انفجار درمعدن طبس و کشته شدن ۳۰ تن از کارکنان معدن

اخبار ایران و جهان دریک نگاه

۱-با کمال تأسف شمار قربانیان حادثه مرگبار انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس در خراسان جنوبی به ۳۰تن رسید. حداقل ۱۷تن نیز مجروح شدند. به‌گفته منابع حکومتی انفجار بر اثر نشت گاز صورت گرفته است. برخی منابع می‌گویند بیش از ۶۰کارگر در این محل حضور داشته‌اند.

۲-دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در حالی‌که رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد راهی نیویورک می‌شود، موج اعدام در ایران ادامه دارد و تنها در عرض ۴ روز ۱۴ زندانی به چوبه‌های دار سپرده شده‌اند.

به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از زمان روی کار آمدن پزشکیان در مرداد و شهریور دست کم به ۱۷۸ تن می‌رسد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت افزود: فاشیسم دینی حاکم بر ایران بیهوده تلاش می‌کند با شکنجه و اعدام و احکام ضدانسانی و با ایجاد جو رعب و وحشت از انفجار خشم خلق و اعتراضات اجتماعی جلوگیری کند. ادامه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم اعدام و ترور و جنگ‌افروزی لگدمال کردن اصول جهانشمول حقوق‌بشری است و باید به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط شود.

۳-ارتش اسراییل اعلام کرد موج جدیدی از حملات هوایی به لبنان را آغاز کرده و تنها در شامگاه شنبه ۱۰۰ رشته عملیات هوایی علیه اهداف حزب‌الله انجام داده است.

حملات گسترده اسراییل شامگاه روز شنبه در حالی صورت گرفت که ارتش اعلام کرد: طرح حزب‌الله برای یک حمله موشکی بزرگ را شناسایی و کشف کرده است.

منابع نظامی گفتند: در این حملات موشک‌اندازها و سایر سایتهای نظامی حزب‌الله هدف قرار گرفتند.

ارتش اسراییل با انتشار کروکی سازماندهی رهبری و فرماندهی حزب‌الله اعلام کرد: سیستم فرماندهی نظامی حزب‌الله را از بین برده است.

۴-پولیتیکو، به‌نقل از مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرد: درگیری میان اسراییل و حزب‌الله در روزهای آینده به‌شدت افزایش خواهد یافت و ممکن است به‌وقوع یک جنگ تمام‌عیار بین دو طرف منجر شود، جنگی که آمریکا همواره تلاش کرده است از آن جلوگیری کند.

۵-شبکه خبری ای.بی.سی به‌نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا گزارش داد: اسراییل برای پروژه ساخت و نفوذ دادن پیجر‌هایی که هفته گذشته در لبنان منفجر شدند، ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود. در این پروژه، چندین شرکت پوششی و چندین لایه مأموران اطلاعاتی در پوشش یک شرکت قانونی تولیدکننده پیجر به کار گرفته شدند.

۶-رئیس دفتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تشکیل دولت جدید را اعلام کرد: آنتوان آرمان به عنوان وزیر دارایی فرانسه و ژان نوئل بارو  بعنوان وزیر خارجه فرانسه معرفی شدند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: