اعتراف‌های ناگزیر برای زمینه‌چینی گرانی بیشتر

می‌گفتند دولت پزشکیان اسب زین شده از دولت آخوند رئیسی به‌ارث برده، پزشکیان گفت این چیز خوبی که می‌گویند ولی پول توش نیست نمی‌دونم چیه؟

از جمله رشد اقتصادی ۸ درصد، تأمین کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول اما هر روز که می‌گذرد بیشتر این ادعاهای پوشالی برملا می‌شود و نشان می‌دهد که در زمینه‌ٔ اقتصادی بدجوری در گل گیر کرده،

تاج‌زاده معاون پیشین وزیر کشور رژیم در رابطه با علت گماشته شدن پزشکیان به ریاست‌جمهوری رژیم گفته: «هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست، بلکه جراحی اقتصادی از قبیل گران‌کردن بنزین و آب و برق است»

تاج‌زاده به دو واقعیت اعتراف می‌کنه یکی این‌که انتخاباتی در کار نبوده و خامنه‌ای پزشکیان رو از صندوق بیرون کشیده و دوم این‌که اوضاع اقتصادی رژیم به‌شدت وخیمه، چقدر وخیمه؟ از پزشکیان بشنویم.

بله این حرف‌ها رو زد؛ خوبه یادآوری کنیم که آخوند رئیسی هم وقتی می‌خواست یارانهٔ نان رو حذف کنه گفت این کار برای اقشار محرومه که پول یارانه رو به‌جای این‌که خرج دهک‌های بالا بکنیم بدیم به اقشار ضعیف، که همه دیدن چطور گرانی‌های افسار گسیخته رو به‌جان مردم انداخت؛ حالا پزشکیان قبل از بنزین، باز هم نان، قوت لایموت مردم ایران رو گران کرد؛ اما مشکل اقتصادی و کسری بودجه‌ٔ رژیم آخوندی فقط با گرون کردن نون حل نمی‌شه! ببینیم کسری بودجه‌ٔ سال ۱۴۰۳ رژیم چقدر است؟

عارف معاون اول پزشکیان گفته: «ما در اقتصاد با یک مسأله جدی ناترازی مواجه هستیم. در سال گذشته تراز تجاری ما ۱۷ میلیارد دلار منفی بوده است. کسری که الآن در وسط سال با آن مواجه هستیم حدود هزار همت (هزار هزار میلیارد تومان) است»

تمام مواد غذایی رو بی‌سر و صدا گرون کرد از گوشت و مرغ تا سبزیجات و حبوبات و لبنیات و خلاصه هر چه که فکرش رو بکنید از سفره‌های مردم دزدیدن؛ اما رژیم آخوندی به یک منبع بزرگ مالی برای تأمین کسری بودجه نیاز داره.

علت ناله‌های پزشکیان و تیم اقتصادی‌اش و اعتراف به هزار هزار میلیارد تومان کسری بودجه هم زمینه‌چینی برای یک دزدی بزرگ از جیب مردم ایرانه،

بله گران کردن بنزین، به گفته‌ٔ رسانه‌ها و کارشناس‌های حکومتی در ایران ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون لیتر روزانه بنزین مصرف می‌شه.

اگه فقط بنزین رو ۱۰۰۰ تومان گران کنن و مصرف روزانه‌ٔ بنزین رو ۱۰۰ میلیون لیتر در روز در نظر بگیریم. روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال ۳۶هزار و ۵۰۰هزار میلیارد تومان پول از سفره‌ها و زندگی زیر خط فقر مردم ایران می‌دزدن و البته گران کردن حامل‌های انرژی آغاز موج گرانی‌هاست و از فرداش کرایه‌های حمل و نقل بار افزایش پیدا می‌کنه و همه‌ٔ اقلام با جهش قیمت مواجه می‌شن.

اینجا می‌شود به یک واقعیت پشت‌پرده پی برد، چطوره که پزشکیان و کابینه‌اش به‌طور مستمر علیه وضعیت اقتصادی دولت آخوند رئیسی صحبت می‌کنن؛ اما خامنه‌ای هیچ تذکری به اون‌ها نمی‌ده؟! چطوره که همه‌ٔ دست‌آوردهای پوشالی و ادعاهای تو خالی رئیسی در زمینه‌ٔ اقتصادی رو مسخره می‌کنن؛ ولی باز خامنه‌ای پزشکیان و دولتش رو تأیید می‌کنه؟ حتی در مقابل باند خودش می‌ایسته و تأیید می‌کنه که کابینه با نظر خودش چیده شده؟ با نگاهی به این مختصر علت مشخص می‌شه، این ناله‌های پزشکیان و کابینه‌اش از وضعیت خراب کسری بودجه و بی‌پولی، چیزی جز زمینه‌چینی برای افزایش هر چه بیشتر قیمتها از جمله قیمت بنزین نیست.

اما پزشکیان و خامنه‌ای در انبار باروت دارن آتش خشم مردم ایران رو شعله‌ور می‌کنن. آبان ۹۸ هنوز کابوس شبانه‌ٔ خامنه‌ای و تمام نظامش هست! خامنه‌ای بر سر دوراهی مرگ اقتصادی یا خودکشی قرار گرفته، هر انتخابی عواقب سختی برای خامنه‌ای و نظامش به‌دنبال خواهد داشت.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: