نامه دو حزبی چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم رژیم ایران

اخبار ایران و جهان دریک نگاه

۱-سایت مجلس نمایندگان آمریکا، نامه دو حزبی چند تن از اعضای کنگره از جمله آدام شیف ،مایک لاولر، جاش گاتهایمر، جرد مسکوویتس، کلودیا تنی و یانگ کیم را منتشر کرد که از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهند از همه ابزارهای موجود برای اعمال تحریمها علیه رژیم ایران، به ویژه در مورد صادرات نفت این رژیم استفاده کند.

۲-در اجلاس شورای امنیت ملل متحد، که در باره تشدید تنش‌ها در منطقه برگزار شد، رابرت وود نماینده آمریکا از سایر کشورها خواست به رژیم ایران فشار وارد کنند تا دست از  حمایت حزب الله لبنان بردارد.

نماینده انگلستان در شورای امنیت گفت : حزب الله در هشتم اکتبر یک حمله علیه اسراییل انجام داد و این چرخه خشونت را شروع کرد.

در این اجلاس، نماینده اسرائیل گفت: حزب‌الله و اربابش رژیم ایران باید قیمت بدهند. رژیم ایران باید حسابرسی شود. ما می‌خواهیم که این شورا رژیم ایران و حزب الله را محکوم کند و سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کند.  

نماینده رژیم آخوندی در شورای امنیت، در واکنش به اظهارات نمایندگان کشورها گفت، به خاطر امنیت منطقه و آتش بس غزه، به حداکثر خویشتنداری پایبند هستیم.

۳-خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بر اثر حمله اسرائیل به پایگاه حزب الله در جنوب بیروت ابراهیم عقیل، رئیس واحد نخبه رضوان این گروه به‌همراه ۱۰نفر از فرماندهان بالای حزب الله کشته شدند. منابع گفتند عقیل رئیس شورای عالی نظامی حزب الله نیز بوده است.

رویترز نیز ضمن مخابره این خبر نوشت: ابراهیم عقیل فرمانده ارشد حزب الله در میان ۱۴ کشته در حمله اسرائیل به بیروت است.

رویترزخاطرنشان کرد: وزارت خارجه آمریکا، برای سر ابراهیم عقیل فرمانده حزب‌الله به دلیل ارتباطش با بمباران تفنگداران دریایی در لبنان در سال ۱۹۸۳، هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

۴-خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا، آخوند گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در ایران گفت: انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود.

۵-آخوند عاملی امام جمعه خامنه‌ای در اردبیل با نگرانی گفت: دشمن در آینده ممکن است درون تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی نفوذ کند؛ از این پس اطمینانی به هیچ وسیله الکترونیکی نیست.

۶-در جنگ گرگها، آخوند نوری همدانی از مراجع حکومتی به پزشکیان حمله کرد و گفت، در دادن مسئولیتها باید از همه سلایق و افکار استفاده کرد، ولی کسی که رسماً علیه نظام فعالیت کرده و محکوم شده حسابش فرق می‌کند، این‌جا بحث عبور از اصول انقلاب اسلامی است.

لطفا به اشتراک بگذارید: