نامه انجمن به قابیل دست نزنید در مورد اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی

نامه انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید

به دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و وزیر خارجه ایتالیا

از شما می‌خواهیم برای جلوگیری از اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی

مداخله کنید

‌ما، نمایندگان انجمن به قابیل دست نزنید می‌دانیم که بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو زندانی سیاسی که از سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت کرده‌اند، به اعدام محکوم شده‌اند.

ما از خشم خونین رژیم ایران نسبت به حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران که اخیراً توسط جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، نیز محکوم شده است، آگاهیم. در تحلیل دقیق او از دهه اول پس از به قدرت رسیدن حکومت دینی، با کشتار دهه ۶۰ و قتل‌عام دهها هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷، که بسیاری از آنان از سازمان مجاهدین خلق بودند، گزارشگر ویژه اشاره می‌کند که این "جنایات فجیع" که در سراسر ایران رخ داده است، نمایانگر ارتکاب بدترین و فاحش‌ترین نقض حقوق‌بشر در حافظه زنده ماست. در این جنایات، مقامات عالی‌رتبه دولتی تبانی کرده، همدستی نمودند و به‌طور فعال در برنامه‌ریزی، صدور دستورات و ارتکاب جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی مشارکت داشتند.

ما به تعهد شما نسبت به احترام به حق حیات و زندگی با حقوق پایبندیم. به همین دلیل، از شما می‌خواهیم که برای جلوگیری از اعدام بهروز احسانی و مهدی حسنی مداخله کنید.

در این زمان که مجمع عمومی سازمان ملل در حال تصویب قطعنامه جدیدی در مورد درخواست برای توقف جهانی اعدامها است، از شما می‌خواهیم که از این قطعنامه حمایت کنید.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: