کنگره ایالات متحده کنفرانس «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل» با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب

کنگره ایالات متحده

کنفرانس «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل»

با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب

و شخصیت‌های سیاسی و نظامی

 

سخنرانی‌های

تام مک‌کلینتاک عضو کمیته قضایی کنگره از حزب جمهوری‌خواه

نانسی میس عضو کمیته قوای مسلح

 و رئیس زیرکمیته امنیت سایبری از حزب جمهوری‌خواه

برد شرمن عضو ارشد کمیته خارجی کنگره از حزب دموکرات

ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی  اوباما و فرمانده پیشین ناتو

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجه  

ژنرال تاد وولترز فرمانده ناتو و نیروهای آمریکا در اروپا (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲)

ژنرال کیث کلاگ مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور مایک پنس

 

تام مک‌کلینتاک

شورای ملی مقاومت بارها و بارها حمایت گسترده خود را در داخل ایران

و هم‌چنین در کنگره ایالات متحده نشان داده است

 

تام مک‌کلینتاک

حمایت کنگره از این موضوع در قالب پشتیبانی دو حزبی گسترده

از قطعنامه ۱۰۰ مجلس نمایندگان مشهود است

که از برنامه ۱۰ماده‌یی شورای ملی مقاومت برای آینده ایران حمایت می‌کند

 

نانسی میس

با حضور در اینجا ما همبستگی خود را با کانون‌های شورشی در داخل ایران

و هم‌چنین با اپوزیسیون ایران در اشرف ۳ در آلبانی اعلام می‌کنیم

من یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۴۸ مجلس نمایندگان هستم

که از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران حمایت می‌کند

 

برد شرمن

حکومت ایران بیش از هر پروژه دیگری که در جهان داشته

برای مقابله و تعقیب سازمان مجاهدین تلاش کرده است

این به من نشان می‌دهد که شما باید کار درستی انجام داده باشید

 

در کنگره آمریکا جلسه‌یی تحت  عنوان «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل» با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب و شخصیت‌های برجسته و فرماندهان پیشین نظامی آمریکا برگزار شد.

تام مک‌کلینتاک عضو کمیته قضایی کنگره (جمهوری‌خواه)

«شورای ملی مقاومت بارها و بارها حمایت گسترده خود را در داخل ایران و هم‌چنین در کنگره ایالات متحده نشان داده است. 

حمایت کنگره از این موضوع در قالب پشتیبانی دو حزبی گسترده از قطعنامه ۱۰۰ مجلس نمایندگان، مشهود است که از برنامه ۱۰ماده‌یی شورای ملی (مقاومت) برای آینده ایران حمایت می‌کند. این حمایت دو حزبی شامل اکثریت واضحی از اعضای مجلس نمایندگان، یعنی ۲۴۳ عضو است که طیف کامل سیاسی را در بر می‌گیرد و به‌وضوح از اتحاد ملت ما در حمایت از مردم ایران در برابر سرکوبگرانشان در تهران سخن می‌گوید».

 

 تام مک‌کلینتاک ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های دیکتاتوری آخوندی برای دستیابی به بمب اتمی، تأکید کرد:

 «(این امر) جهان متمدن را با یک انتخاب ساده روبرو می‌کند: اکنون از اپوزیسیون ایران حمایت کنید و از مردم ایران برای سرنگونی این رژیم (حمایت کنید) یا صبر کنید تا (رژیم) ایران جنگی خونین و وحشتناک را به همه ما تحمیل کند.

سال‌هاست که رژیم ایران از آزادسازی دارایی‌های مسدود شده‌یی که به‌حق متعلق به مردم ایران است، نه به سرکوبگران آنها، تأمین مالی می‌شود و همچنین از ضعف در اجرای بین‌المللی تحریم‌ها علیه تجارت نفت آن بهره‌برداری کرده است. بدون این منابع ، این رژیم احتمالاً مدت‌ها پیش فروپاشیده بود. 

این سیاست‌های خودتخریبی باید اکنون پایان یابد. اما من معتقدم که وضعیت چنان وخیم شده است که ملت‌های آزاد جهان هم به‌خاطر خودشان و هم به‌خاطر مردم ایران موظفند با حمایت از کسانی که هر روز در داخل ایران و در سراسر جامعه ایرانیان در تبعید علیه این رژیم مبارزه می‌کنند، حمایت گذشته از این رژیم را جبران کنند. 

این ضرورت ما را امروز به اینجا آورده است و من قدردان مشارکت همه کسانی هستم که اینجا گرد هم آمده‌اند، اعم از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هایی که در حمایت از اپوزیسیون ایران و به‌ویژه شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری مریم رجوی متحد شده‌اند.

می‌خواهم از این پنل به‌خاطر سال‌ها خدمت فوق‌العاده‌شان به ملت ما تشکر کنم و از آنها بابت برگزاری این نشست برای بررسی تهدید (رژیم) ایران و راههای تقویت راه‌حل این مشکل وحشتناک تقدیر کنم». 

 

نانسی میس - رئیس زیرکمیته امنیت سایبری کنگره (حزب جمهوری‌خواه)

«در تابستان امسال، زمانی که به اجلاس «ایران آزاد ۲۰۲۴» در پاریس رفتم، این اجلاس برای رهبرانی که از ایالات متحده و هم‌چنین از سراسر جهان آمده بودند، بسیار آموزنده بود. در طول اقامتم در پاریس با زندانیان سیاسی دیدار کردم و داستان‌های هولناک استقامت آنها در حاکمیت این رژیم را شنیدم. اما بسیاری از آن زندانیان سیاسی هرگز زنده بیرون نیامدند. 

جهان آزاد باید از کسانی حمایت کند که برای آزادی، عدالت و کرامت انسانی در ایران مبارزه می‌کنند. حمایت از مردم ایران یعنی دفاع از حقوق اساسی زندگی، آزادی، امنیت، آزادی بیان و آزادی تجمع. مقاومت ایران فقط خواهان حمایت اخلاقی و سیاسی برای دموکراسی است، چیزی که همه مردم جهان خواهان آن هستند. 

با حضور در اینجا، ما دیکتاتوری سرکوبگر شاه را محکوم می‌کنیم و همبستگی خود را با کانون‌های شورشی در داخل ایران و هم‌چنین با اپوزیسیون ایران در اشرف ۳ در آلبانی اعلام می‌کنیم. 

رهبران جهان آزاد باید از یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیر اتمی حمایت کنند. شجاعت زنان ایرانی، همبستگی جهانی را الهام بخشیده و سرکوب رژیم را آشکار کرده است. 

من یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۴۸ مجلس نمایندگان هستم که از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران حمایت می‌کند. هم‌چنین ایالتم، کارولینای جنوبی، به‌طور یکپارچه قطعنامه ۴۴۲۲ را به حمایت از مبارزه مردم ایران برای حقوق اساسی‌شان تصویب کرده است. 

از همه شما متشکرم».

برد شرمن - عضو ارشد کمیته خارجی کنگره (دموکرات)

«۲۸ سال است که من با شورای ملی مقاومت ایران همکاری کرده‌ام تا  تلاش کنم (ایرانی برپا بشود که) به‌نفع همه جهان باشد؛ (یعنی) یک جمهوری دموکراتیک که در آن مردم بتوانند از حقوق بشر برخوردار باشند. روشن است که این موضوع برای مردم ایران و شما که ایرانی هستید، مهم است، اما این موضوع برای کل جهان (هم) اهمیت دارد.

از این دولت به دولتی دیگر، از یک حزب به حزب دیگر، مردم می‌دانند که اکنون زمان حمایت از خواست مردم ایران برای برخورداری از یک جمهوری مستقل و مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران است. اکنون، این خواسته در یک زمان مهم مطرح می‌شود.

برد شرمن درباره گسترش فعالیت‌های اتمی حکومت آخوندی برای دستیابی به بمب و هشدار مدیرکل آژانس نسبت به ذخایر اورانیوم غنی‌شده رژیم، گفت: «

فراموش نکنیم که شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۰۲ برنامه اتمی (رژیم) ایران را فاش کردند. هم‌چنین نباید فراموش کنیم که این رژیم با چه سبعیت شدیدی با این سازمان برخورد کرده است، چه در قتل‌عام زندانیان در سال ۱۳۶۷ و چه در حوادث آلبانی، چه در بروکسل و چه در سراسر اروپا و  آنچه که در سراسر جهان می‌بینیم.

اگر می‌خواهید کسی را بشناسید و درک کنید، از او بپرسید «دشمنان شما چه کسانی هستند؟».

حکومت ایران بیش از هر پروژه دیگری که در جهان داشته است برای مقابله و تعقیب سازمان مجاهدین تلاش کرده است. این به من نشان می‌دهد که شما باید کار درستی انجام داده باشید.

بنابراین اگر ما یک ایران غیر اتمی می‌خواهیم، یک ایران دموکراتیک ضروریست.

اگر ما می‌خواهیم جهان از تروریسم در امان باشد، ایران دموکراتیک ضروریست.

سازمان شماره یک برای رسیدن به یک ایران دموکراتیک، سازمانی است که امروز در اینجا نمایندگی می‌شود».

 

 ژنرال جیمز جونز - مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، فرمانده پیشین ناتو

 در بخش دیگری از این اجلاس ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی پیشین رئیس‌جمهور آمریکا مدیریت جلسه را به‌عهده گرفت و ضمن معرفی سخنرانان بعدی گفت:

«بسیاری از ما برای مدت طولانی (برای تحقق دموکراسی در ایران) کار کرده‌ایم. من باور دارم که این اتفاق در طول عمر من رخ خواهد داد و این اتفاق زودتر از آن‌چه که بسیاری فکر می‌کنند خواهد افتاد. شما با این پنل برجسته آشنا شده‌اید. آنها در مکان‌های مختلف و به روش‌های گوناگون به کشور خود خدمت کرده‌اند و اکنون گرد هم آمده‌اند تا در مورد باورهای خود برای آینده ایران و چگونگی تسریع در رسیدن به آن صحبت کنند.
ژنرال جونز بر حمایت خود از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران تأکید کرد و گفت: «قبلاً هم گفته‌ام (این طرح) دموکراسی برای آینده ایران است. همان مسیری است که ایران به‌سوی آن خواهد رفت و ما امیدواریم در آینده‌یی نزدیک آن‌را محقق کنیم».

لطفا به اشتراک بگذارید: