تظاهرات یاران شورشگر علیه حضور رئیس‌جمهور ارتجاع در نیویورک

اخبار ایران و جهان دریک نگاه

۱-یاران شورشگر علیه حضور رئیس‌جمهور ارتجاع در نیویورک تظاهرات کردند. آنها اعلام کردند این رژیم اعدام و قتل‌عام نماینده مردم ایران نیست و باید از سازمان ملل‌متحد طرد و اخراج شود.

۲-خبرگزاری حکومتی مهر خبر داد: بعدازظهر دوشنبه و در پی وقوع حریق گسترده در یک کارخانه تولید میعانات نفتی در شهرک صنعتی گرمسار، چهارمین انفجار نیز رخ داد. میزان شعله‌ها و حرارت آن‌قدر بالا است که امکان نزدیک شدن به آتش وجود ندارد.

بنا‌ به این گزارش، پالایشگاه هیدروکربن دیگری با حدود ۴۰ مخزن در کنار این کارخانه وجود دارد که اگر آتش به این قسمت برسد دیگر نمی‌توان آن را کنترل کرد

فرماندار گرمسار مصدوم شدن ۲۲نفر را در جریان آتش‌سوزی در این کارخانه هیدروکربور در شهرک صنعتی گرمسار تأییدکرد.

۳-در پی فاجعه مرگبار انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس، رسانه‌ها و مقامات رژیم، ناگزیر به اعتراف شدند. سایت حکومتی انتخاب نوشت: معادن سراسر ایران با کمبود مواجه‌اند. از کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات تا کمبود تکنولوژی‌های ایمنی که همواره باعث بروز حادثه و رشد آمار فوتیهای معدن شده‌اند.

مسعود فتوت، عضو نظام مهندسی رژیم در معدن خاطرنشان کرد: طبس سرآمد معادن بود و چنین فاجعه‌یی رقم زد وای به‌حال دیگر معادن ایران!

معاون دادستان کل رژیم، در مورد فاجعه معدن زغال‌سنگ طبس، ناگزیر به اعتراف شد و گفت: برخی موارد عدم رعایت ایمنی در حادثه معدن طبس مشهود بوده است. تذکرهایی داده شده، اما برخی از موارد عدم رعایت ایمنی اصلاح نشده است.

۴-شهردار رژیم در تهران اعلام کرد ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی تهران افزوده شده است. تسنیم خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ضمن اعلام این خبر افزود شهرداری در حال برگزاری مناقصه‌ای با شرکت‌های داخلی برای افزایش باز هم بیشتر این قبیل دوربین‌ها است.

۵-وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد حملات روز گذشته اسراییل به این کشور حداقل ۴۹۲ کشته و ۱۶۴۵مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش رویترز ارتش اسراییل اعلام کرد روز دوشنبه حدود ۱۶۰۰ هدف را در جنوب لبنان و منطقه دره بقاع را مورد حمله قرار داده است. در این حملات ۱۴۰۰ موشک و پهپاد شلیک شده است.

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد: «در میان اهداف مورد حمله، ساختمانهایی وجود داشت که حزب‌الله راکت‌ها، موشکها، پرتابگرها و پهپادها را در آنها مخفی کرده بود. ». وزیر دفاع اسراییل گفت: ما دهها هزار موشک حزب‌الله را از دور خارج کردیم.

در همین حال شرکت مخابرات لبنان اعلام کرد روز دوشنبه ۸۰ هزار پیام خودکار بر روی تلفنهای موبایل را شناسایی کرده که از مردم خواسته خانه‌های خود را تخلیه کنند، و منبع ارسال پیامها پنهان است.

۶-هفت کشور بزرگ صنعتی جهان – جی۷ - پس از نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در بیانیه‌یی اعلام کردند: هیچ‌کس از تشدید تنش در خاورمیانه سود نخواهد برد. اقدامات و واکنش‌های متقابل، خطر تشدید مارپیچ خطرناک خشونت و کشاندن کل خاورمیانه به یک درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر با پیامدهای غیرقابل تصور را دارد.

۷-به گزارش رویترز، گالانت وزیر دفاع اسراییل طی بیانیه‌یی اعلام کرد روز دوشنبه ما دهها هزار موشک و مهمات دقیق را از کار انداختیم. آنچه حزب‌الله در طول ۲۰ سال از جنگ دوم لبنان ساخته، توسط ارتش اسراییل در حال نابودی است. از دائره رهبری حزب‌الله فقط حسن نصرالله باقی مانده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: