تحولات جنگ در منطقه

به گزارش تایمز اسراییل به‌دنبال موج شدید حملات اسراییل به جنوب لبنان، صبح یکشنبه حدود ۱۵۰ موشک توسط حزب‌الله به سمت شمال اسراییل شلیک شد.

ارتش اسراییل اعلام کرد که تعدادی از راکتها رهگیری شدند، در حالی که برخی در شهرهای کریات بیالیک، حومه حیفا، و مجتمعی در جلیل سفلی، اصابت کردند. به گزارش رسانه‌های اسراییلی تاکنون ۸ نفر در این حملات مجروح شده‌اند. حزب‌الله اعلام کرد یک مرکز دفاعی شرکت رافائل در منطقه حیفا را هدف قرار داده است.

العربیه گزارش داد: یکی از موشکهای حزب‌الله به پایگاه هوایی اسراییل به‌نام را مات دیوید اصابت کرد.

این منبع به‌نقل از بیانیه حزب‌الله نوشت در حمله به مجتمع صنایع نظامی اسراییل در شمال شهر حیفا، از موشکهای ۲۲۰ و ۳۰۲ میلیمتری از نوع خیبر و موشکهای کاتیوشا استفاده کرده است.

ارتش اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد دو پهپاد و دو موشک کروز از عراق به شمال و جنوب اسراییل پرتاب شدند که توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز ضمن تأیید این خبر نوشت ائتلاف شبه‌نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در عراق مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

پس از حملات راکتی حزب‌الله به شمال اسرائیل، ارتش اسراییل اعلام کرد موج جدیدی از حملات علیه سایتهای نظامی متعلق به حزب‌الله در جنوب لبنان انجام شده است.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از وزارت بهداشت لبنان نوشت تعداد کشته‌شدگان حمله هوایی روز جمعه اسراییل به حومه جنوبی بیروت که فرماندهان نظامی حزب‌الله را هدف قرارداد به ۴۵ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت لبنان گفت: «تلاش برای آواربرداری برای سومین روز متوالی ادامه داد و نمونه برداریهای DNA برای تعیین هویت برخی اجساد در حال انجام است».

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه نوشت:

گلوله‌باران و بمباران شهرهای‌خان یونس و رفح و اردوگاه نصیرات ۷ کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت. علاوه بر این، ۷ شهروند دیگر نیز در بمباران مدرسه‌ای در ارودگاه شاطی در غرب شهر غزه توسط اسراییل جان خود را از دست دادند.

این منبع به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تاکنون ۴۱ هزار و ۴۳۱ تن در بمبارانهای اسراییل در غزه کشته و ۹۵ هزار و ۸۱۸ تن دیگر مجروح شده‌اند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه ۱ مهر با انتشار خبری نوشت: بر روی دیوارهای مدارس و مؤسسات دولتی در مناطق تحت کنترل نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران، شعارهایی علیه رژیم ایران و مخالفت با حضور و دخالت آن در سوریه نقش بسته است. در این شعارها از جمله نوشته شده است: «مرگ بر رژیم ایران، مزدور رژیم ایران، گم شو».

این منبع افزود: حضور گسترده شبه‌نظامیان رژیم ایران در این منطقه و افزایش کنترلهای شدید امنیتی، موجب محروم شدن مردم از پایه‌یی‌ترین نیازهای معیشتی گردیده است. رژیم ایران با سؤاستفاده از این وخامت شرایط زندگی، برای جذب نیرو تلاش می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: