تحولات جنگ غزه

به گزارش نیویورک تایمز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در دیدار با مشاور ارشد دولت بایدن گفت: «تنها راه» اسراییل برای بازگرداندن شهروندان آواره خود به مرزهای شمالی، اقدام نظامی علیه حزب‌الله است.
نیورک تایمز افزود: گالانت گفت که اسراییل نیاز به تغییر وضعیت امنیتی در مرز شمالی دارد، اما مشخص نیست که او چه اقدام نظامی را پیشنهاد می‌کند.
به نظر می‌رسد که اظهارات وزیر دفاع امیدها برای راه‌حل دیپلماتیک را کمرنگ کرده است. اوایل روز دوشنبه، گالانت گفت که همین پیام را در یک تماس تلفنی شبانه به وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، نیز رسانده است.

دفتر نخست‌وزیری اسراییل اعلام کرد کابینه امنیتی اهداف رسمی خود را برای جنگ جاری با حماس در غزه به روز کرده است تا هدف چهارم یعنی بازگشت امن ساکنان شمال اسراییل به خانه‌های خود را شامل شود. «بازگشت امن ساکنان شمال به خانه‌های خود».
تایمز اسراییل ضمن گزارش این خبر نوشت: اسراییل به‌طور فزاینده‌یی تهدید کرده است که عملیات بزرگی را برای عقب‌راندن حزب‌الله از مرز آغاز خواهد کرد. تغییر در اهداف جنگ اعلام شده در حالی صورت می‌گیرد که فرستاده ویژه ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک و جلوگیری از تشدید بیشتر از اسراییل بازدید می‌کند.
این منبع افزود: تاکنون، اهداف رسمی جنگ، از بین بردن توانایی‌های نظامی و حکومتی حماس، بازگشت همه گروگانها و اطمینان از این‌که غزه دیگر تهدیدی برای اسراییل نیست، بوده است.

ارتش اسراییل اعلام کرد انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله به‌علاوه چند مقر آنرا در طیرحرفا، عدیسه  و بلیدا در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

متعاقباً حزب‌الله لبنان در واکنش به این حملات، ۱۳ موشک به مناطق جلیل علیا و کریات شمونا در شمال اسراییل پرتاب کرد.

سخنگوی ارتش اسراییل روز سه‌شنبه اعلام کرد در یک عملیات هوایی در خان یونس در جنوب نوار غزه، یکی از فرماندهان گروه جهاد اسلامی به نام احمد عایش سلامه الحشاش را از پای در آورده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا ۲۷ شهریور خبر داد حملات سنگین اسراییل به اردوگاه بریج و چند منطقه در مرکز و در شهر خان یونس دهها کشته و مجروح از جمله چند کودک، بر جای گذاشت.

این منبع افزود طی این حملات طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۶ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور، آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۴۱ هزار و ۲۵۲ کشته و ۹۵ هزار و ۴۹۷ مجروح اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: