسماً اعلام شده جمهوری اسلامی   در تقابل و تضاد است، بلکه سران برخی از کشورهای عربی همسو با اسرائیل هم برای حفظ موقعیت سیاسی خود در افکار عمومی جهانیان! از این‌گونه سخنان و اظهارات پرهیز می‌کنند! 

شریعتمداری اضافه کرد:  رئیس‌جمهور در همان نشست با مسئولان رسانه‌های آمریکایی تاکید می‌کنند که «‌من سیاست بلد نیستم‌»! و پیش از این هم گفته بودند «‌من سیاست را نمی‌فهمم‌»! در این خصوص باید گفت، اگرچه به‌نظر می‌رسد ایشان قصد تواضع داشته‌اند! ولی شواهد موجود نشان می‌دهند که به یک واقعیت اشاره کرده‌اند و متاسفانه در این عرصه ورود چندانی ندارند

احتمال سوم که شواهد فراوانی از قوی‌تر بودن این احتمال نسبت به دو احتمال قبلی حکایت می‌کند، حضور مشاوران غربزده و غربگرا و بعضاً بد‌سابقه و محکوم امنیتی در کنار رئیس‌جمهور محترم است

پیشنهادهایی نیز با رئیس‌جمهور محترم در میان است که عزل غربگراها، افراد بد‌سابقه و محکومان امنیتی، دست‌اندر‌کاران فعال در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸، حامیان آشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ از پست‌های حساس و در همان حال، مشاوره با افراد خوش‌سابقه و کارشناسان انقلابی و دلسوز‌، ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین آنهاست که امید است جناب پزشکیان، این پیشنهاد را با قید فوریت در برنامه کاری خود قرار دهند

رسانه‌های حکومتی تحت عنوان واکنش تلویحی پزشکیان به مخالفت با حضور حسین‌زاده در دولت نوشتند: پزشکیان در دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا گفت: برای اولین بار دو نفر از اهل تسنن که کرد هم هستند به عنون معاون رئیس‌جمهور و استاندار انتخاب شده‌اند که سابقه نداشته است.

رسانه‌های حکومتی خبرآنلاین نوشت: با تأکید پزشکیان بر معاونت حسین‌زاده طی این سخنان، انتظار می‌رود با بازگشت رئیس‌جمهوری به تهران، مشکلی که برای حضور حسین‌زاده در دولت ایجاد شده، رفع شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: