تحولات جنگ درمنطقه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز ۲۵ شهریور خبر داد پدافند هوایی پایگاه آمریکایی در خراب الجیر در سوریه دست کم ۳ پهپاد جنگی را که توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران بسوی این پایگاه پرتاب شده بود رهگیری و سرنگون کرد. این منبع خاطرنشان کرد پایگاه خراب الجیر مهمترین پایگاه آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای فرود هواپیماهای باری و انتقال تجهیزات نظامی و لجستیکی در سوریه است.

تایمز اسراییل ۲۶ شهریور از تماس تلفنی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با همتای اسراییلی‌اش خبر داد و نوشت: وزیر دفاع اسراییل در این تماس به لوید آستین گفت زمان برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری با حزب‌الله در حال سپری شدن است. اما با توجه به این‌که حزب‌الله هم‌چنان خود را به حماس پیوند می‌دهد، مسیر روشن است.

در این تماس طرفین پیرامون بازگشت ساکنان به شمال اسراییل و هم‌چنین آزادی گروگانهای حماس در غزه بحث و گفتگو کردند.

تایمز اسراییل هم‌چنین نوشت: با وجود این‌که وزیر دفاع اسراییل مخالف یک حمله زمینی گسترده به جنوب لبنان است، اما از جانب ژنرالهای ارشد خود برای انجام چنین حمله‌یی به‌منظور ایجاد یک منطقه حائل در مرز لبنان و اسراییل تحت فشار قرار دارد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام- یکشنبه ۲۵شهریور با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد نیروهای آمریکا یک پهپاد جنگی متعلق به حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن شناسایی و منهدم کردند.

رویترز ۲۶شهریور با انتشار خبری از اوضاع جنگ در غزه نوشت: در حمله هوایی روز دوشنبه اسراییل به مرکز نوار غزه، دست کم ۱۰ تن، از جمله چند کودک جان خود را از دست دادند و ۱۳ تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز از بمباران شهر رفح و کشته شدن شماری دیگر خبر داد و افزود طی بمبارانهای ۲۴ ساعت گذشته اسراییل در غزه ۲۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد حملات اسراییل به غزه تاکنون ۴۱هزار و ۲۲۶کشته و ۹۴هزار و ۴۱۳مجروح بر جای گذاشته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: