دلایل گماشته شدن پزشکیان به ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی و چشم‌اندازهای پیش رو

حکومت آخوندی با بحران‌های زیادی در درون خودش مواجه بود که با مرگ رئیسی بحران‌های جدیدی هم به اون اضافه شد و سرانجام ۱۶ تیر ۱۴۰۳ وزارت کشور رژیم اسم پزشکیان رو به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم اعلام کرد. پزشکیان اعلام کرد که کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کنه؛ اما خامنه‌ای کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان رو لغو کرد و پزشکیان رو به بیتش احضار کرد.

بعد از دیدار با خامنه‌ای، پزشکیان به‌جای کنفرانس مطبوعاتی راهی قبر خمینی شد و اونجا یک سخنرانی کلی و بی‌خاصیت انجام داد.

پزشکیان حتی مصاحبه‌ی تلویزیونی با صداوسیمای رژیم رو هم تا تاریخ ۱۰ شهریور عقب انداخت. اما در اولین گفتگوی تلویزیونی چی گفت؟ این حرف‌ها رو زد:

«پرستارهای ما مشکل‌دارند معلمان ما بازنشسته‌های ما و مشکلات کود کشاورزی و مختلف هست ناترازی‌هایی که در برق داریم در انرژی داریم ناترازهایی که ما در محیط‌زیست داریم یعنی واقعیت دیده می‌شه چیزی نیست که مثلاً من بخواهم شرحی بدهم» «می‌گفتن ما وارث یک‌چیز خوبی شدیم ولی اینه که پول توش نیست حالا دیگه حالا آن خوبه چی بوده که پوله توش نیست نمی‌دانم»

در تاریخ ۲۱ شهریور قبل از سفر به عراق یک کنفرانس مطبوعاتی محدود برگزار کرد. در این کنفرانس بعد از خواندن یادداشت‌هایی که بهش دادن گفت «ما را به دیپلماسی وادار می‌کنند که بلد نیستیم» در پایان این کنفرانس درحالی‌که میکروفنش باز بود خطاب به آخوند محمد قمی معاون امور بین‌الملل دفتر خامنه‌ای گفت: «خیلی خراب نکردم که؟»

بالاخره دو ماه و ده روز بعد از اعلام نتایج نمایش انتخابات پزشکیان روز ۲۶ شهریور یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. حالا در این کنفرانس مطبوعاتی چی گفت؟ چند جمله از پاسخ‌های پزشکیان به سؤال‌ها رو ببینیم

«ما در این وضعیت چه در انرژی چه در گاز چه در برق چه در محیط‌زیست چه در پول داریم به‌طرف فروپاشی می‌رویم».

«اگر ما منابع را نبینیم مصرف را بالا ببریم قطعاً یک روزی نابود خواهیم شد».

«این روند غیرقابل ادامه است مثل خیلی ناترازی‌هایی که داریم ایجاد می‌کنیم و هرروز تویش داریم غرق می‌شویم! هی می‌گوییم دست نزن صدا بلند می‌شود!».

بعد هم گفت: «اقتصاد ما بیمار است. داروی تلخ، بیهوشی و عمل‌جراهی می‌خواهد»

اما سؤال اینه که خامنه‌ای چرا پزشکیان رو از صندوق بیرون آورد؟ تاج‌زاده معاون پیشین وزیر کشور رژیم گفته: «هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست، بلکه جراحی اقتصادی از قبیل گران کردن بنزین و آب و برق است»

اما وقتی از دید مردم ایران به این تحول نگاه کنید چطور می‌شه گماشته شدن پزشکیان به ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی  رو بررسی کرد؟ هرچه وعده داده از حل معیشت مردم تا جمع‌کردن گشت ارشاد و توقف فیلترینگ حرف مفت بوده، و کاملاً برخلاف اون عمل شده، آمار اعدام‌ها در همین مدت از ۱۷۰ نفر گذشته، گرانی‌ها زندگی مردم رو بحرانی‌تر کرده، گشت‌های سرکوبگر ارشاد در خیابان‌ها در حال سرکوب زنان و دختران هستن، همچنان محروم‌ترین اقشار مردم خانه‌هاشون توسط شهرداری‌های رژیم تخریب می‌شه. پس علت این ‌که خامنه‌ای پزشکیان را از صندوق بیرون آورد چه بود؟ آیا بحران‌های درون نظامش کاهش پیداکرده؟ آیا مشارکت مردم در نمایش انتخابات رو بالابرده؟ آیا چشم‌انداز حل بحران‌های اقتصادی وجود داره؟ آیا می‌تونه نارضایتی مردم رو کاهش بده؟ وقتی به این سؤال‌ها توجه کنید می‌بینید که پاسخ همهی آنها منفی است و تلاش خامنه‌ای برای خروج از بحران، بیشتر غرق شدن در باتلاق بحران‌های فزاینده‌ی حکومت آخوندی است!!

لطفا به اشتراک بگذارید: