اظهارات شیخ حسن نصرالله بعد از انفجار پیجرها و بیسیم های حزب‌الله

شیخ نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در روز پنجشنبه بعد از انفجار پیجرها و بیسیم های حزب‌الله گفت:

در نتیجه این حملات، دهها تن کشته شدند و هزاران نفر زخمی شدند که ارقام واقعی در طول زمان مشخص خواهد شد. دشمن می‌دانست که تعداد دستگاههای پیجر ۴ هزار است و آنها بین اعضای حزب‌الله توزیع شده‌اند، یعنی عمد داشت که ۴ هزار نفر را فقط در یک دقیقه بکشد.

حسن نصرالله اذعان کرد: شکی نیست که ما تحت ضربه بزرگ و بی‌سابقه‌ای از نظر امنیتی و انسانی در تاریخ خود و شاید در تاریخ درگیری با دشمن قرار گرفته‌ایم. ما ضربه سختی دریافت کردیم. دشمن، نابودی ساختار مقاومت، ضربه به سیستم‌های فرماندهی و کنترل، از بین بردن تعداد زیادی از فرماندهان و ایجاد هرج و مرج و ضعف در ساختار ما، را دنبال می‌کرد، اما این امر هرگز محقق نشد.

او به عمد، مسأله حزب‌الله در لبنان را با غزه و فلسطین پیوند زد و برای توجیه وضعیت و دفاع از حزب‌الله اعلام کرد: تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود جبهه لبنان را فعال باقی خواهد ماند و ما تمامی عواقب آنرا می‌پذیریم.

وی درباره تمرکز نظامی اسراییل و بازگرداندن بیش از یکصدهزار شهروندان و اتباع اسراییل که از شمال در اثر حملات موشکی روزانه حزب‌الله از یک‌سال پیش، ناگزیر از ترک خانه‌های خود شده‌اند، خطاب به اسراییل باز هم موضوع را با غزه و کرانه باختری در هم آمیخت و گفت: شما نمی‌توانید آنها را بازگردانید، تنها راه برای بازگرداندن آوارگان به شمال، توقف جنگ در غزه و کرانه باختری است. آنچه که شما انجام خواهید داد، باعث افزایش آوارگی از شمال خواهد شد و فرصت بازگرداندن آنها را از بین خواهد برد.

حسن نصرالله هم‌چنین درباره ایجاد کمربند و منطقه حائل در مرز شمال اسراییل با لبنان گفت: اگر دشمن کمربند امنیتی ایجاد کند، باید بداند که این کمربند به تله، گل‌ولای و کمین تبدیل خواهد شد و با وضعیتی سخت مواجه خواهد شد.

همزمان با سخنرانی حسن نصرالله هواپیماهای اسراییلی با پرواز بر فراز بیروت دیوار صوتی را شکستند و مناطقی را در جنوب لبنان بمباران کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: