فراسو ـ نگاهی به وضعیت آموزش و پرورش در حکومت آخوندی

گفتگو با سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران

در شروع سال تحصیلی جدید هستیم و بر اساس آمارهای رژیم آخوندی ۱۷ میلیون دانش‌آموز همراه با حدود یک میلیون معلم وارد مدارس می‌شوند. علاوه بر این میلیونها پدر و مادر هم درگیر موضوع آموزش فرزندانشون هستند. در این میان آمارها وضعیت آموزش و پرورش را از هر حیث نگران‌کننده و بحرانی نشون میدن و از طرف دیگه ایستادگی حضور فعال معلمان و دانش‌آموزان در اعتراضات و مبارزه علیه همین وضعیت را شاهد هستیم. در شروع سال تحصیلی جدید همراه هستیم با خانم سهیلا صادق مسؤل کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران تا همین موضوعات را مورد بررسی قرار بدهیم.

امسال سال جدید تحصیلی در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

در ایران ما حکومت آخوندی معلمان و دانش‌آموزان و فرهنگیان را دشمن خودش می‌داند. چون نسل جوان، نسل نوجوان است و حاضر نیست تن به سکوت و دیکتاتوری بدهد

نه فقط مردم ما بلکه همه دنیا شاهد این حقیقت در تمام این سال‌ها بودن

به‌خاطر همین دشمنی است که رژیم:

اولاً تمام نیروش را به کار می‌گیره تا آنها را سرکوب کند

و ثانیا آموزش و پرورش را به دکان غارتگری بدل کرده. توی این چارچوب می‌شود وضعیتی را که در مدارس و سیستم تعلیماتی وجود دارد را تصویر کرد.

البته همین وضعیت باعث شده که دانش‌آموزان و جامعهٔ فرهنگی، هر سال بیش از سال گذشته مصمم‌تر علیه دیکتاتوری خروشیده‌اند و آغاز سال تحصیلی را فرصتی برای مبارزه با دیکتاتوری میدونن.

بخصوص که شروع سال تحصیلی با یادبود قیام سال ۱۴۰۱ همزمان است همین‌طور در آبان با سالگرد قیام آبان در سال ۹۸ و در دیماه هم با سالگرد قیام ۹۶ که در همه این قیامها دانش‌آموزان و معلمان فعالانه شرکت داشتند و شهیدان و مجروحان و دستگیریهای بسیار هم دادن.

همین موضوع باعث شده تا سال به سال دانش‌آموزان و معلمان برای رژیم ترسناک‌تر باشن. چون هفده میلیون دانش به مراکز آگاهی و بینش و خروش میرن! و رژیم بیش از هر سالی، از امکان جرقه خوردن قیام در مراکز فرهنگی می‌ترسد.

فراسو ـ نگاهی به وضعیت آموزش و پرورش در حکومت آخوندی ـ قسمت دوم

لطفا به اشتراک بگذارید: