نامه فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر در مورد جابه‌جایی گروه‌های کرد ایرانی

فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر

ما تمامی اشکال فشار و آزار و شکنجه علیه احزاب و گروه‌های کرد ایرانی

پیشمرگه‌ها و خانواده‌هایشان در منطقه کردستان عراق را محکوم کرده

و آن را نقض آشکار قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی می‌دانیم

ما خواستار مداخله سازمان ملل و نهادها و سازمانهای حقوق بشری

برای جلوگیری از آوارگی اجباری و دفاع از حقوق پناهجویان ایرانی

مطابق با کنوانسیونهای بین‌المللی هستیم

 

: به‌نمایندگی از فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر / کمیته ایتالیایی هلسینکی، نگرانی خود را نسبت به اعمال فشار دولت عراق به درخواست رژیم ایران بر گروهها و پناهجویان کرد ایرانی ابراز می‌کنیم که آنها را به همراه خانواده‌هایشان از مکانهایی که دهه‌ها در آنجا زندگی می‌کردند، به اجبار آواره کرده و به اردوگاهی به نام «سرداش» منتقل کرده است.

لازم به ذکر است که در میان افراد منتقل شده زنان باردار و سایر زنان، کودکان خردسال و مردان سالخورده وجود دارد.

در یک اقدام دیگر که نقض حقوق بین‌الملل است، در اوایل سپتامبر، یک پناهجوی ایرانی به نام بهزاد خسروی از منطقه کردستان عراق به جمهوری اسلامی تحویل داده شد.

ما تمامی اشکال فشار و آزار و شکنجه علیه احزاب و گروه‌های کرد ایرانی، پیشمرگه‌ها و خانواده‌هایشان در منطقه کردستان عراق را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی می‌دانیم.

ما خواستار مداخله سازمان ملل متحد، یونامی در عراق و نهادها و سازمانهای حقوق‌بشری برای جلوگیری از آوارگی اجباری و ظالمانه این افراد و دفاع از حقوق پناهجویان ایرانی مطابق با کنوانسیونهای بین‌المللی، هستیم.

ما از منطقه کردستان عراق می‌خواهیم که به فشار رژیم آخوندها و دولت مرکزی عراق برای سرکوب کردهای ایرانی در عراق تن ندهد و حقوق آنها را به‌عنوان پناهجو به‌رسمیت بشناسد و تهدیدات رژیم ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد و با آنها مقابله کند.

آنتونیو استنگو رئیس فدراسیون ایتالیایی حقوق بشر

 

لطفا به اشتراک بگذارید: