آکسیون اشرف نشانها درنیویورک ، نه به پزشکیان امروز

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-در اعتراض به حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در سازمان ملل متحد، نه به رژیم قتل‌عام و رکوردار اعدام، نه به سرمار جنگ‌افروزی و بانکدار مرکزی تروریسم، یاران شورشگر روز چهارشنبه تظاهرات خود را در نیویورک آغاز کردند. روز ۳مهر و همزمان با حضور پزشکیان در مجمع عمومی نیز تظاهرات بزرگ هموطنان آزاده برگزار می‌شود.

۲-وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۲ تن از سرکردگان و عوامل رژیم ایران را که در سرکوب خشونت‌آمیز و مداوم علیه مردم ایران در داخل و خارج مرزهای ایران دست داشته‌اند در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این تحریم‌ها اعضای سپاه پاسداران رژیم، مسئولان سازمان زندانها و افرادی که در عملیات مرگبار در خارج کشور هستند را هدف قرار می‌دهد. وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد این اقدام با هماهنگی کانادا و استرالیا انجام می‌شود.

به گزارش خزانه‌داری آمریکا یکی از تحریم شدگان معاون وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی که یحیی حسینی پنجکی، نام دارد. وی در تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس نقش داشته است.

۳-سایت دولت کانادا اعلام کرد: با لیست‌گذاری ۵تن از عوامل رژیم ایران که مستقیماً مسئول اجرای قوانین و سیاست‌های سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیز علیه زنان، دختران و اقلیتها هستند، تحریم‌هایی را اعمال کرد.

افراد تحریم شده عبارتند از: محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور سابق و رئیس‌جمهور موقت، غلامحسین اسماعیلی، رئیس سابق دفتر رئیس‌جمهور، میرکاظمی معاون سابق رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیامک راه پیک، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان و احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی

۴-بر اساس آخرین گزارشها از موج انفجارهای زنجیره‌یی و گسترده جدید در وسائل ارتباطی اعضا و وابستگان حزب‌الله در نقاط مختلف لبنان، شمار کشته‌ها به ۲۰نفر و مجروحان به ۴۵۰نفر رسیده است. با توجه به وخامت حال برخی مجروحان شمار تلفات رو به افزایش است.

انفجارها در جنوب بیروت، صیدا، بقاع شرقی و مناطق دیگر لبنان صورت گرفت. مدل برخی بیسیم‌های دستی در حال انفجار V-82 است. اما منابع مختلف می‌گویند این انفجارها در لب‌تاپ‌، تلفن رومیزی و حتی کارت‌خوانهای ادارات صورت گرفته است.

۵-وال استریت ژورنال نوشت: روز چهارشنبه موج دیگری از تجهیزاتی که منفجر شدند به حزب‌الله ضربه زد و بدین ترتیب اسراییل علامت داد که به‌سوی اقدام نظامی تهاجمی‌تری علیه این گروه شبه‌نظامیان لبنانی حرکت می‌کند.

وال استریت ژورنال، افزود، وزیردفاع اسراییل روز چهارشنبه در یک پایگاه هوایی در شمال اسراییل گفت، مرکز ثقل به‌سمت شمال تغییر می‌کند. این بدین معنی است که ما نیرو، منابع و انرژی را به‌سمت شمال می‌بریم. من حدس می‌زنم که ما در شروع فاز جدیدی در این جنگ هستیم.

۶-اف‌بی‌آی، آژانس امنیت سایبری و دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند رژیم ایران با ارسال مطالب دزدیده شده از کارزار انتخاباتی ترامپ به کارزار بایدن، تلاش کرد بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر بگذارد. آنها گفتند: اف.بی.آی به‌عنوان مسئول پاسخ به تهدید، این فعالیت‌ها را ردیابی کرده، با قربانیان در تماس بوده و به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات برای تعقیب و اخلال در عوامل تهدید ادامه خواهد داد.

۷-سایت روابط خارجی سنای خبر داد: سناتور بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا قانون آزادی اینترنت ایران را برای حمایت از مردم ایران به‌مناسبت سالگرد تظاهرات معرفی می‌کند.

بن کاردین گفت: قانون دوحزبی آزادی اینترنت در ایران از شهروندان ایرانی، از جمله مدافعان حقوق‌بشر و جامعه مدنی و کمک به آنها در ارتباط و آنلاین بودن حمایت می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: