مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱- هفده ربیع ‌الاول‌(بهار نخستین) سالروز میلاد پیامبر رحمت و رهایی

و امام جعفر صادق ششمین پیشوای اسلام شورشگر انقلابی

ضدجباریت و خلافت ارتجاعی

مسعود رجوی – فروردین۱۳۶۹:

در سلسله مراتب انبیا هم، یکی عشق خداست عشق است چون که پیامبر خاتم است، کلمه آخر است، چون بعد از آن دیگه دوران عوض میشه روزگار معجزات و وحی و اینها به‌سر آمده، کلمه خاتم یعنی کلمه سرآمد، یعنی آخرین محصول کارگاه تکامل یعنی که کلمه اول و کلمه آخر، کلمه آخر می‌باید که عشق باشه. کلمه ختم‌کننده و خاتمه کلمه خاتم، پیامبر خاتم و سرآمد. چیزی جز عشق در متعالی‌ترین مفهومش نمیتونه باشه که، والا به‌چه درد می‌خوره والا باید جزء داستانهای کهنه شده بایگانیش کرد.

با چنان عشقی است که می‌توان امروز هم از بنیاد به‌ارتجاع زد، بت‌شکنی کرد و ریشه‌اش‌رو زد و هر کس که شناحت، یا پرتوی از او را دریافت و یا ذره‌ایش را گرفت طبعاً که مدهوش شد و چرا که نشه و وای بر سنگین‌دلان، یعنی خمینی گرایان که میدونن این اون نیستند که او بود ولی نونش را می‌خورند. نام او را می‌آورند اما کام خود را می‌جویند. کلمه خاتم، کلمه عشق و رحمت است بنابراین، و این اون چیزیست که ارتجاع بویی ازش نبرده اصلاً بویی نبرده. در ارتجاع هر چه هست قساوت است و سنگدلی.

بالاترین گل شاخسار

کون و مکان بشری

مسعود رجوی – ۱۵خرداد۱۳۷۰

این آن کس است که خدا عزیزش داشت و سفارش کرد که عزیزش بداریم‌، گرامیش بداریم. همیشه بعد از نام خودش نام او رو آورد و حتی در نحوه حرف زدن با اون در اون سوره حجرات گفت: صداتونو بالای صداش بلند نکنینا.

عجب که بنی‌بشر بی‌آداب و بی‌ترتیب بود که حالا باید خدا بیاد سفارش کنه که نگاه کن آی بنی‌بشر! آی عرب یا عجم! وقتی که داری با‌ پیامبر من صحبت می‌کنی صداتو روی صدای اون بلند نکن، ساده‌ترین درسهای ادب و اخلاق.

خوب! اگر این او اوست‌، اگر دنیا آفریده‌شده دنیا و کون‌و‌مکان بشری که بالاترین گل شاخسارش، متکامل‌ترین میوه‌اش، اون بوده است، اگر محمد حبیب است، یعنی عشق خدا، یعنی قلبش، دیگه این چیزا چیه آوردنش توی قبر و دستگاه. خودمون چیه؟ قیاس کردن با خودمون چیه؟ چی‌رو باور کنیم ما از آخوندا؟ این همه سلام و صلوات رو به‌پیغمبر این‌رو بارو کنیم یا این‌که این حق‌رو هم در مورد او به‌رسمیت نشناختن؟

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- پراتیک کانونهای قهرمان شورشی در زاهدان

-مردم کردستان و اهل‌تسنن در ایران فریب گماشتن استاندار سنی را نمی‌خورند

-توقف اعدامها و آزادی زندانیان کرد و بلوچ اهل تسنن

-خون بلوچ و سوختبر مظلوم و شهیدان زاهدان می‌جوشد

-ما از مرگ و اعدام و قتل‌عام قوی‌تریم

-اعدام زندانیان سیاسی تلاش خامنه‌ای برای ایجاد راه‌بند در مقابل قیام

-برنامه مردم ایران جمع کردن تمامیت رژیم ولایت‌فقیه است

-پیام شهدای جمعه خونین زاهدان نه سازش نه تسلیم نبرد تا سرنگونی

-پیام شهدای جمعه خونین سرخم قدغن

-پاسخ به‌شکنجه‌های وحوش انتظامی خامنه‌ای و پزشکیان قیام آتش است…

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-تظاهرات در نیویورک

اعتراض به‌حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان ملل

«نه» به‌رژیم قتل‌عام و رکورد‌دار اعدام

«نه» به‌سرمار جنگ‌افروزی و بانکدار مرکزی تروریسم

مکان: نیویورک - مقابل مقر ملل متحد

زمان: سه‌شنبه ۳‌مهر‌۱۴۰۳، ۲۴‌سپتامبر ۲۰۲۴

 

خبرگزاری رویترز – ۲۹شهریور ۱۴۰۳

گرامیداشت جان‌باختگان اعتراضات علیه حکومت ایران

پیش از اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک

ایرانیان مقیم آمریکا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران برای بزرگداشت جان‌باختگان اعتراضات علیه حکومت ایران پیش از اجلاس مجمع‌عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک در خارج از مقر ملل متحد شمع روشن کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- پیام بهروز احسانی از زندان اوین

پیام زندانی سیاسی زیر اعدام بهروز احسانی از اوین

مردم شریف و قهرمان ایران!

اینجانب بهروز احسانی که در بند‌۴ زندان اوین محبوس می‌باشم در آبانماه ۱۴۰۱ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به‌انفرادی‌۲۴۰ (زیر نظر‌۲۰۹) منتقل و آنگاه پس از ۳ماه‌و‌نیم به بند۴ اوین منتقل شدم. بالاخره بعد از ۲۲ماه بلاتکلیفی اکنون بدون مستندات برایم حکم اعدام صادر کرده‌اند. از این نظام اعدامی جز این برنمیاید. من همان‌طور که در دوره بازجویی گفته بودم به‌قول شهید خسرو گلسرخی بر سر جانم آنهم در سن ۷۰‌سالگی با کسی چانه نمی‌زنم و اصلاً نگران ‌۱۰درصد باقی مانده عمرم نیستم. آماده‌ام تا جان ناچیزم فدیه راه رهایی مردم ایران باشد. حکم ما در دومین سالگرد قیام‌۴۰۱ به‌ما اعلام شد. بر روان پاک بیش از ۷۰۰شهید آن قیام‌بزرگ درود می‌فرستم و سر تعظیم فرود می‌اورم. این رژیم خون‌ریز از سرکوب و اعدام تغذیه می‌کند. گذشته از زندانیان سیاسی روزانه از زندانیان عادی نیز سرهایی بر دار می‌رود که منشاء جرایم و اتهامات آنها همین رژیم است و قربانیان بی‌دفاع همین نظام و همین شرایط‌اند. ما سی و چهارمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام را همراه با ۲۱زندان دیگر در سراسر کشور پشت‌سر گذاشته‌ایم. و تا روزی که سرها بالای دار می‌رود به‌اعتصاب سه‌شنبه‌ها ادامه خواهیم داد.

از هم میهنان عزیز، مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهم که علیه اعدام در ایران همین‌امروز اقدام کنند. چرا که فردا دیر است. در سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام با ما همراهی کنید. مردمی که آزادی و جمهوری دموکراتیک را می‌خواهند حقشان اعدام نیست. سکوت جامعه جهانی باعث جری شدن این رژیم در اجرای اعدام است. مماشات با این رژیم را بس کنید.

با درود به تمام شهیدان راه آزادی و با درود به‌شرف ایران و ایرانی

بهروز احسانی _اوین - ۲۸شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- فراخوان فوری گروه هلندی دوستان ایران آزاد

به‌لغو حکم اعدام ۲زندانی‌سیاسی بهروز احسانی و مهدی حسنی

سران رژیم ایران از جمله خامنه‌ای

به‌خاطر جنایات علیه بشریت محاکمه شوند

قتل‌عام سال‌۱۳۶۷ به‌اعدام بیش از ۳۰‌هزار زندانی سیاسی منجر شد. مسئولان این جنایات باید به‌عدالت سپرده شوند.

بیانیه گروه هلندی دوستان ایران آزاد

گروه هلندی دوستان ایران آزاد در بیانیه‌یی اعلام کرد، ‌ما، از سازمان ملل‌متحد و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً در واکنش به‌افزایش نگران‌کننده اعدامها در ایران، به‌ویژه صدور احکام اعدام ۲زندانی سیاسی، مداخله کنند. این اقدامات نشان‌دهنده تشدید سرکوب سیستماتیک رژیم ایران است و نیاز به‌توجه فوری بین‌المللی دارد....

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-نامه انجمن حقوق‌بشری به‌قابیل دست نزنید

به‌دبیرکل سازمان‌ملل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و وزیر‌خارجه ایتالیا

از شما می‌خواهیم برای جلوگیری از اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی مداخله کنید.

ما، نمایندگان انجمن به‌قابیل دست نزنید می‌دانیم که بهروز احسانی و مهدی حسنی، ۲زندانی سیاسی که از سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت کرده‌اند، به‌اعدام محکوم شده‌اند. ما از خشم خونین رژیم ایران نسبت به‌حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران که اخیراً توسط جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، نیز محکوم شده است، آگاهیم…

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-جان باختن ریبوار کریمیان از اعضای کمیته مرکزی کومله

زحمتکشان کردستان در درگیری با پاسداران رژیم

هیأت‌اجرایی جمعیت زحمتکشان کردستان در «بیانیه کومله به‌‌مناسبت شهادت رفیق ریبوار کریمیان» مسئول کمیسیون نظامی و از اعضای کمیته مرکزی جمعیت در درگیری در «پیرانه کن» با نیروهای رژیم خبر داد. طبق بیانیهٔ کوملهٔ زحمتکشان درگیری از ساعت ۳‌بامداد تا بعدازظهر پنجشنبه ۲۹‌شهریور ادامه داشت و منطقه زیر آتش توپخانه و خمپاره قرار دارد. در بیانیهٔ برگرفته از فیس‌بوک آقای رضا کعبی، هیأت اجرایی جمعیت زحتمکشان کردستان مصیبت وارده را به‌خانواده ریبوار کریمیان به‌ویژه مادر و همسرش رفیق بریتان حبیبی و صفوف کومله و مردم دارسران، مریوان و کردستان تسلیت گفته است.

سازمان مجاهدین خلق ایران تسلیت‌های خود را در برابر این جنایت رژیم ضدبشری به‌کومله زحمتکشان کردستان ایران و بستگان شهید تقدیم می‌کند. رژیمی که همین دیروز با عوام‌فریبی برای کردستان استاندار کرد اهل تسنن معرفی کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- گرامیداشت شهیدان قیام۱۴۰۱

گرامیداشت شهید قیام نیکا شاکرمی- لرستان- ۲۹شهریور ۱۴۰۳

گرامیداشت شهید قیام فرشته احمدی - مهاباد -شهریور ۱۴۰۳

گرامیداشت شهید قیام محسن محمدی -دیواندره- شهریور ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- گزارش مستند تلویزیون سراسری آلمان در مورد تروریسم رژیم

دیپلمات ترور - مأموران وحشت

دسیسه‌های سرویس مخفی رژیم ایران

گزارش مستند تلویزیون سراسری آلمان‌NDR/ARD

دربارهٔ سوءقصد شکست‌خورده رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

توسط دیپلمات بمب‌گذار اسدالله اسدی و مأموران اطلاعات آخوندی

مستند تلویزیون سراسری آلمان: دسیسه‌های سرویس مخفی رژیم ایران

(صدای گوینده زن و تصویر پاسپورت و عکسهای نسیمه و امیر)‌: گفته می‌شد که آنها از دست سرویس مخفی از ایران فرار کرده‌اند، نسیمه و امیر، آنها در بلژیک زندگی جدیدی برای خود می‌سازند، به‌عنوان مخالفان سیاسی در تبعید آغاز به فعالیت می‌کنند، اما سپس، در سال ۲۰۱۸:

گوینده: در بلژیک پلیس یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده در فرانسه را خنثی کرد، گفته می‌شود که این زن و شوهر سوء‌قصدی را به‌یک گردهمایی ایرانیان در تبعید در روز‌شنبه گذشته در ویلپنت طراحی کرده بودند و ناگهان معلوم می‌شود که زندگی آنها در تبعید یک دروغ بوده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰- موضع‌گیری پاسدار سلامی در نامه به‌حسن نصرالله

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران خامنه‌ای در یک پیامی به‌شیخ حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در یک لاف‌و‌گزاف که تمسخر پاسداران نظامی و سیاسی رژیم را هم برانگیخته است، اعلام کرد: به‌زودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت شاهد نابودی اسراییل خواهیم بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-بیانیه ارتش تحت‌امر خامنه‌ای در انتقام سر هنیه

ستادکل نیروهای مسلح تحت‌امر خامنه‌ای نیز به‌مناسبت هفته جنگ ضدمیهنی که خمینی در پایان آن ناگزیر از زهر‌خوردن شد، به‌نحو مسخره‌ای اعلام کرد که آن جنگ در سایه رهنمودهای خمینی و سپس «حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)» به‌الگویی بارز در میدانهای سخت دفاعی و نظامی امروزی تبدیل شده است! ستاد کل نیروهای مسلح تحت‌امر ولی‌فقیه تحت عنوان،‌«هشدار ستادکل به‌آمریکا و اسرائیل» هم‌چنین اعلام کرده است: «خونخواهی هنیه قطعی است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- غضنفرآبادی: تأکید بر اجرای لایحه عفاف

روزنامه حکومتی آرمان روز‌پنجشنبه ۲۹شهریور نوشت: موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه عفاف و حجاب را شورای نگهبان تأیید کرده است و باید ابلاغ شود. غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع درباره لایحه سرکوبگرانه حجاب اجباری و جریمه‌ها در این رابطه گفت: با توجه به‌این‌که الآن افزایش میزان مجازاتها در دولت هم تصویب شده، میزان جریمه‌ها خود‌به‌خود افزایش پیدا کرده است. همه باید درباره تصویب و اجرایی‌شدن قانون و جرائمی که درباره افراد و خودرو‌ها وجود دارد در جریان باشند. هم صدا و سیما و هم بقیه افراد باید در جهت اطلاع‌رسانی این لایحه کمک کنند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳-اسراییل در سومین روز حملاتی که با انفجار پیجرها و سپس بیسیمهای دستی حزب‌الله آغاز شد روز‌جمعه با حملات سنگین هوایی به ۱۰۰سکوی پرتاب موشک و ۱۰۰۰‌پرتابگر آماده شلیک و هم‌چنین با شلیک موشک با هواپیمای جنگی به‌محل استقرار فرمانده نیروی ویژه حزب‌الله و کشتن وی در بیروت، مرحله جدیدی در جنگی را که یک‌سال است ادامه دارد آغاز کرد. یک منبع نزدیک به‌حزب‌الله گفته است ابراهیم عقیل که در حمله امروز اسراییل به‌بیروت کشته شد، فرمانده دوم نیروهای آن، بعد از فؤاد شکر بود. و فرمانده یگان نخبه رضوان بوده است.

تایمز اسراییل روز جمعه ۳۰‌شهریور نوشت: حزب‌الله لبنان روز‌پنجشنبه با شلیک ۴۰موشک مناطق شمالی اسراییل را هدف قرار داد. در این حمله یک مرکز درمانی و تعدادی خانه مسکونی در منطقه متولا دچار آتش‌سوزی شدند.

رویترز گزارش کرد: اسراییل طی ۲ساعت صدها‌سکوی پرتاب موشک در جنوب لبنان را هدف قرار داده است. این شدیدترین حمله هوایی اسراییل به جنوب لبنان از آغاز درگیریها از ۷اکتبر گذشته تاکنون بوده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه نیز در کنفرانس خبری ۲۹‌شهریور به‌خبرنگاران گفته بود: بگذارید یک چیز را روشن کنم. ما متعهد به‌دفاع از اسراییل در برابر نیروهای نیابتی رژیم ایران هستیم. ما به‌حمایت از حق اسراییل برای دفاع از خود ادامه خواهیم داد. در عین‌حال نمی‌خواهیم هیچ طرفی این درگیریها را تشدید کند.

وزارت‌خارجه آلمان روز‌پنجشنبه ۲۹شهریور با صدور بیانیه‌یی ضمن تأکید بر راه‌حل دو کشوری به‌عنوان تنها راه دستیابی به‌صلح پایدار در خاورمیانه اعلام کرد: قانون بین‌الملل اساس نظم و امنیت بین‌المللی است. جایی که قانون حاکم نباشد، صلح غیرقابل دستیابی است...

خبرگزاری فلسطینی وفا ۳۰شهریور در گزارش روزانه خود از غزه نوشت: طی شامگاه گذشته تا بامداد امروز، بر اثر بمباران چند خانه در اردوگاه نصیرات و مناطق مسکونی شهر غزه توسط اسرائیل، نزدیک به۲۰‌تن جان خود را از دست دادند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴- ای.بی.سی نیوز آمریکا گزارش داد: «ستاد انتخاباتی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز‌پنجشنبه گفت، از هیچ‌کدام از اطلاعاتی که به‌گفته اف.بی.آی، هکرهای (رژیم) ایران از حساب‌های ایمیل مرتبط با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ. جمع‌آوری کرده و قبل از ترک رقابت توسط جو بایدن. آن‌را به‌ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور ارسال کرده‌اند استفاده نکرده است.

ای.بی.سی نیوز افزود: «کاخ‌سفید اعلام کرد، بایدن روز‌چهارشنبه از ارسال اطلاعات ”دزدیده‌شده“ از کمپین ترامپ برای افراد مرتبط با کمپین وی توسط هکرهای (رژیم) ایران مطلع شده است».

برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: