مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱- مناسبت ۵مهر

 سلام بر لاله‌زار شهیدان دانشجو و دانش‌آموز ۵مهر۱۳۶۰

آنان که بت خمینی را در هم شکستند و شعار مرگ بر خمینی

را به‌میان توده‌های مردم بردند

«بت خمینی باید تمام عیار شکسته می‌شد و همه می‌دانند

که شکستن بتی که خود عنوان بت‌شکن داشته به‌مراتب از

شکستن بت شاه مشکل‌تر است»

مسعود رجوی – جمع‌بندی نخستین‌سال مقاومت تابستان۱۳۶۱

 

یک روز قبل از قیام ۵مهر

پیام برادر مجاهد مسعود رجوی

در رابطه با تظاهرات قهرمانانه

در چهارم‌مهرماه ۱۳۶۰

تظاهرات امروز بیانگر تصمیم نهائی مردم ایران و مجاهدین‌خلق‌ایران برای خلاصی کامل از سادیسم وحشیانه خمینی است. این تظاهرات به‌مناسبت هفتمین روز شهادت ۳۰۰تن از شهدای مجاهد و مبارز برگزار شده است و نشان می‌دهد که اعدام و گلوله و چماق و فریبکاری دیگر بر مردم اثر ندارد و بنابراین مقاومت عادلانه ملت ما تا سرنگونی و محاکمه خمینی و استقرار نظام دمکراتیک با سنگین‌ترین بهای ممکن ادامه خواهد داشت.

گزارش جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان‌ملل

در پایان مأموریت ۶‌ساله در‌باره

«جنایات سبعانه و نقض فاحش حقوق‌بشر»

توسط رژیم ایران در سال‌های‌۱۳۶۰ - ۱۳۶۱ و ۱۳۶۷

گزارشگر ویژه ملل متحد: بین خرداد و آذر‌۱۳۶۰ چندین هزار نفر یا بدون محاکمه یا در پی «محاکمه»های آشکارا ناعادلانه اعدام شدند. بیشتر کشته‌شدگان به‌دلیل وابستگی واقعی یا مفروض به‌مجاهدین هدف قرار گرفتند.

صدها نفر از اعدام‌شدگان کودکان بودند.یکی از آنها فاطمه مصباح ۱۳‌ساله از هواداران آشکار مجاهدین بود که در روز ۲۵شهریور۱۳۶۰ در تظاهراتی در تهران دستگیر شد و چهار روز بعد توسط جوخة تیرباران کشته شد. از ۳۰خرداد تا پایان ۱۳۶۰هزاران مخالف، از جمله صدها کودک به‌طور خودسرانه بازداشت شدند و در معرض ناپدیدسازی قهری، شکنجه و اعدام‌های شتابزده، خودسرانه و فراقضایی قرار گرفتند. بیشتر قربانیان از اعضا یا هواداران مجاهدین بودند.

خمینی در بیانیه‌یی پیش از این گفته بود: «حل مشکل منافقان یکی از مشکلات بزرگ ملت ما و اسلام از ابتدا است» و در ژوئن۱۹۸۰‌(تیر۱۳۵۹) او هشدار داد: «منافق‌ها هستند که بدتر از کفارند... توانستند که جوان‌های پاک و صاف و صحیح ما را گول بزنند با تبلیغاتی که بلدند و خوب هم بلدند».....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- انعکاسات تظاهرات نیویورک

خبرگزاری فرانسه، رویترز، فاکس نیوز، ای بی سی نیوز

گزارش تصویری خبرگزاری فرانسه از تظاهرات ایرانیان در نیویورک

خبرگزاری فرانسه: ۳مهر ۱۴۰۳

کتابی با عکس‌های زندانیان سیاسی جان‌باخته، در جریان تظاهرات مخالفان ایرانی در مقابل مقر سازمان‌ملل در شهر نیویورک در ۲۴سپتامبر ۲۰۲۴ دیده می‌شود.

رویترز: تظاهرات ایرانیان در مقابل میدان داگ هامرشولد در نیویورک

این ویدئو‌ها تظاهرات گسترده ایرانیان در میدان داگ هامرشولد در شهر نیویورک را به‌تصویر می‌کشد. این فیلم‌ها شامل صحنه‌هایی از تظاهرکنندگان در حال به اهتزاز در آوردن پرچم، نمایش بنرها و سردادن شعارها است. یادبودی که به ایرانیانی که عکسهای آنها در صحنه قابل مشاهده است تقدیم شده است.

فاکس نیوز: تظاهر کنندگان می‌گویند رژیم ایران باید سرنگون شود

در برابر ساختمان ملل‌متحد، این تظاهرکنندگان علیه اسلامگرایی افراطی و تروریستی که با هزینه رژیم ایران عمل می‌کنند، گردهم آمده‌اند. رئیس‌جمهور رژیم ایران در برابر همان مجمع سخنرانی خواهد کرد. سلف او در یک سانحه هلیکوپتر کشته شد و او تنها چندماه است که به‌ریاست‌جمهوری رسیده است. ولی لفاظی از سوی رژیم ایران همان است که بوده و تغییری نکرده است. آنها به‌حمایت مادی از نیابتی‌های خود، مانند حوثیها و البته حزب‌الله ادامه می‌دهند.... تظاهرکنندگان اینجا به‌ما می‌گویند که این رژیم ایران است که باید سرنگون شود. یک تظاهرات‌کننده به‌فاکس نیوز گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم تا «زرشکیان» البته پزشکیان را محکوم کنیم. ما به‌اینجا آمده‌ایم تا بگوییم او نماینده مردم ایران نیست. انها بخشی از یک رژیم ستمگر هستند و باید بروند. در حمایت از تغییر رژیم در ایران، ما تروریسم را از بین می‌بریم

ای.‌بی‌.سی‌نیوز: هزاران‌نفر در آستانه سخنرانی رئیس‌جمهور رژیم ایران در سازمان‌ملل تظاهرات کردند

ای بی‌سی نیوز-۳مهر ۱۴۰۳

نیویورک سیتی- هزاران‌تن از ایرانیان مقیم آمریکا تظاهراتی را در خارج از سازمان‌ملل برگزار کردند و خواستار عدالت برای قربانیان رژیم ایران شدند. تظاهرات یک خیابان کامل را در بر‌گرفت. معترضان کل بلوک خیابان‌۴۷ را پر کردند. آنها میدان را با چهره کسانی که می‌گویند برای آزادی شهید شدند پوشانده‌اند. پیام‌هایی با گچ بچشم می‌خورد که روی آن نوشته شده بود: «جامعه‌های صلح‌آمیز بسازید و قدرت تصمیم‌گیری را تضمین کنید، شخصیت‌های سیاسی، مدافعان حقوق‌بشر و سایر ایرانیان نزدیک به۲۰۰ اعدامی را که از زمان روی کار آمدن پزشکیان انجام شده محکوم می‌کنند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران – کمیسیون کار

مسئول فاجعه معدن طبس خامنه‌ای و نظام منحوس ولایت‌فقیه

است. حقوق کارگران و زحمتکشان فقط با قیام و اعتراض و با

سرنگونی رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم تامین می‌شود

کمیسیون کار سندیکاهای کارگری را به‌حمایت از کارگران ایرانی

و سازمان بین‌المللی کار را به‌گنجاندن رژیم ایران در لیست سیاه

خود فرا می‌خواند

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران-۳مهر ۱۴۰۳ 

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره فاجعه انفجار معدن طبس اعلام کرد: چپاولگری آخوندهای حاکم بر ایران و سیاستهای ضدکارگری و جنایتکارانه آنها بار دیگر فاجعه بزرگی به‌بار آورد و میهن ما را در سوگ کارگران معدنکار فرو برده است. فاجعه‌ای که مسئول آن خامنه‌ای و نظام منحوس ولایت‌فقیه است. فاجعه‌بارتر اینکه ۲روز بعد از انفجار، روز ۳‌مهر کارگزاران رژیم در خراسان جنوبی وقیحانه اعلام کردند‌«همه معدنکارانی که در معدن گرفتار هستند جزو فوت‌شدگان محسوب می‌شوند».

اطلاعیه کمیسیون کار با اشاره به‌اعترافات مقامات رژیم درباره عدم رسیدگیها و کمبودها در معادن که منجر به‌این فاجعه شده افزود: هر ساله شماری از کارگران در معادن ایران، زنده به‌گور می‌شوند. «اخیراً یک‌انفجاری هم در شازند رخ داد و چند کارگر زیر آوار ماندند و ۲هفته طول کشید تا اجساد خارج شود» (سایت انتخاب اول‌مهر‌۱۴۰۳). این در حالیست که حتی طبق ماده۸۸ قانون کار همین رژیم‌«اشخاص حقیقی یا حقوقی» «مکلف به‌رعایت موارد ایمنی و حفاظتی مناسب می‌باشند» و طبق تبصرهٔ۲ ماده‌۹۲ قانون کار، «وزارت کار و امور اجتماعی مکلف به‌بازدید و تأیید مجدد شرایط فنی و بهداشت ایمنی محیط کار خواهدبود».

«طی سال۱۴۰۰ تنها ۲۳‌درصد‌(۱۴۰۷‌معدن) از ۶هزار و ۲۵‌معدن در کل کشور، واحد‌بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست داشته‌اند» (روزنامه حکومتی فرهیختگان -۲مهر‌۱۴۰۳) و «نسبت تلفات در ایران به‌ازای هر یک‌میلیون تُن مواد استخراج‌ شده به‌طور متوسط چند‌برابر بیشتر از میانگین جهانی است» (روزنامه حکومتی هم‌میهن ۲‌مهر).....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- خبرهای انفجار معدن طبس 

رژیم آخوندی پس از ۳روز لاپوشانی در مورد حادثه فجیع انفجار معدن طبس و آمار قربانیان سرانجام پایان عملیات جستجو را اعلام کرد.

سایت‌حکومتی انتخاب روز‌چهارشنبه ۴مهر نوشت: استاندار خراسان جنوبی از انتقال پیکر آخرین فرد محبوس در معدن زغال‌سنگ طبس خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات در معدنجو بعد از حدود ۸۰ ساعت به‌پایان رسید.

جواد قناعت روز‌چهارشنبه ۴مهر مدعی شد ۱۰پیکر در بلوک‌سی معدن باقی مانده بود که از شب گذشته تا بامداد امروز تمامی آنها به‌خارج از معدن منتقل شدند. وی با اشاره به‌اینکه در این حادثه ۴۹نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست دادند تصریح کرد: ۱۶‌نفر از کارگران که مصدوم شده بودند نیز برای درمان به‌بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز‌چهارشنبه ۴مهر در گزارشی از فاجعه معدن طبس نوشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده، قبل از وقوع حادثه، یعنی حدود ساعت۶  و هنگام تعویض شیفت، کارگرها در مورد افزایش میزان گاز معدن هشدار داده بودند. اما با بی‌توجهی مسئولان به‌این ماجرا، کارگرهای شیفت بعد مشغول به کار شدند. پیش از این حادثه هم بارها کارگرها در مورد میزان گاز داخل معدن به مسئولان خود هشدار داده بودند، ولی همچون روز حادثه، با بی‌توجهی آنها روبه‌رو شده بودند. این منبع افزود: خانواده یکی از این کارگران گفت: بنویس که با ما چه کردند! حتی پول حمل جنازه عزیزمان را هم خودمان باید بدهیم. از ۱۵ تا ۲۰‌میلیون دادیم تا تن بی‌جانشان را به‌خانه ببریم. آن‌هم بدون سردخانه! فقط چند تکه یخ به‌ما می‌دهند تا روی آنها بگذاریم! ».....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

              

۵- نوزدهمین جلسه دادگاه قضائیه جلادان برای محاکمه

غیابی مجاهدین ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام

همه مجاهدین سر‌موضع

قسمت دوم -۳مهر۱۴۰۳

استیصال قضائیه جلادان پس از ثبت بین‌المللی نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات سبعانه توسط رژیم اعدام و قتل‌عام و افزایش فراخوانها به‌محاکمه خامنه‌ای و سرکردگان‌ نظام.

دستور احمقانه قاضی آخوندک به‌کشورها و دولت‌های جهان: براساس پیمان نامه‌های بین‌المللی کشورهای میزبان، اعضای گروهک منافقین باید این افراد را به‌ایران بازگرداند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-توجیه جنگ ۸ساله ضد‌میهنی توسط خلیفه ارتجاع در دیدار

با  پیش‌کسوتان و گریز شتابزده به‌صحرای غزه و لبنان 

این جنگ (با عراق) برای دفاع از خاک وطن فقط نبود. مسئله این جنگ بالاتر بود از این حرفها، دفاع از اسلام بود. آن نوجوانی که سنش را توی شناسنامه زیاد می‌کند،برای اینکه بتواند برود جبهه. یا گریه می‌کند التماس می‌کند به‌پدرش یا مادرش که اجازه بدهند، امضاء بدهند او برود جبهه، اینها را ما داشتیم.

در زیر گلوله‌باران دشمن جوان وصیتنامه می‌نویسد، در‌باره حجاب سفارش می‌کند. تشرع و دلبستگی به‌حکم اسلامی و ایمان اسلامی در این حد بود.

خامنه‌ای: سردمداران نظم جهانی آن روز انگیزه‌شان از صدام برای حمله به‌مرزهای ایران بسیار بیشتر و حداقل به‌اندازه او بود. یعنی اون روز ۲قدرت بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنباله‌هایی داشتند. آن ۲قدرت آمریکا بود و شوروی سابق. ایران اسلامی برای اینها یک عنصر غیر قابل تحمل بود چرا ؟

 سؤال اینه چرا غیرقابل تحمل بود ایران اسلامی؟

ما که اون روز علیه کسی اقدامی نکرده بودیم. حالا امروز به‌ما می‌گویند شما به‌فلان جا موشک دادید و به‌فلان جا پهپاد دادید. امروز یک واقعه مشابهی در لبنان و فلسطین در حال انجام هست. این حوادث لبنان و فلسطین هم مثل حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما‌ست. این را ما باید از بن دندان درک کنیم بعضی این را درک نمی‌کنند.

 مسئله مسئله انرژی‌هسته‌ای و حقوق‌بشر و حقوق‌زن و این حرفها نیست اینها بهانه است. ضربه وارد می‌کنند کسانی از عناصر موثر و ارزنده حزب‌الله را ‌‌کشتند‌. بلاشک این خسارت بود برای حزب‌الله. اما این خسارتی نبود که حزب‌الله را از پا بیندازد.

حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند،

مسجد‌الاقصی را برگردانند....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-روضه ‌خوانی پزشکیان در اجلاس مجمع عمومی

سال گذشته رئیس‌جمهور خدمتگزار کشورم ابراهیم رئیسی از همین سخنگاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به‌مردم ایران شهید شد روحش شاد باد

من با برنامه‌ای مبتنی بر اصلاحات، وفاق ملی تعامل سازنده با جهان و توسعه اقتصادی وارد کارزار انتخابات شدم و موفق شدم اعتماد هموطنانم را در پای صندوق‌های رأی جلب نمایم. رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست‌ناپذیری خود را بازسازی کند. طبیعی است تجاوز گسترده علیه لبنان بی‌پاسخ نمی‌ماند

جامعه جهانی باید فوراً خشونت را متوقف کند. هر چه زودتر آتش‌بس دائمی برقرار گردد و وحشیگری دیوانه‌وار اسرائیل در لبنان پیش از آنکه منطقه و جهان را به‌آتش بکشد متوقف شود. آمریکاست که عزیزترین سردار نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور می‌کند.....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- مشرق نیوز متعلق به‌اطلاعات سپاه پاسداران:

آیا پزشکیان در نیویورک پالس سازش فرستاده است؟ 

پرده برداری از سه‌لایه عملیات اطلاعاتی برای آشوب‌سازی در تهران!

در فاز سوم این عملیات رد پای‌نفاق و عناصر نفوذی به‌روشنی قابل‌ملاحظه است. در این اقدام قرار است آن‌چنان فضا علیه دولت داغ شود تا پزشکیان نتواند برف زمستانی را در پاستور ببیند. جریانی که از پیش از انتخابات روی «دوقطبی‌سازی» سوار شده بود، سعی کرد از سخنان رئیس‌جمهور با هدف اغتشاشات داخلی نهایت بهره را ببرد. گویا از پیش دامی برای رئیس‌جمهور پهن‌شده و عملیاتی روانی با تکیه‌بر احتمال خطاهای کلامی مسعود پزشکیان چیده شده بود که رئیس‌جمهور به‌سادگی در آن افتاده و راه‌گریز از آن را با خطاهای مکرر بسته‌اند...

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۹- مخالفت مجلس ارتجاع با استعفای یک‌نماینده سنی

ملتزم به‌ولایت فقیه دهن‌کجی به‌پزشکیان که او را به‌معاونت

خود در امور توسعهٔ روستایی منصوب کرده بود

پیام اکثریت مجلس ارتجاع به‌رئیس جمهور رژیم تا پا را از گلیم خود فراتر نگذارد!

مجلس ارتجاع با استعفای حسین‌زاده به‌خاطر گرفتن کرسی معاون پزشکیان در امور توسعه روستایی و مناطق محروم با ۱۲۹‌رأی مخالف در برابر ۱۰۷رأی موافق مخالفت کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

            

۱۰- تخریب خانه‌های هموطنان بلوچ

 توسط مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی در چابهار

مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی صبح روزسه‌شنبه ۳مهر وحشیانه به‌خانه های مردم در روستای رمین چابهار یورش برده و آنها را تخریب کردند.

مادری می‌گوید: بچه‌هایم را به‌مدرسه برده‌بودم و زمانی که برگشتم دیدم منزلم تخریب شده است. ما گناه داریم از خدا بترسید

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- هلاکت یک‌مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در چالوس

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز‌چهارشنبه  ۴مهر از  هلاکت یک‌مأمور نیروی سرکوبگر انتظامی در چالوس  در پی تعقیب و گریز یک خودرو و درگیری مسلحانه با سرنشینان آن خبر داد.

 

۱۳-تظاهرات پرستاران، معلمان، بازنشستگان، کارگران و

غارت‌شدگان علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

معلمان نهضت سواد آموزی تهران، پرستاران بیمارستهای مختلف یزد-۴مهر۴۰۳

کارکنان رسمی صنعت نفت با خانواده‌هایشان در بوشهر، بازنشستگان کرمانشاه، متقاضیان مسکن ملی دزفول،اعتراض به‌تقسیمات کشوری‌ میمه-۳ مهر ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴- دیدار پزشکیان با ماکرون    

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره دیدار ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در حاشیه اجلاس مجمع‌عمومی سازمان‌ملل نوشت: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، رئیس‌جمهور ایران را برای کاهش تنش در لبنان تحت فشار قرار داد. خبرگزاری فرانسه افزود: مکرون، روز سه‌شنبه به‌پزشکیان فشار آورد تا از نفوذ خود برای کاهش تنش‌های فزاینده در لبنان، استفاده کند.

در بیانیه کاخ الیزه، با اشاره صریح به‌حزب‌الله، ماکرون بر مسئولیت رژیم ایران برای حمایت از تنش‌زدایی عمومی و استفاده از نفوذ آن بر عوامل بی‌ثبات‌کننده تاکید کرد. کاخ الیزه در بیانیه خود افزود: مکرون به‌رئیس‌جمهور رژیم ایران نسبت به‌ادامه حمایت جمهوری اسلامی از جنگ در اوکراین هشدار داد…

مکرون در این دیدار همچنین خواستار آزادی ۳تبعه فرانسوی زندانی در ایران شد…

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

       

۱۵- تهدیدات علیه ترامپ

به‌دنبال هشدارهای آژانسهای اطلاعاتی آمریکا به‌دونالد ترامپ مبنی بر وجود تهدیدهای جانی برای وی از جانب رژیم تهران، ترامپ روز چهارشنبه ۴شهریور در پلاتفرم اجتماعی خود موسوم به truth Social نوشت: تهدیدهای بزرگ علیه جان من از جانب رژیم ایران است. تمامی ارتش آمریکا ناظر و منتظر است. این رژیم قبلاً اقداماتی علیه من انجام داد که نتیجه ندادند. اما دوباره تلاش خواهند کرد».                                

به‌گزارش آکسیوس رئیس‌جمهور سابق ترامپ بامداد روز‌چهارشنبه پس از اینکه ستاد انتخاباتی‌اش اعلام کرد مقامات اطلاعاتی او را در مورد تلاش‌های رژیم  ایران برای ترور وی مطلع کرده‌اند، گفت که او معتقد است تهران «دوباره تلاش خواهد کرد». مقامات آمریکایی، رژیم ایران را بزرگترین تهدید دولت-ملت برای انتخابات نوامبر می دانند. هفته گذشته، بازرسان آمریکایی گفتند که «عوامل سایبری بدخواه» رژیم ایران  با ایمیلی به‌دستیاران کمپین انتخاب مجدد بایدن، «مطالب غیر عمومی» را که از کمپین ترامپ در تابستان به‌سرقت رفته بود، ارسال کردند.

مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که مقامات دفتر مدیر اطلاعات ملی « تهدیدات واقعی و مشخص رژیم ایران برای ترور وی جهت بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در منطقه را تحت نظر دارند و دنبال می کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

                 

۱۶ـ جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه افتتاحیه هفتاد و نهمین اجلاس سالیانه مجمع‌عمومی طی سخنانی با اشاره به‌جنگ در منطقه ضمن تاکید بر راه‌حل دوکشوری برای حل بحران در منطقه گفت ما مصمم هستیم تا از وقوع یک جنگ گسترده‌تر که تمامی منطقه را در بر بگیرد ممانعت کنیم. جوبایدن در ادامه افزود: پیشرفت به‌سمت صلح ما را در وضعیت قوی‌تری قرار خواهد داد تا با تهدید جاری که توسط رژیم ایران اعمال می‌شود برخورد کنیم. ما باید با هم، از رسیدن اکسیژن به‌نیروهای نیابتی تروریستی رژیم ایران ممانعت کنیم که خواهان «۷ اکتبر»‌های بیشتری هستند و باید تضمین کنیم که رژیم ایران هرگز و هرگز به‌سلاح اتمی دست نیابد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

       

۱۷ـ خبرهای جنگ در منطقه              

به گزارش آکسیوس‌،‌ حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر از رژیم ایران خواسته است که به‌اسرائیل حمله کند، زیرا درگیری‌ها بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، اما رژیم ایران تاکنون از این کار خودداری کرده است. چرا مهم است: حمله مستقیم ایران به‌اسرائیل به طور چشمگیری منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند و احتمالاً ایالات متحده را وارد جنگ‌های فعال‌تر می‌کند.

نمایندگی ایران در سازمان‌ملل و سخنگوی حزب‌الله به‌درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

به‌گفته مقامات اسرائیلی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در جریان یک تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، احتمال دخالت مستقیم ایران در جنگ لبنان را بررسی کرد.

تایمز اسرائیل نوشت: ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در یک‌حمله هوایی هدفمند به‌ناحیه جنوبی بیروت، یک‌فرمانده ارشد حزب‌الله بنام ابراهیم قـُبـِیسی را از پای درآورده است....                              

رویترز ۴شهریور با انتشار مطلبی پیرامون تنش‌های اخیر میان اسرائیل و لبنان، به‌نقل از یک‌منبع نزدیک به‌حزب‌الله لبنان نوشت: حمله اسرائیل به‌دستگاه‌های ارتباطی باعث مجروح شدن ۱۵۰۰عضو حزب‌الله و خارج شدن آنها از دور کار شد. بسیاری از این افراد نابینا شده و یا دست‌هایشان قطع شده است.

خبرگزاری ای.بی.سی آمریکا روز چهارشنبه ۴شهریور خبر داد: یک کشتی نیروی‌دریایی آمریکا به‌نام «یو‌اس‌ان‌اس‌بیگ‌هورن‌» پس از سوخت‌رسانی به‌کشتی‌های دیگر در خاورمیانه آسیب دید و علت این حادثه هنوز در دست بررسی است. این کشتی به‌تازگی به‌گروه تهاجمی ناو هواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکلن» سوخت‌رسانی کرده بود. ای.بی.سی افزود این رویداد همزمان با افزایش تنش‌ها درمنطقه رخ داده است....                             

خبرگزاری فلسطینی وفا روز‌چهارشنبه ۴شهریور نوشت: در حالیکه نیروهای امداد غیرنظامی مشغول بیرون‌کشیدن اجساد قربانیان حملات روزهای قبل اسرائیل از زیر آوارها در شهر رفح و اردوگاه نصیرات بودند، اسرائیل همزمان با قایق‌های توپدار مناطق غربی نوار غزه را به‌گلوله باران کردند و هواپیماهای آن شهر خان یونس را هدف بمباران قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در آخرین بیانیه خود شمار قربانیان عملیات نظامی اسرائیل به‌غزه تا کنون را ۴۱هزار و ۴۹۵کشته و ۹۶هزار و ۶مجروح اعلام کرد. 

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید                                 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: