ناسا به‌زودی برای کشف حیات فرازمینی فضاپیما روانه قمر مشتری می‌کند و چندتصویر متنوع

ناسا به‌زودی برای کشف حیات فرازمینی فضاپیما روانه قمر مشتری می‌کند

این فضاپیما قرار است وجود حیات فرازمینی در اروپا، قمر مشتری، را بررسی کند.

«مشتری بیش از هر سیاره دیگری در منظومه شمسی ما در معرض تشعشعات است و این یکی از دلایلی است که کاوش در منظومه مشتری بسیار چالش‌برانگیز است. قمر اروپا نزدیک لبه بیرونی بدترین قسمت آن کمربند تشعشعی قرار دارد».

این قسمت از قمر اروپا به‌رغم این‌که مکانی بسیار خطرناک است، از محتمل‌ترین مکانها برای کشف حیات فرازمینی به‌شمار می‌رود. البته این فضاپیما قرار نیست هیچ ابزاری را حمل کند که بتواند مستقیم حیات فرازمینی را به اثبات برساند اما ناسا امیدوار است با همین ابزارهای موجود بتواند سرنخ‌هایی به دست بیاورد.

 

فضاپیمای اروپا کلیپر

 

گامی مهم در درمان سرطان؛ دانشمندان در آزمایشگاه سلول‌های بنیادی پرورش دادند

محققان برای اولین بار موفق به تولید سلول‌های بنیادی خون انسان در آزمایشگاه شدند. این دستاورد می‌تواند تحولی بزرگ در درمان سرطان ایجاد کند.

اولین‌ بار است که محققان موفق به تولید سلول‌های بنیادی خون انسان در آزمایشگاه شده‌اند. این دستاورد می‌تواند در آینده تحولی بزرگ در درمان سرطان ایجاد کند.

انقلابی در درمان سرطان با سلول‌های بنیادی آزمایشگاهی

در درمان سرطان‌هایی مانند لوسمی و لنفوم، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی می‌تواند سلول‌های خون‌ساز مغز استخوان را از بین ببرد. پیوند سلول‌های بنیادی به بدن این امکان را می‌دهد که مغز استخوان و سلول‌های خونی سالم مجدداً تولید شوند. تاکنون، سلول‌های بنیادی از بند ناف به‌جای منبع اصلی استفاده می‌شدند اما محدودیت در اهداکنندگان و احتمال اینکه بدن پیوند را رد کند، چالش‌هایی به دنبال داشته است. اکنون، با این روش جدید، امکان تولید سلول‌های بنیادی از خود بیمار فراهم شده است که هم مشکل تأمین سلول‌ها را حل می‌کند هم خطر رد شدن پیوند را کاهش می‌دهد.

 

سلول

 

 

اولین برف سال در کوههای آلپ فرانسه

 

اولین برف سال در کوههای آلپ فرانسه 

 

برگزاری مراسم سنتی هندوها در شهر بمبئی

 

مراسم سنتی در بمبئی 

برنامه های سرگرمی برای کودکان در جنوب  نوار غزه

برنامه های سرگرمی برای غزه 

لطفا به اشتراک بگذارید: