تعطیل درس‌های ”خارج“ مجتبی خامنه‌ای مشکل امنیتی و ترس از نفوذ

یا بازی جدید در بحران جانشینی خامنه‌ای؟!

مجتبی خامنه‌ای:

پدر بزرگوار بنده هم از این مطلب خبر ندارند!

خامنه‌ای در حالی‌که مرجعیت و اجتهاد خودش هم از روز اول زیر سؤال بود، «آقا زاده، آق مجتبی» را هم با درس موسوم به خارج به درجه اجتهاد ارتقا داد! این در حالی است که همه می‌دانند بسیاری ارگانهای حساس بیت‌العنکبوت خلیفه فرتوت به‌ویژه ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی توسط «آقا زاده» که در عرف ولایت برگردان آخوندی «شاهزاده» است، کنترل می‌شود.

رسانه‌های حکومتی با انتشار کلیپی از مجتبی خامنه‌ای، از اعلام تعطیل درس خارج او خبر دادند. درس موسوم به خارج که در حوزه به بحثهای خارج از متن گفته می‌شود، علامت استنباط و اجتهاد یا زمینه‌سازی برای آن است که در قدمهای بعد به نوشتن رساله و مرجعیت تقلید منتهی می‌شود.

«آقا زاده» در مورد علت تعطیل بساط تدریس خود فقط گفته است که تصمیم خودش بوده و خامنه‌ای خبر نداشته است. هر چند در قدمهای بعدی روشن خواهد شد که آیا این یک بازی در بحران جانشینی خامنه‌ای است یا مشکلات و مسایل امنیتی یا سیاسی دیگر وجود داشته است؟

رسانه‌های رژیم خبر دادند: سید مجتبی خامنه‌ای صبح امروز در درس خارج فقه و اصول خود که به‌صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: «امروز اول مهر ۱۴۰۳ آخرین روز تدریس او خواهد بود و از این پس درس خارج فقه و اصول او تعطیل است»

مجتبی خامنه‌ای اول مهر ۱۴۰۳ :  «حالا که دارم این کلمات را خدمت شما دوستان عرض می‌کنم پدر بزرگوار بنده هم از این مطلب خبر ندارن صرفاً با دو نفر که یکی از اونها از دوستان همین مباحثه است و یکی هم یکی از نزدیکان هستند من این مطلب رو در میان گذاشتم. ممکن است که این مطلب همیشگی باشه و ممکن است که موقت باشه فعلاً بر بنده این مطلب مجهول هست است لذا حالا استهلال با ه هوز کردیم در مقام استحلال با ح حطی. از دوستان عزبز طلب حلیت می‌کنم و هر گونه قصور یا تقصیری که بوده بابت اون من طلب حلیت می‌کنم و باز توصیه مؤکد دادم که به‌هیچ‌وجه مباحثه فقه و اصول و شرکت در جلسات دیگری که برگزار می‌شه توسط اساتید البته اون جلساتی که واجد شرایط لازمه هستند که خودتون تشخیص می‌دهید یا راهنمایی اشخاص ممکنه به این جهت کمک بکنه این را حتماً از دست ندهید».

لطفا به اشتراک بگذارید: