مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

۱-خانم مریم رجوی

در آغاز سال تحصیلی جدید مهم‌ترین انتخاب

این نسل به‌پاخاسته آزادی است

در آغاز سال تحصیلی، مثل تمام سال‌های دوران مقاومت، درس اول، درس آزادی است. آزادی از جهل، اجبار و بندگی؛ و آزادی از بردگی جنسیتی و بردگی دینی. بر میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی نسل نوجو، آزادی‌خواه و شورشی؛ بر جامعهٔ فرهنگیان و استادان که هرگز به‌سلطه ارتجاعی و سرکوبگرانه آخوندها تن نداده‌اند و بر دلیران مدارس و دانشگاه‌های ایران که در زندان‌های رژیم آخوندی مقاومت و ایستادگی می‌کنند، سلام و درود.

دانش‌آموزان و دانشجویان به‌پاخاسته و معلمان شریف با هر چیزی که رنگی از رژیم حاکم دارد سر ستیز دارند.  صف طولانی آن‌ها در نبرد با حاکمیت ارتجاعی خمینی و خامنه‌ای، گویای همین حقیقت است. حماسه ۵‌مهر سال‌۶۰ که شعار مرگ بر خمینی را در جنبش آزادی ایران به‌ثبت رساند، مرهون فداکاری فراموش‌نشدنی همین نسل است.

باشد که در این سال تحصیلی، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان بالا و بالاتر بگیرد و همه هموطنان معترض و به‌جان‌ آمده به‌ویژه کارگران و پرستاران، دست در دست آنان به پاخیزند. ما در پی نظم تازه‌ای هستیم، بر اساس آزادی و دموکراسی و برابری. نیروی این تحول بزرگ، جوانان آگاه و آزاده ایران هستند که برای برپایی ایران آزاد و دموکراتیک بپاخاسته‌اند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-پراتیک کانونهای قهرمان شورشی -۳۱شهریور۱۴۰۳

تهران،یزد، قم، زنجان، همدان، شیراز، اراک، نکا، زاهدان، اصفهان، بوشهر، شهرکرد، تربت حیدریه، سنندج، سقز و کرمان – ۳۱شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- کنگرهٔ ایالات متحده

کنفرانس «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل»

با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب و شخصیت‌های سیاسی و نظامی

سخنرانی‌های:

تام مک‌کلینتاک عضو کمیتهٔ قضایی کنگره از حزب جمهوری‌خواه

نانسی میس عضو کمیتهٔ قوای مسلح و رئیس زیرکمیتهٔ امنیت سایبری از حزب جمهوری‌خواه

برد شرمن عضو ارشد کمیتهٔ خارجی کنگره از حزب دموکرات

ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی اوباما و فرمانده پیشین ناتو

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجه 

ژنرال تاد وولترز فرمانده ناتو و نیروهای آمریکا در اروپا‌(۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲)

ژنرال کیث کلاگ مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور مایک پنس

در کنگرة آمریکا جلسه‌یی تحت  عنوان‌«ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل» با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب و شخصیت‌های برجسته و فرماندهان پیشین نظامی آمریکا برگزار شد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- تظاهرات در نیویورک

اعتراض به‌حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان‌ملل

نه به‌رژیم قتل‌عام و رکورددار اعدام

نه به‌سر مار جنگ افروزی و بانکدار مرکزی تروریسم

سه‌شنبه‌۳مهر ۱۴۰۳

 

۵-گزارش تصویری رویترز

از تظاهرات یاران شورشگر علیه حضور پزشکیان در نیویورک

خبرگزاری رویترز روز ۳۰شهریور گزارش مصوری  از تظاهرات ایرانیان آزاده  در نیویورک علیه حضور پزشکیان  در جلسه مجمع عمومی ملل‌متحد پخش کرد و با شماری از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفتگو کرد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت:‌ من بخشی از جامعه ایرانیان مقیم آمریکا هستم. من از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنم و اینجا هستم تا آمدن پزشکیان به‌سازمان‌ملل را محکوم کنم و می‌خواهم بگویم که پزشکیان نماینده مردم ایران نیست  و کرسی ایران در ملل‌متحد متعلق به‌رژیم ایران نیست. کرسی ایران در سازمان‌ملل متعلق به‌آلترناتیو ایران، شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب مقاومت خانم مریم رجوی است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- بیانیه زندانیان سیاسی از زندان قزلحصار

در مورد حکم اعدام برای ۳‌زندانی سیاسی هوادار مجاهدین

قضاییه جلادان در سالگرد قیام، از وحشت شعله‌کشیدن آتش خشم مردم بار دیگر در بیدادگاههای چند‌دقیقه‌ای و بدون رعایت کمترین موازین حقوقی، اقدام به‌صدور احکام جنایتکارانه اعدام برای ۳تن دیگر از زندانیان سیاسی به‌نامهای بهروز احسانی، مهدی حسنی و محمدجواد وفایی ثانی کرد. ما زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین خلق در زندان قزلحصار، ضمن محکوم کردن صدور احکام اعدام به‌طور عام و نسبت به‌خطر اعدام که به‌طور خاص متوجه این سه زندانی سیاسی است، هشدار داده و از همه وجدانهای بیدار و نهادهای بین‌الملی حقوق‌بشری برای نجات جان این زندانیان و لغو اعدام آنها، خواهان اقدام عاجل هستیم. 

زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین خلق در زندان قزلحصار- ۳۰شهریور۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۷ - نامه حامیان استرالیایی دموکراسی درایران به‌دبیرکل ملل‌متحد

مداخله قاطع جامعه جهانی برای نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی و سایر زندانیان سیاسی که در معرض خطر اعدام هستند حیاتی است

ما سازمان ملل متحد را فرامی‌خوانیم تا به‌فوریت، در محکومیت احکام اعدام دو زندانی سیاسی در ایران، بهروز احسانی و مهدی حسنی، موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کند. این ۲زندانی سیاسی در حین بازداشت در بند مخوف‌۲۰۹ زندان اوین مورد شکنجه‌وحشیانه قرار گرفتند. این بدرفتاری نمادی از استفاده سیستماتیک رژیم ایران از شکنجه و آزار روانی برای گرفتن اعترافات و سرکوب مخالفان است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-  فراخوان کمیته پارلمانترهای رومانی برای ایران آزاد به‌ملل متحد

محکومیت شدید استفاده رژیم ایران از اعدام به‌عنوان یک ابزار سیاسی - اقدام برای آزادی فوری و بدون قید و شرط بهروز احسانی مهدی حسنی و سایر زندانیان سیاسی در ایران

ما اعضا کمیته پارلمانترهای رومانی برای ایران آزاد " بدینوسیله مراتب نگرانی عمیق خود را از محکومیت اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی، ۲زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام می‌کنیم. ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا از تمامی مکانیسم‌های حقوق بینٰالملل که در اختیار دارد، برای پاسخگویی رژیم ایران به‌خاطر نقض مداوم حقوق‌بشر و توقف اجرای احکام اعدام این دو نفر استفاده کند. احکام اعدامی که برای بهروز احسانی و مهدی حسنی صادر شده است، بخشی از یک کارزار گسترده‌تر برای خاموش کردن مخالفان و جلوگیری از قیام‌های بیشتر، به‌ویژه در سالگرد اعتراضات‌۲۰۲۲ است…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- گرامیداشت شهیدان قیام۱۴۰۱

گرامیداشت شهید قیام عرفان خزایی- شهریار-  شهریور۱۴۰۳

گرامیداشت شهید قیام حسینعلی کیا کجوری- نوشهر-  شهریور۱۴۰۳

گرامیداشت شهید قیام  ساسان قربان- رضوانشهر- شهریور۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰- خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم

ما اینجور نیستیم ما متفرقیم. نتیجه این تفرق، سلطه دشمنان اسلام است. اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند، می‌تواند رژیم صهیونیستی را از قلب جامعه اسلامی یعنی فلسطین بردارد و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا را در منطقه از بین ببرد. اولین کار این است که کشورهای اسلامی ارتباطات اقتصادی را از بین ببرند، ارتباطات سیاسی را تضعیف کنند. حملات مطبوعاتی، حملات رسانه‌ای رو تقویت کنند ....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

مسعود رجوی -۲۳مهر۱۴۰۲

 خامنه‌ای به رسم عمرو عاص و معاویه که قرآن بر سر نیزه می‌کردند، اکنون فلسطین را بر سر نیزه‌های نظام و پاسداران آن کرده است تا از قیام خلق و سرنگونی محتوم گریزگاهی بجوید. اما این بازی شگون ندارد. سرانجام نیزه به‌چشم همان‌هایی فرو می‌رود که به‌چشمان فرزندان این میهن گلوله‌های ساچمه‌ای زدند.

مسعود رجوی-اول خرداد۱۴۰۰

خامنه ای از این پیشتر بارها به‌صراحت گفته است: اگر جنگ‌افروزی را در خارج از مرزهای ایران متوقف کند، بایستی در کرمانشاه و همدان و اصفهان و تهران و خراسان با مردم به‌پاخاسته و جوانان شورشگر بجنگد. ولی‌فقیه ارتجاع اکنون با اطمینان از بی‌عملی اروپا و آمریکا و اینکه قیمت چندانی نخواهد پرداخت یابوی ولایت می‌تازد تا از قیام ملت ایران در امان بماند.

 

۱۱- پزشکیان در سالگرد جنگ

رئیس جمهور ارتجاع در نمایش سالگرد جنگ ضدمیهنی: امروز ما می‌توانیم به دنیا با قدرت اعلام بکنیم که قادریم علاوه بر اینکه از کشور خود دفاع کنیم با وحدت با کشورهای اسلامی،منطقه خود را در صلح و امنیت و آرامش نگه داریم. رهبر عزیز انقلاب با تدبیرهای داهیانه و نگرش عمیق باعث و بانی یک چنین عزت و سربلندی‌ست و ما به وجود این رهبر عزیز افتخار می‌کنیم.

سخنگوی مجاهدین: بیله دیگ، بیله چغندر‌!

آن از خامنه‌ای و این هم از پزشک چغندری ولایت او

فقط معلوم نیست که سرکوب و اعدام‌های روزمره

و نان و آب و برق و دارو و سوخت مردم ایران چه می‌شود؟!

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- آخوند گلپایگانی رئیس‌دفتر خامنه‌ای :

حضرت آقا مخصوصاً اخیراً روی یک مسئله بسیار مهم حساسیت دارند

و آن جهاد تبیین است، جهاد تبیین یعنی چی؟

یعنی شناخت دشمن و شناساندن دشمن

اگر نبود قدرت نظامی ما و زحماتی که نیروهای مسلح کشیدند و می کشند. امروز ریشه اسلام و انقلاب را در این کشور کنده بودند. اینها کسانی هستند که میهمان عزیز ما را در کشور ما کشتند و البته ان‌شاءالله به‌زودی انتظار داریم که جوابش را بگیرند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای

سیاست تنبه دشمن در دستور کار نیروهای مسلح است

بندرعباس-۳۱شهریور۱۴۰۳

نیروهای مسلح ایران به‌صورت آگاهانه و مقتدرانه آماده مقابله دشمنان است و سیاست تنبیه دشمن را نیز در دستور کار دارد. این سرتیپ بسیجی با بلوفهای مضحکی که حتی از سوی کارشناسان ولایت ارتجاع نیز مورد تمسخر قرار می‌گیرد افزود: ظرفیت‌های گرانبها که در دوران کنونی با تکیه بر دانش دفاعی بومی و تجهیزات نظامی پیشرفته و مهارت میدانی به‌دست آمده، نظام جمهوری اسلامی ایران را به‌قدرتی بلامنازع تبدیل کرده که نه تنها تهدید را بی‌اثر کرده بلکه به‌عنوان الگویی موثر برای ملت‌های آزاده جهان تبدیل کرده است…

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

    

۱۴- نمایش موشکهای بالستیک رژیم در مراسم سالگرد

جنگ ضدمیهنی و فضاحت سقوط چتربازان در کرمان

در مراسم سالگرد جنگ ضدمیهنی در تهران ۲۱موشک بالستیک جدید رژیم به نام «جهاد» و همچنین پهپاد انتحاری شاهد به‌نماش گذاشته شد.

در همین حال مراسم سالگرد جنگ ضدمیهنی در کرمان به‌یک فضحیت تبدیل شد و یک چتربار تیپ ۵۵ هوابرد ارتش خامنه‌ای بر روی جایگاه سرکردگان رژیم در این استان سقوط کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۵- نصایح آخوند همدانی امام جمعه خامنه‌ای در کرج

 خطاب به‌پزشکیان در آستانه سفر به‌آمریکا: همین اول کار مواظب باشید اطرافیانی که وضعیت روشنی دارند، این مسیر را برای شما کج نکنند. بعضی از نکات مطرح شده مثل برادری با آمریکا به‌تعبیر امام توجه بکنید،ایشون فرمود رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است....

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۶- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام ۱۴‌زندانی در ۴روز، دست‌کم ۱۷۸‌اعدام بعد از روی کار آمدن پزشکیان و حکم ضدانسانی قطع انگشتان ۲زندانی

در حالیکه رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای برای شرکت در مجمع عمومی ملل‌متحد راهی نیویورک می‌شود، موج اعدام در ایران ادامه دارد و تنها در عرض ۴روز ۱۴زندانی به‌چوبه‌های دار سپرده شده‌اند. دژخیمان روز‌پنجشنبه ۲۹شهریور مرتضی شاه اسماعیلی ۳۵‌ساله و منان براهویی۵۰‌ساله را در یزد و اکبر عزیزی و حامد جاهدی را در کرج به دار آویختند. 

سه شنبه ۲۷‌شهریور حمیدرضا حسن‌زهی ثانی۶۰‌ساله در بندر‌عباس و علی مراد حسن‌زاده ۳۳‌ساله در گرگان و دوشنبه ۲۶‌شهریور یحیی زرگری ۳۲‌ساله، عبدالجلیل احسانی ۳۳ساله و بهنام مهدی جهان‌پور ۲۱‌ساله در شیراز و محسن صفری در اصفهان حلق‌آویز شدند. 

یکشنبه ۲۵‌شهریور سعید خواجه حیدری ۳۰‌ساله و ساسان بزرگزاد ۳۳‌ساله در شیراز و ارسطو سفرقمی ۳۵‌ساله و رسول پورماجد ۴۵ساله در تبریز اعدام شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به ۱۴ و شمار اعدامها از زمان روی کار آمدن پزشکیان در مرداد و شهریور دست کم به ۱۷۸تن می‌رسد..... دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - ۳۱شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۷- جان باختن یک کولبر زحمتکش کرد پس از ۱۸ماه جراحت

با شلیک پاسداران خامنه‌ای

 روز جمعه سی‌ام شهریور، یک کولبر زحمتکش کرد اهل پاوه  پس از تحمل ۱۸ماه درد ناشی از جراحات، بخاطر شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای جان باخت. وی که فردین رستم‌نژاد نام داشت روز پنج‌شنبه هشتم‌اسفند سال ۱۴۰۱در مرز نوسود باشلیک پاسداران خامنه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دچار قطعی نخاع شده بود. چهار برادر وی نیز همگی حین کولبری مجروح شده‌اند.

 

۱۸- اخبار جنگ در منطقه 

العربیه روز‌شنبه  در گزارشی پیرامون انفجارهای بیروت نوشت: حزب‌الله در بیانیه‌یی تأیید کرد ابراهیم عقیل، معروف به‌حاج عبدالقادر,  فرمانده یگان نیروهای نخبه آن در جریان حمله هوایی اسرائیل به‌حومه جنوبی لبنان به همراه ۱۵‌نفر دیگر از فرماندهان ارشد این یگان کشته شده‌اند.
حزب‌الله ضمن انتشار نام فرماندهان رده بالای کشته شده، از جمله از کشته شدن احمد محمود و َهـَبی، فرمانده واحد آموزش مرکزی حزب‌الله خبر داد. آنها در جریان یک جلسه محرمانه‌ با ابراهیم عقیل، در زیرزمین یک ساختمان مسکونی در بیروت هدف قرار گرفتند.                                 

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه‌، ارتش اسرائیل اعلام کرد: حزب‌الله لبنان از ساعت ۲بعد‌ازظهر شنبه به‌وقت گرینویچ حدود ۹۰موشک به‌سمت اسرائیل شلیک کرد، خبرگزاری فرانسه افزود: تبادل آتش در منطقه  مرزی اسرائیل و لبنان دوباره شدت گرفت و نگرانی از جنگ همه جانبه را افزایش داد.

رویترز خبر داد روز جمعه‌، فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد در اجلاس فوری شورای امنیت که به‌درخواست دولت لبنان برای بررسی انفجارهای اخیر در این کشور تشکیل شد، گفت «حملات روزهای‌۱۷ و ۱۸ سپتامبر در لبنان علیه غیرنظامیان، که در آن انفجار دستگاه‌های پیجر، بی‌سیم‌ها و سایر وسایل الکترونیکی باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد، "نشان‌دهنده یک تحول جدید در جنگ" است و "ترس، وحشت و اضطراب گسترده‌ای را در میان مردم لبنان ایجاد کرده است»....

وزیر امور‌خارجه لبنان در سخنان خود گفت‌: «این حملات نمایانگر یک رویداد جدی و بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها هستند و پس از اعلامیه‌های اخیر اسرائیل درباره یک جنگ تمام‌عیار علیه لبنان که قصد دارد لبنان را به عصر حجر برگرداند، رخ داده است." متقابلاً  سفیر اسرائیل، در پاسخ به وی گفت « به‌جای مقصر دانستن ما، شما و همسایگان صلح‌جوی شما، باید اکنون اقدام کنید تا حزب‌الله را محدود و از تشدید بیشتر تنش ها جلوگیری کنید.»                                  

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه روز‌شنبه خود آخرین شمار قربانیان غزه در جنگ‌اخیر را ۴۱هزار‌و‌۳۹۱کشته و‌۹۵هزار‌و‌۷۶۰مجروح اعلام کرد....                                

   برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید                          

 

لطفا به اشتراک بگذارید: