آمریکا ۱۲ تن از سرکردگان سپاه و وزارت اطلاعات و عوامل سرکوب قیامها و تروریسم رژیم در داخل و خارج کشور را تحریم کرد

این تحریم‌ها اعضای سپاه پاسداران، مسئولان سازمان زندانها

و افرادی که در عملیات مرگبار در خارج کشور هستند را هدف قرار می‌دهد.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم شدگان:

پنجکی معاون وزیر اطلاعات و امنیت علاوه بر داخل کشور

بر تلاشهای رژیم برای ترور مخالفان در خارج کشور نیز نظارت دارد

پنجکی در تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس

و عملیات دیگر در اروپا نقش داشته است

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۲ تن از سرکردگان و عوامل رژیم ایران را که در سرکوب خشونت‌آمیز و مداوم علیه مردم ایران در داخل و خارج مرزهای ایران دست داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این تحریم‌ها اعضای سپاه پاسداران رژیم، مسئولان سازمان زندانها و افرادی که در عملیات مرگبار در خارج کشور هستند را هدف قرار می‌دهد. وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد این اقدام با هماهنگی کانادا و استرالیا انجام می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه اعلام کرد تحریم‌ها را بر اساس سه دسته‌بندی علیه سرکردگان و عوامل سرکوب رژیم در نیروهای سرکوب رژیم از جمله سپاه و بسیج، ناقضان حقوق‌بشر در زندانها و دست‌اندرکاران طرح‌های تروریستی رژیم در خارجه کشور اعمال می‌کند.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدگان را به این ترتیب معرفی کرده است.

یحیی حسینی پنجکی، معاون وزیر اطلاعات و امنیت رژیم که علاوه بر داخل کشور، بر تلاشهای رژیم برای ترور مخالفان در خارج کشور نیز نظارت دارد.

پنجکی در تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس، و عملیات دیگر در اروپا نقش داشته است.

جواد غفارحدادی، معروف به جواد غفاری، رئیس بخش عملیات ویژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، به‌خاطر نقش مستقیم در گروگانگیری اتباع خارجی در ایران،حمید زریکاجوسنگی، معروف به حمید زراعتی، یک عامل میدانی و عضو بخش ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران، مسئول استخدام نیرو برای سپاه از خارج، از جمله فعالان سایبری،حمود بغلانی عضو سپاه پاسداران. عمل کردن به‌عنوان نماینده سپاه پاسداران

عوامل سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان بسیج مسئول سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات:

  • حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئول بازداشت و گرفتن اعترافهای اجباری
  • مصطفی بازوند، فرمانده سپاه و نیروی مقاومت بسیج در شهرستان بابلسر استان مازندران، به‌خاطر کشتن معترضان و بازداشت خبرنگارانی که به خشونت ها پوشش خبری می‌دادند
  • علی ملک‌شاهکویی، فرمانده سپاه استان گلستان، مسئول سرکوب شدید معترضان در قیام ۱۴۰۱
  • سعید بهشتی‌راد، معاون هماهنگ‌کننده سپاه موسوم به نبی اکرم در استان کرمانشاه، به‌خاطر سرکوب شدید و خشونت‌بار معترضان در قیامهای ۹۸ و ۴۰۱

ج-ناقضان جدی حقوق‌بشر در زندانهای رژیم ایران

  • علی عبدی، مدیر کل زندانهای استان خراسان جنوبی، به‌خاطر اعدام غیرقانونی زندانیان و جلوگیری از رسیدگیهای پزشکی به زندانیان بیمار.
  • علیرضا بابایی فـَرسـَنی، مدیر کل زندانهای استان اصفهان، مسئول شکنجه و آزار زندانیان برای گرفتن اعتراف اجباری.
  • احمدرضا آزاده رئیس زندان سپیدار و زندان شیبانی در اهواز، مسئول سرکوب معترضان در قیام ۴۰۱ و هم‌چنین استفاده از مهمات جنگی و گاز اشک‌آور علیه زندانیانی که به شرایط نامناسب زندان اعتراض می‌کردند.
  • غلامرضا روشن، مدیر کل زندانهای استان خوزستان، مسئول شکنجه و آزار زندانیان و جلوگیری از رسیدگیهای درمانی به آنها، به‌ویژه زندانیان سیاسی.
لطفا به اشتراک بگذارید: