تظاهرات در مقابل وزارت‌خارجهٔ نروژ نه شاه نه شیخ، آری به جمهوری دموکراتیک

در دومین سالگرد قیام

زن مقـاومـت آزادی

پیش به‌سوی انقلاب و جمهوری دموکراتیک

ما زن و مرد جنگیم می‌جنگیم می‌میریم ایران را پس می‌گیریم

تظاهرات در مقابل وزارت‌خارجهٔ نروژ

نه شاه نه شیخ، آری به جمهوری دموکراتیک

اسلو - شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

 

امینه قرایی:

به شهیدان آن قیام بزرگ درود، به مهسا به نیکا به کیان به محمدرضا درود

به محسن شکاری، به مجیدرضا رهنورد به محمدمهدی و محمد حسینی و دیگر سربداران درود

این خونها فراموش نمی‌شوند. خون شهیدان راه آزادی در ۴دهه حاکمیت ضدبشری خمینی و خامنه‌ای، همواره جوشان است و کاخ ضحاک زمان را ویران خواهد کرد

در سالگرد این قیام عظیم، سوگند می‌خوریم که هر روز و هر لحظه با قیام باشیم و انقلاب دموکراتیک مردم ایران را به هر قیمت به پیروزی برسانیم.

پرویز خزایی:

زنده باد آزادی زنده باد کانون‌های سراسر ایران و در ابتدای صحبتم با سر تعظیم در مقابل سازمان پرافتخار مجاهدین خلق که. ۶۰ سالگی تأسیس اش بود و من یک مقاله خیلی مفصل نوشتم که خودم به انگلیسی و فرانسه ترجمه‌اش کردم که خود اینجا مقامات نزدیک مان خواستنش. داستان خودم را که چه جوری با مجاهدین آشنا شدم و چه جوری از دانشکده حقوق که آقای رجوی هم همینجا می‌رفت بعدها من که 16-17 سالم بود دانشکده حقوق وصف ایشان را شنیدم که شرح این داستان داستان مفصلی است که شرح داستان سرکوب جنبشهای آزادیخواهی مذهبی و غیرمذهبی را داده‌ام و به تفصیل گفته‌ام که همه اینها همه این ایدئولوژیهای مذهبی و غیرمذهبی مثل خودم که آدم غیرمذهبی و سوسیال‌دموکرات و اومانیست هستم همه شمشیر دولبه شده همه ادیان و ایدئولوژیها به ضد خودش تبدیل شده کی پاشده بچه‌ها و اینها را نجات داده نه این‌که کسی سوسیالیسم و مارکسیسم را ول کرده یا این‌که آزادیخواهی را ول کرده یا دین مسیحی را ول کرده هندوئیسم را ول کرده مهاتما را می‌دونید که ملاهای هندو کشتند شهیدش کردند فقط از بین خود این ایدئولوژیها. بچه‌ها بروید. که در آمد بخوانید از همه این ایدئولوژیها کسانی نجات دادند تاریخ را که اون ایدئولوژی از جنس خودشان بودند که از داخل خودشان مثل هندو های گاندیست مثل نهرو مثل. بودیست در تمام داستان احزاب و جنبشهای دنیا از جنس خودشان بودند. . من چه جوری با سازمان پرافتخار مجاهدین خلق آشنا شدم و از کجا فهمیدم که راه‌حل همین است که با سلاح مترقی مجاهد در مقابل بنیادگرایی اسلامی به نام اسلام خمینی بایستد.

راسموس یوهان میکائل هانسسن ـ نایب‌رئیس گروه حزب سبزها در پارلمان نروژ

امروز رژیم ایران بیشترین تعداد اعدامها نسبت به جمعیت در جهان را دارد در زمان رئیس‌جمهور کنونی این رژیم اعدامها افزایش یافته است از جمله اعدام زندانی سیاسی مانند رضا رسایی که در جریان قیام 2022 دستگیر شد اعدامها بخش مرکزی استراتژی رژیم ایران برای درهم شکستن اندیشه آزاد و ایجاد ترس است گزارشگر ویژه پیشین سازمان ملل متحد جاوید رحمان و عفو بین‌الملل تأکید کردند که رژیم مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود در سال 1367 سی هزار زندانی سیاسی کشته شدند این‌گونه جنایت لزوم اقدام بیشتر جامعه جهانی در برابر این رژیم را برجسته می‌کند در ماه‌های اخیر زندانیان سیاسی در بیش از 20 زندان ایران کارزاری به نام نه به اعدام را آغاز کرده‌اند و در اعتراض به اعدام‌های رژیم ایران اعتصاب غذا می‌کنند این جنبش هم در داخل و هم در خارج ایران رشد کرده و حمایت بین‌المللی زیادی به‌دست آورده است رژیم ایران نه تنها مردم را در داخل تهدید می‌کند بلکه امنیت جهانی را نیز از طریق برنامه اتمی و صدور تسلیحات تهدید می‌کند سپاه پاسداران نقش تعیین‌کننده‌ای در بی‌ثباتی کردن منطقه دارد تاریخ نشان می‌دهد که تلاشهای غرب برای مذاکره با رژیم آخوندها تنها به خشونت بیشتر سرکوب بیشتر و منطقه بی‌ثبات‌تر منجر شده است. به همین دلیل جامعه جهانی نباید تنها بر تحریم‌ها تمرکز کند بلکه به‌طور فعال برای جلوگیری از توسعه بیشتر سلاحهای اتمی تلاش کند.

شما در شورای ملی مقاومت ایران بیش از ۴۰ سال است هشدار دادید رژیم ایران تا زمانی که با فشار شدید بین‌المللی روبه‌رو نشود به جنایات خود ادامه خواهد داد. رژیم آخوندها در ایران فقط زبان قدرت را می‌فهمد.

کشورهای غربی باید سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند.

دوستان ایرانی من از فراخوان شما در شورای ملی مقاومت ایران برای یک سیاست بین‌المللی قاطع‌تر در برابر رژیم ایران حمایت می‌کنم شما حق دارید که بگویید جهان نمی‌تواند شاهد ادامه جنایات رژیم آخوندی باشد و من از همه کسانی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک مبارزه می‌کنند حمایت می‌کنم. دولت نروژ و دولتهای همه کشورهای دموکراتیک باید در مقابل رژیم جنایتکار حاکم بر تهران موضع‌گیری روشن تری داشته باشند. ما در نروژ این را به خود و آینده‌مان مدیونیم و این را به مردم ایران بدهکاریم.

لطفا به اشتراک بگذارید: