جان باختن بیش از۵۰ کارگر در انفجار معدن زغال سنگ طبس

در انفجار معدن زغال سنگ طبس که شامگاه شنبه ۳۱شهریور به وقوع پیوست دستکم ۵۲  کارگر کشته شدند. به گزارش رسانه‌های حکومتی این انفجار بر اثر نشت گاز متان در دو تونل معدن صورت گرفته است. حدود ۷۰ نفر در این تونل مشغول کار بوده اند و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

خبرگزاری رویترز نوشت: رسانه دولتی رژیم ایران روز یکشنبه اعلام کرد که انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در استان خراسان جنوبی حداقل ۵۱ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشته است. بنا  به این گزارش این حادثه بر اثر انفجار گاز متان در دو بلوک B و C معدنی که توسط شرکت معدنجو اداره می شود، رخ داده است.

رویترز به نقل از استاندار  رژیم درخراسان جنوبی افزود: ۷۶ درصد زغال سنگ از این منطقه تامین می شود و حدود ۸ تا ۱۰شرکت بزرگ از جمله شرکت معدنجو در منطقه مشغول به کار هستند.

واشینگتن پست نیز نوشت:‌ بر اساس گزارش رسانه دولتی روز یکشنبه، انفجار ناشی از نشت متان در یک معدن زغال سنگ در شرق ایران دست کم ۵۱ کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.  تصاویر از محل حادثه نشان می‌دهد مردی روی برانکارد پوشیده از دوده سیاه غلیظ بود.

رسانه‌های حکومتی خبر از کشته شدن دست‌کم ۵۳تن و جراحت ۲۲تن از معدن‌کاران داده‌اند.

تاکنون بیش از ۲۴نفر نیز مفقود هستند و اثری از آنها نیست.

به گفته استاندار رژیم در خراسان جنوبی، ۲۲نفر در بلوک B و ۴۷نفر در بلوک C مشغول به کار بودند.

رئیس اداره کار طبس شامگاه شنبه (۳۱شهریور) گفت که این انفجار بر اثر نشت «گاز متان در بلوک C شرکت معدنجو» رخ داد.

پیش از این بارها حوادث مختلف در معادن کشور جان بسیاری از کارگران معدن را گرفته و بسیاری را مجروح کرده است.

هفتم شهریورماه امسال نیز نشت گاز متان در یکی از کارگاههای پیشروی معدن شماره یک شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به ریزش بخشی از کارگاه منجر شد و هشت کارگر معدن مجروح شدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: