جدال باندهای درونی رژیم بر سر کنفرانس خبری پزشکیان

درباره جنگ گرگها بر سر کنفرانس خبری پزشکیان، روزنامه حکومتی هم‌میهن ۲۹شهریور نوشت: آیا می‌توان تصور کرد که در گوشه‌یی از دنیا در حالی‌که رئیس‌جمهور کشور مشغول برگزاری مصاحبه مطبوعاتی است، دستگاه رسانه رسمی کشور که بودجه‌اش از سوی دولت تأمین می‌شود، سرگرم نظرسنجی با جهت‌گیری منفی آشکار علیه شخص رئیس‌جمهور و کابینه او باشد؟ بدون تردید چنین پدیده‌یی در دنیا بی‌سابقه است.

این منبع افزود: با این وضعیت روشن است که دولت پزشکیان، بدون برخورداری از شبکه‌یی تصویری برای توجیه سیاست‌ها و اقدامات خود در افکار عمومی، زمین‌گیر می‌شود و شکست می‌خورد. شکست این دولت اما شباهتی به شکست دولتهای پیشین ندارد. عواقبش هولناک‌تر از آن است که برخی اذهان ساده و بسیط و ناآشنا به ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی، سیاست می‌پندارند!

زارعی عضو مجلس ارتجاع با طعنه و کنایه به حرفهای پزشکیان در مورد آمریکا، سخنگوی وزارت‌خارجه این کشور را مورد حمله قرار داد و نوشت: به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گویم لطفاً خفه شو قاتل! حواس ناجمعی رئیس‌جمهور را به حساب خود نگذار!

وی متن این موضع‌گیری خود را برای پزشکیان و عراقچی و هم‌چنین کمیسیون امنیت مجلس رژیم ارسال کرد و نوشت این کمیسیون که خواب است، امروز چهارشنبه را تعطیل کرده و هنوز وزیر خارجه را به‌خاطر بی‌دقتی بزرگ رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک احضار نکرده است!

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در رابطه با سخنان پزشکیان که گفته بود ما با آمریکایی ها برادریم گفته است: این برادری باید عملکرد نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آنها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان نشان دهند باید حمایت از گروه‌های تروریستی و تشدید فعالیت‌های هسته‌یی خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری و حقوق‌بشر را رعایت کنند.

از سوی دیگر، روزنامه شرق که شهرت اصلاحاتی دارد، نوشت: سرعت حرکت در بدنه دولت کند است و گویی وزرا و حتی شخص رئیس‌جمهور برای انجام تغییر و تحولات در معذوریت یا کندی حرکت قرار دارد. سیستم نخاع مرکزی دولت دچار مشکل است و تصمیم‌گیریها سخت و بدون شجاعت کافی انجام می‌شود.

این منبع می‌افزاید: کسی با وفاق مخالف نیست، اما اگر به اسم وفاق بنا بر آن باشد تا در پست‌های کلیدی هم‌چنان‌ چهره‌های سوخته و امتحان پس‌داده در جای خود باشند و با سیستم جدید همکاری نکرده، بلکه سنگ‌اندازی هم بکنند و در بر همان پاشنه بچرخد، دیگر چه نیازی به تغییر و تحول بود.

فلاحت‌پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس رژیم در زمان روحانی، با طعنه خطاب به پزشکیان نوشت: آقای پزشکیان مردم قربانی ناترازی‌اند نه عامل آن، ۳۰ درصد ارزش پول ملی به‌خاطر لیست سیاه اف.ای.تی.اف به جیب کاسبان تحریم می‌رود. دو برابر پول مازاد بنزین را نفتخواران می‌دزدند و حیف و میل ردیفهای بودجه کمتر از کل یارانه ملت نیست. وی به پزشکیان نوشت: پس جراحی را از سایه آغاز کن.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: