اعدام ۱۴ زندانی در ۴ روز، دست‌کم ۱۷۸ اعدام بعد از روی کار آمدن پزشکیان

 

سربرگ شورا

 

اعدام ۱۴ زندانی در ۴ روز، دست‌کم ۱۷۸ اعدام بعد از روی کار آمدن پزشکیان

حکم ضدانسانی قطع انگشتان دو زندانی

در حالیکه رئیس جمهور جدید خامنه‌ای برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد راهی نیویورک میشود، موج اعدام در ایران ادامه دارد و تنها در عرض ۴ روز ۱۴ زندانی به چوبه های دار سپرده شده‌اند.

دژخیمان روز پنجشنبه ۲۹شهریور مرتضی شاه اسماعیلی ۳۵ ساله و منان براهویی۵۰ ساله را در یزد و اکبر عزیزی و حامد جاهدی را در کرج به دار آویختند.

سه شنبه ۲۷ شهریور حمیدرضا حسن زهی ثانی۶۰ ساله در بندر عباس و علی مراد حسن‌زاده ۳۳ ساله در گرگان و دوشنبه ۲۶ شهریور یحیی زرگری ۳۲ ساله، عبدالجلیل احسانی ۳۳ ساله و بهنام مهدی جهان‌پور ۲۱ ساله در شیراز و محسن صفری در اصفهان حلق‌آویز شدند.

یکشنبه ۲۵ شهریور سعید خواجه حیدری ۳۰ ساله و ساسان بزرگزاد ۳۳ ساله در شیراز و ارسطو سفرقمی ۳۵ ساله و رسول پورماجد ۴۵ ساله در تبریز اعدام شدند.

به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه به ۱۴ و شمار اعدامها از زمان روی کار آمدن پزشکیان در مرداد و شهریور دست کم به ۱۷۸ تن میرسد.

از سوی دیگر رسانه‌های حکومتی روز ۲۶ شهریور اعلام کردند دو زندانی متهم به سرقت، به قطع انگشتان دست محکوم شدند (اعتماد آنلاین ). حکم ضد انسانی قطع انگشتان در حالی است که دزدیها و اختلاس‌های ملیارد دلاری توسط سردمداران و باندهای مختلف رژیم تبدیل به یک امر عادی شده بدون اینکه کسی دستگیر و مجازات شود.

سایت حکومتی عصر ایران ۵ شهریور ۱۴۰۳ نوشت: «در پایان سال ۱۴۰۲ مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان ۱۱ بانک کشور از ۱۲۴‌هزار میلیارد تومان فراتر رفته که عمدتاً با بهره پایین و بازپرداخت طولانی‌مدت است». رسانه‌های رژیم در آذر ۱۴۰۲ از یک اختلاس ۳.۷ ملیارد یورویی در شرکت چای دبش وابسته به سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای خبر دادند اما مسئولان این دزدیهای نجومی از سوی قضاییه جلادان نه معرفی و نه مجازات شدند.

در یک تراژدی دیگر که حاصل سیاستهای چپاولگرانه رژیم آخوندهاست روز ۲۶ شهریور یک دختر ۱۷ ساله به نام یلدا رحیمی اهل شهرستان باغملک خوزستان در آستانه بازگشایی مدارس برای درخواست کمک به بنیاد چپاول موسوم به کمیته امداد مراجعه و پس از رد درخواستش، در همان ساختمان خودکشی کرد.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران بیهوده تلاش میکند با شکنجه و اعدام و احکام ضدانسانی و با ایجاد جو رعب و وحشت از انفجار خشم خلق و اعتراضات اجتماعی جلوگیری کند. ادامه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم اعدام و ترور و جنگ افروزی لگدمال کردن اصول جهانشمول حقوق بشری است و باید به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱شهریور ۱۴۰۳ (۲۱  سپتامبر ۲۰۲۴)

لطفا به اشتراک بگذارید: