مای ساتو در ایکس ـ من با زنان و دختران در ایران اعلام همبستگی می‌کنم

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-مای ساتو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران در حساب ایکس خود اعلام کرد: با وجود تلاشها برای خاموش کردن صدای زنان در ایران و محرومیت بیشتر آنها از حقوقشان، هم‌چنان شاهد مقاومت بی‌وقفه زنان و دختران هستیم، من با زنان و دختران در ایران اعلام همبستگی می‌کنم.

۲-وزارت خارجه هندوستان اعلام کرد:‌ ما به شدت از اظهارات ولی فقیه رژیم ایران در مورد اقلیتها در هند ابراز تأسف می‌کنیم. اینها اطلاعات غلط و غیرقابل قبولی هستند. به دولتهایی که در مورد اقلیتها اظهار نظر می‌کنند، توصیه می‌شود قبل از هر گونه مشاهداتی در مورد دیگران، به سوابق خود نگاه کنند.

۳-عارف معاون پزشکیان وعده یک زمستان سخت را داد و گفت: در زمستان هم کمبود گاز خواهیم داشت و هم کمبود برق. وی گفت:می‌گوید ناترازی گاز و برق در زمستان خواهیم داشت و نمی‌توانیم با یک راه‌حل کلاسیم هم این مساله را حل بکنیم.

۴-سایت تابناک متعلق به پاسدار محسن رضایی نوشت: اتفاقی عجیب در وزارت کشور! ۳۰۰ کارمند رسمی این وزارت‌خانه، خارج از وزارت‌خانه،‌ قرارگاه‌های مختلفی مانند قراگاه عفاف وحجاب و غیره تشکیل داده‌اند،‌ بودجه می‌گیرند و با اختیارات گسترده،‌ ساختاری موازی تشکیل داده‌اند و اجرای امور را با مشکل مواجه کرده‌اند. اسکندر مومنی وزیر کشور پزشکیان و شخص پزشکیان از این مساله با خبر است.

۵-روزنامه حکومتی جمهوری فاش کرد‌ مهره‌ها و  عناصر باند رئیسی که توسط عناصر باند پزشکیان جایگزین می‌شوند،‌ عموما در ستاد اجرایی فرمان خمینی و بنیاد مستضعفان جمع‌آوری شده و به آن‌ها پست و مقام داده می‌شود. از جمله؛

مهرداد بذرپاش وزیر راه رئیسی،‌ رئیس هیات مدیره املاک و مستغلات ستاد اجرایی شد،

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیسی،‌ رئیس هیات مدیره هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی شد.

دهقانی فیروزآبادی معاون رئیسی،‌ رئیس هیات مدیره هلدینگ برکت شد.

پیشتر هم رضامراد صحرایی وزیر بدنام آموزش و پرورش رئیسی به معاونت بنیاد مستضعفان گماشته شده بود.

۶-سازمان برنامه بودجه پزشکیان مصوبه افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری معلولان و یارانه مراکز توانبخشی را متوقف و غیرقابل اجرا اعلام کرد و زیر بار اجرای مصوبه هیات دولت نرفت.

۷-روزنامه همدلی حکومتی به غارتگری رژیم در آموزش و پرورش اعتراف کرد و نوشت: تحصیل رایگان با افزایش نرخ ۵۰ درصدی! «قیمت مدادها از ۱۰هزارتومان شروع می‌شود و گاه تا ۲۴هزارتومان هم می‌رسد. قیمت خودکار هم از ۲هزارتومان تا ۹۵هزارتومان دیده می‌شود. مدادتراش هم از ۱۰هزارتومان تا ۷۹هزارتومان در بازار پیدا می‌شود؛ البته تراش‌های رومیزی به یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان هم رسیده‌اند. مدادنوکی‌ها از ۸هزارتومان تا ۵۵۰هزارتومان در بازار پیدا می‌شود. جامدادی هم از ۱۵هزارتومان تا ۷۰۰هزار تومان رسیده است. البته در برخی مغازه‌های خاص قیمت آن تا ۷میلیون هم می‌رسد».

لطفا به اشتراک بگذارید: