نیویورک تایمز: ۹۶درصد از جمعیت غزه هم‌چنان با سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند

نیویورک تایمز روز شنبه ۳۱ شهریورماه گزارش داد: با تغییر توجه جهان، برخی در غزه می‌ترسند که فراموش شوند.

این خبرگزاری افزود: حتی در حالی که اسراییل علائمی نشان می‌دهد که در حال انتقال تمرکز خود را به سمت مرز شمالی خود با لبنان است، هیچ وقفه‌ای در بمباران غزه وجود ندارد، جایی که ساکنان آن در حال مواجه شدن با زمستان دیگری با دسترسی اندک به غذا یا سرپناه هستند.
. برخی از ساکنان غزه نگران هستند که با افزایش تنشها در سایر مناطق خاورمیانه، تلاشهای پیش از این برای دستیابی به آتش‌بس بین اسراییل و حماس به حاشیه رانده شود. .

با محدودیت دسترسی بشردوستانه، حدود ۹۶درصد از جمعیت غزه هم‌چنان با سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، طبق نظر «نهاد طبقه‌بندی مرحله یکپارچه امنیت غذایی Integrated Food Security Phase Classification» مشارکت آژانس‌های سازمان ملل متحد و گروه‌های بشردوستانه بین‌المللی، که در این ماه گزارش‌شده است. نزدیک به نیم میلیون نفر با آن مواجه هستند.

این گروه گزارش داد که سطوح فاجعه‌بار ناامنی غذایی حاد، به این معنی که خانواده‌ها از کمبود شدید غذا رنج می‌برند و با گرسنگی مواجه هستند.

ائتلاف جداگانه‌ای از گروه‌های امدادی که در غزه کار می‌کنند، داده‌های اخیر در مورد کمکهای وارد شده به غزه را تجزیه و تحلیل کردند و گفتند که اسراییل از زمان آغاز جنگ به‌طور سیستماتیک ورود غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، سوخت و چادر را مسدود کرده است.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدودیک وهشتاد و هفت صدم میلیون نفر به سرپناه نیاز دارند و حداقل ۶۰درصد خانه‌ها آسیب دیده یا ویران شده‌اند.
احمد صالح، یک کارمند ۴۴ساله در شهر غزه، گفت که اهمیتی ندارد که جامعه بین‌المللی توجه خود را به جای دیگری معطوف کند، زیرا برای نزدیک به یک سال جهان هیچ کاری برای غزه انجام نداده است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: