برد شرمن در ایکس ـ من همیشه شانه به شانه مردم شجاع ایران در تلاش برای ایرانی عادلانه و دموکراتیک خواهم ایستاد

اخبارایران و جهان در یک نگاه

 

۱-سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه (۲۰۱۳) در حساب ایکس خود نوشت: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی با توجه به نقش اصلی رژیم ایران در درگیریهای جاری در خاورمیانه، اجتناب‌ناپذیر است. پیشنهادهایی مانند طرح ۱۰ماده‌یی برای ایران آزاد توسط مریم رجوی، مسیر دموکراسی را به ما نشان می‌دهد که با صدای بلند از سوی مردم ایران درخواست شده است.

۲-برد شرمن عضو کنگره آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: امروز در مورد خاطره مهسا امینی تأمل می‌کنیم که قتل فجیعش توسط رژیم ایران باعث شد نسل جدیدی از ایرانیان شجاع قیام کنند و در برابر سرکوب وحشیانه رژیم مقاومت کنند.

وی افزود: من همیشه شانه به شانه مردم شجاع ایران در تلاش برای ایرانی عادلانه و دموکراتیک و آینده‌یی عاری از سلطه وحشیانه و سرکوبگرانه رژیم مذهبی خواهم ایستاد.

۳-به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی بر اثر انفجارهای پیاپی پیجرهای اعضای حزب‌الله در لبنان و سوریه حداقل ۱۵تن کشته و بیش از ۴هزار نفر مجروح شدند که حال ۴۰۰ تن از آنان وخیم است. ۵۰۰ نفر در اثر انفجار پیجر در نزدیکی صورت به هنگام کار با آن یک یا دو چشم خود را از دست داده‌اند.

پیجرها هک و به‌طور همزمان از جنوب لبنان تا بیروت و تا دمشق منفجر شدند. به گزارش خبرگزاریها پیجرها در چند ماه گذشته وارد شده بودند. آکسیوس نوشت: عملیات انفجار پیجرها بخش قابل توجهی از سیستم فرماندهی و کنترل نظامی حزب‌الله را تعطیل کرد.

۴-به گزارش رویترز یک مقام حزب‌الله که نخواست نامش فاش شود، گفت: انفجار پیجرها بزرگترین نقض امنیتی بود که این گروه در نزدیک به یک سال درگیری با اسراییل در معرض آن قرار گرفته است.

۵-به گزارش رسانه‌های حکومت آخوندی مجتبی امانی سفیر رژیم در لبنان روز سه‌شنبه بر اثر انفجار پیجر مجروح شد. دو محافظ وی نیز درا ین انفجار مجروح شدند. سردبیر سایت حکومتی مشرق خبر داد که سفیر رژیم از ناحیه چشم و دست آسیب بسیار جدی دیده است.

۶-نماینده آلمان در شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بیشتر اجزای برنامه هسته‌یی رژیم ایران برای رژیمی که برنامه سلاح هسته‌یی ندارد بی‌سابقه است. این برنامه هیچ هدف غیرنظامی قابل قبولی ندارد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: