نامه حامیان استرالیایی در محکومیت حکم اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی

نامه حامیان استرالیایی دموکراسی درایران به دبیرکل ملل متحد 
مداخله قاطع جامعه جهانی برای نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی
و سایر زندانیان سیاسی که در معرض خطر اعدام هستند حیاتی است

نامه حامیان استرالیایی دموکراسی درایران به دبیرکل سازمان ملل متحد 
ما سازمان ملل متحد را فرامی‌خوانیم تا به فوریت، در محکومیت احکام اعدام دو زندانی سیاسی در ایران، بهروز احسانی و مهدی حسنی، موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کند.  
این دو زندانی سیاسی در حین بازداشت در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند. این بدرفتاری نمادی از استفاده سیستماتیک رژیم ایران از شکنجه و آزار روانی برای گرفتن اعترافات و سرکوب مخالفان است.
سازمان ملل متحد قبلاً رژیم ایران را به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر که به عنوان جنایت علیه بشریت طبقه بندی شده است، مورد انتقاد قرار داده است علیرغم درخواست‌های جهانی برای پاسخگویی، رژیم ایران همچنان به سرپیچی از جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد و تلاش‌ها برای تحقیقات بی‌طرفانه، از جمله مأموریت‌های حقیقت یاب سازمان ملل را مسدود می‌کند.
ما از سازمان ملل متحد، تحت رهبری شما، می‌خواهیم که این احکام اعدام را به صراحت محکوم کرده و رژیم ایران را برای توقف فوری این اعدام‌ها تحت فشار قرار دهد. مداخله قاطع جامعه جهانی اکنون برای نجات جان احسانی و حسنی و سایر زندانیان سیاسی که در معرض خطر اعدام هستند، حیاتی است.
ما همچنین از سازمان ملل می‌خواهیم که کشورهای عضو و مدافعان حقوق بشر را در سطح جهانی بسیج کند تا حداکثر فشار دیپلماتیک را بر رژیم ایران اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که این اعدام‌ها ادامه پیدا نمی‌کند. بدون اقدام فوری و و قاطع، رژیم ایران انفعال جامعه بین‌المللی را به منزله تأیید ضمنی نقض مستمر قوانین بین‌المللی و حقوق بشر تلقی خواهد کرد.

شماری از امضا کنندگان:
روسای مشترک کمیته حامیان دموکراسی در ایران: پیتر مورفی و مردیت برگمن 
نمایندگان مجلس استرالیا 
کیلیا تینک
روئان رامسی 
مایکل سوکار
پنی سوکار

لطفا به اشتراک بگذارید: