جدال باندهای درونی رژیم درباره کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان

رسانه حکومتی رجانیوز-باند سعید جلیلی:

توصیف نشست خبری پزشکیان در سه کلمه

ضعیف، ضد وفاق و کاریکاتوری

 

شاید مهمترین بخش این نشست خبری

ارسال پیام ضعف به آمریکا بود

 

پزشکیان مانند رئیس‌جمهور یک کشور شکست‌خورده

آمریکایی‌ها را برادران خود نامید و در مخالفت آشکار با اندیشه‌های امام بیان کرد

ما در فکر صدور انقلاب به جایی نیستیم تنها می‌خواهیم زندگی کنیم

 

رسانه حکومتی رجانیوز وابسته به باند سعید جلیلی (۲۶شهریور) درباره کنفرانس مطبوعاتی پزشکیان نوشت:

توصیف نشست خبری پزشکیان در سه کلمه؛ ضعیف، ضدوفاق و کاریکاتوری

اولین نشست خبری پزشکیان ضعیف‌تر از آن چیزی بود که از رئیس‌جمهور نظام انتظار می‌رفت و حالا شاید بهتر بتوان دلیل تأخیر دو ماهه برگزاری این نشست را فهمید.

تیم رسانه‌یی دولت چهاردهم که در میان آنها نیز محکومین امنیتی و افراد سابقه دار نیز دیده می‌شود در اولین نشست خبری رئیس‌جمهور چهره‌ای ضد وفاق را به‌عنوان مجری برگزیدند تا نشان دهند وفاق ملی تنها شعاری است برای بستن دهان منتقدان وگرنه آنها از هر روشی برای تحقیر مخالفان خود استفاده می‌کنند.

تیم برگزار کننده مراسم اما در اقدامی عجیب با گذاشتن دو گلدان ادعا کرد که قرار است نام خبرگزاریها بر اساس قرعه کشی اعلام شود. قرعه کشی ای که مانند شغل مجری برنامه تنها یک کاریکاتور بود. بیرون آمدن نام رسانه‌هایی که فرصت طرح سؤال پیدا کردند این شبهه را به‌وجود آورد که این چینش از قبل تعیین شده بود و تنها برای طبیعی نشان دادن آن، از چند رسانه معدود منتقد دولت نیز استفاده شد. جابه‌جا شدن برخی از رسانه‌ها به‌رغم اعلام اولیه مجری، این شائبه را بیشتر کرد که رسانه‌های خاص آن هم برای طرح سؤال‌های خاص از رئیس‌جمهور در یک نشست عمومی از قبل تعیین شده بودند. به‌گفته تسنیم برخی حاضران شاهد بودند که افرادی از دوستان مجریان برگزاری نشست خبری، در میانه راه، جزو سؤال کنندگان از رئیس‌جمهور درآمدند و نمایش بودن قرعه کشی را بیشتر عیان کردند.

پزشکیان این جلسه را هم پر از سوتی پشت سر گذاشت. او یکبار نام ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ را فراموش کرد و در نهایت در میان خنده حضار از آن عبور کرد و یا در جواب به پرسش خبرنگار شبکه ژاپنی چندبار به جای کشور روسیه، نام شوروی را بر زبان آورد که بار دیگر با خنده و واکنش حضار روبه‌رو شد.

اما شاید مهمترین بخش این نشست خبری، ارسال پیام ضعف به آمریکا بود. پزشکیان مانند رئیس‌جمهور یک کشور شکست‌خورده؛ آمریکایی‌ها را برادران خود نامید و در مخالفت آشکار با اندیشه‌های امام

مجلس ارتجاع

ثابتی نفر دوم تهران در انتخابات مجلس خامنه‌ای:

دیروز آقای پزشکیان در نشست خبری می‌گفتند ما دنبال صدور انقلاب نیستیم

آقای پزشکیان شما مجری قانون اساسی هستید و این اصل۱۵۲و۱۵۴ است

و شما قسم خوردید قانون اساسی را اجرا بکنید

ثابتی عضو مجلس ارتجاع-تلویزیون رژیم ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

دیروز آقای پزشکیان در نشست خبری می‌گفتند ما دنبال صدور انقلاب نیستیم آقای پزشکیان شما مجری قانون اساسی هستید، و این اصل صد و پنجاه و دو و صد و پنجاه و چهار هست و شما قسم خوردید قانون اساسی را اجرا بکنید به اسم وفاق آیا قرار است قانون اساسی تغییر بکنه یا نه قراره عمل بشود ما از شما خواهش می‌کنیم که عمل بکنید به قانون اساسی.

مسأله بعدی هم این‌که گفتند ما با آمریکا برادریم خوب آمریکایی‌ها ثابت کردن نمی خوان با ما برادر باشند می‌خواهند با ما دشمنی بکنند. در همان دوره قبلی تحریم‌ها رو بیشتر کردند ما عقب‌نشینی کردیم آقا این عشق یک طرفه است شما می‌خوای با اونا برادر باشی آنها نمی‌خواهند اونها می‌خواهند با تو دشمنی بکنند. ما تا کی می‌خوایم اون مسیر غلطی که بارها غلط بودنش اثبات‌شده رو تکرار بکنیم عرض من تمام.

سراج- عضو مجلس ارتجاع-تلویزیون رژیم ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

دو تا تذکر دارم به جناب آقای رئیس‌جمهور، تذکر اولم به آقای رئیس‌جمهوری این است که در جلسه معارفه رئیس سازمان برنامه اعلام کردند باید در تخصیص اعتبارات و تسهیلات عدالت رعایت بشه، نباید پنجاه درصد اعتبارات به تهران داده بشه سرانه اعتبارات استان تهران سی و یکمین استان کشور هست در سازمان برنامه می‌گویید فکر می‌کنید اعتبارات رو دارید می‌گویید منظور اگه تسهیلات است تسهیلاتی که اکثر شرکتها در تهران دفتر دارند و تسهیلات را در تهران می‌گیرند می‌برند در استانها هزینه می‌کنند به‌نام تهران نباید صرف بشه. نکته دوم جناب آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم اسم دولت را دولت وفاق ملی گذاشتی اما در ظاهراً فقط برای رأی اعتماد بوده است.

روزنامه کیهان خامنه‌ای با تیتر «درباره انتصاب‌های غیرقانونی، رئیس‌جمهور از پاسخ به سؤال کیهان طفره رفت» نوشت: رئیس‌جمهور در جریان نشست خبری، در پاسخ به کیهان پیرامون فتنه ۸۸ بحث کرد اما آن را اعتراض و عیب در وجود اهل فتنه نامید و نشان داد آنچه ارائه کرد یا خطا در ادراک مسأله است یا عدم پذیرش حقیقت. پزشکیان از پاسخ به کیهان طفره رفت و باید پرسید؛ شعار «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، بی‌حرمتی به تصویر امام راحل و پشتیبانی افراطیون مدعی اصلاحات از اینها عیب و اعتراض است؟ یا غلط فتنه و براندازی؟

کیهان خامنه‌ای افزود: رئیس‌جمهور ما می‌گوید این بر اساس نگاهی است که شما دارید. آن حامیان فتنه امروز توانمند هستند و می‌خواهند کمک کنند، پس چطور می‌خواهیم وفاق داشته باشیم؟ این عیب‌ها را نادیده می‌گیریم!

فرهیختگان روزنامه متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت: کلی‌گویی‌های رئیس‌جمهور و شباهت پاسخ‌هایش به سؤالات خبرنگاران به‌خصوص خبرنگاران بین‌المللی با همان کلید واژه‌های همیشگی موجب گله بسیاری از اهالی رسانه شد. با این‌که برخی از خبرنگاران در مصاحبه‌های قبل از مراسم گفته بودند امیدوارند رئیس‌جمهور این بار کلی‌گویی نکند. باز هم یک‌دستی سؤال‌های رئیس‌جمهور موجب گله مجدد آنها شد.

روزنامه حکومتی وطن امروز متعلق بذرپاش وزیر قبلی راه و شهرسازی رژیم، نوشت: پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سؤالات مربوط به حوزه سیاست خارجی، کاملاً ناپخته و بدون رعایت پروتکل‌های مرسوم سیاسی و دیپلماتیک بود. درست است که آقای پزشکیان هنوز از بهت ناشی از پیروزی‌اش در انتخابات خارج نشده و مرتباً این موضوع را در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کند

این منبع افزود: منصوبان وی باید او را به این واقعیت برسانند که او اکنون رئیس‌جمهوری اسلامی است. پاسخی که پزشکیان درباره شلیک موشک فراصوت یمن به سرزمینهای اشغالی به خبرنگار الجزیره داد حقیقتاً تأسف‌آور بود.

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی خطاب به پزشکیان نوشت: مردم می‌پرسند چرا تغییری به‌وجود نیامده؟

آقای رئیس‌جمهور! شما در مصاحبه‌تان بر وفاق ملی مثل همیشه تکیه کردید، ولی تحقق چنین آرمانی با حضور عناصر افراطی در بدنه مدیریتی دولت و باز بودن دست آنها در دستگاههای تصمیم‌ساز و مؤثر در چرخش امور کشور امکان‌پذیر نیست.

این منبع هشدار داد: آرامش نسبی کنونی مردم تا زمانی دوام خواهد داشت که از برآورده شدن خواسته‌هایشان در زمینه تغییرات مورد انتظار ناامید نشوند

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: پزشکیان می‌توان گفت به پرسش‌های معدودی که خوب بود، پاسخ کافی یا روشن نداد. اما وجه خوب این پاسخ‌ها این بود که می‌توانست وعده بیخود بدهد که نداد. مثلاً درباره گرانی‌ها نگفت آن‌چنان رونقی ایجاد می‌کنم که بیا و ببین! حتی درباره ناترازی‌ها گفت حل آنها شق‌القمر می‌خواهد.

لطفا به اشتراک بگذارید: