سی و پنجمین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۱ زندان مختلف کشور

سی و پنجمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۱ زندان در شهرهای مختلف

"ما را در راه دفاع از حق زندگی زندانیان یاری دهید"

همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان

انفجار معدن در طبس حاصل فساد ساختاری حکومت استبدادی

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام سی و پنجمین هفته اعتصاب غذا علیه اعدامها را در ۲۱زندان مختلف کشور برگزار کردند. زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند:

روز یکشنبه یکم مهر ماه با شروع سال تحصیلی جدید، شاهد فاجعه انفجار معدن در شهر طبس بودیم که در این فاجعه ۵۲ نفر از کارگران معدن جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شدند. کارگرانی که در محیطی بدون کمترین ایمنی برای مخارج اولیه زندگی با به خطر انداختن جانشان، نان خانواده‌شان را تأمین می‌کردند. این نوع فجایع که به دفعات در کشور اتفاق افتاده است حاصل فساد و ناکارآمدی ساختاری حکومت استبدادی است که ضمن چپاول و غارت دسترنج مردم زحمتکش ایران، هرگز پاسخگوی عملکرد فاجعه‌آفرین خود نیز نبوده است.

فعالان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، با خانواده‌های جان‌باختگان صمیمانه ابرازی همدردی می‌کنند و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه را دارند.

زندانیان اعتصابی در ادامه بیانیه خود با یادآوری محرومیت بیش از یک میلیون کودک و نوجوان از تحصیل به‌دلیل فقر و یادآوری آسیب‌های گوناگون اجتماعی ناشی از فقر، حکومت ولایت فقیه را عامل اصلی مصائب اجتماعی دانسته‌اند که رژیم در برابر آن راه‌حلی جز به دار کشیدن قربانیان با احکام غیرانسانی اعدام ندارد.

در ادامه بیانیه زندانیان، با تأکید بر هدف رژیم از اعدامها که ایجاد فضای رعب و وحشت است، چنین آمده است:

در یک هفته گذشته استبداد دینی حاکم بر ایران دو زندانی سیاسی به نام‌های مهدی حسنی و بهروز احسانی را که در اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند؛ با نقض حق دادرسی منصفانه و پشت درهای بسته و با اتهامات ساختگی محکوم به اعدام کرد؛ هم‌چنین دو زندانی سیاسی دیگر به اسامی محمدجواد وفایی ثانی و زندانی کرد به نام حاتم اوزدمیر که از سال ۱۳۹۸ در زندان هستند، به ترتیب بعد از سه و دو بار نقض حکم اعدام آنها، مجدداً آنها را به اعدام محکوم کرده‌اند.

کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" از تمامی نمایندگان دولتها در سازمان ملل و همه نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهد که در سفر رئیس دولت حکومت اعدام که روانه سازمان ملل شده است؛ او را در ارتباط با موج گسترده کشتار و اعدام زندانیان مورد سؤال و بازخواست قرار دهند. سؤال اساسی این است که چگونه با تحریم گسترده انتخابات و بدون کسب رأی اکثریت، پزشکیان خود را نماینده مردم ایران می‌داند!؟

کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در سی و پنجمین هفته از این کارزار، سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ در ۲۱ زندان مختلف از جمله زندان اوین (بند زنان، بند ۴ و بند ۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳ و واحد ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران بزرگ، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان اسدآباد اصفهان، زندان بم، زندان مشهد، زندان قائم شهر، زندان لاکان رشت، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان خوی، زندان نقده، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان و زندان کامیاران علیه حکم غیرانسانی اعدام دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

مادر شهید قیام مزار محسن شکاری - تهران– ۱مهر ۱۴۰۳

صدای یک مادر:

امروز ۱۴۰۳ اول مهره من آمدم سر قبر محسن شکاری سربدار. بچه منم سربداره من مادر دادخواه هستم. حمایت از سه‌شنبه‌های نه به اعدام من دادخواهم من دادخواهم.

 

حمایت یک مادر 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: