مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱- ۲۵عملیات کانونهای قهرمان شورشی

دومین سالگرد قیام ۱۴۰۱

با جان‌باختن ژینا امینی در تهران

در اثر ضربات وحوش انتظامی خامنه‌ای

یادآوری اخبار سیمای آزادی -جمعه ۲۵شهریور ۱۴۰۱

مریم رجوی: اعلام عزای عمومی برای قتل وحشیانه دختر مظلوم کرد مهسا امینی، ضرورت انحلال گشت زن‌ستیز ارشاد آخوندی

فراخوان به‌اعتراض سراسری زنان غیرتمند ایرانی

ستم آخوندها و پاسداران جهل و جنایت

با ایستادگی و مقاومت زن ایرانی درهم خواهد شکست

با تمام قوا باید با این رژیم و گشت‌های سرکوبگر آن مقابله کرد

 

با درود به ۷۵۰‌شهید قیام ۱۴۰۱از ژینا امینی تا سارا دلدار

و از محسن شکاری تا کمیل ابوالحسنی قهرمانانی که به‌خاطر کیفر

مزدوران و به‌آتش کشیدن مظاهر حاکمیت ضحاک زمان جان فدا کردند

زن مقاومت آزادی

۲۵عملیات کانونهای قهرمان شورشی

به‌مناسبت دومین سالگرد قیام

پیش به سوی انقلاب و جمهوری دمکراتیک

ما زن و مرد جنگیم می جنگیم میمیریم ایران را پس میگیریم

از کردستان، زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

-تهران-انفجار در یگان سرکوبگر حفاظت در شهرداری غارتگر

-تهران(رباط‌کریم)-‌انفجار در پایگاههای‌۲۵۳‌و‌۲۵۴بسیج‌سپاه‌پاسداران -۲۵شهریور ۱۴۰۳

- شیراز-انفجار در حوزه جهل و جنایت و سرکوب زنان- ۲۴شهریور ۱۴۰۳

-شیراز-انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی - ۲۴شهریور ۱۴۰۳

- گرگان-انفجار در مرکز مدیریت حوزه جهل وجنایت و سرکوب زنان استان گلستان- ۲۴شهریور۱۴۰۳

-کرج-انفجار در اداره کل بنیاد فساد و غارت آخوندها و پاسداران - ۲۴شهریور ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- اعتصاب در کردستان -۲۵شهریور ۱۴۰۳

اعتصاب و بستن بازارها و مغازه‌ها در سقز

سنندج، بوکان، مهاباد، مریوان، اشنویه، دیوان‌دره، پیرانشهر،

کرمانشاه، روانسر، دهگلان و کامیاران

در دومین سالگرد جان باختن مظلومانه ژینا امینی

تهدید خانواده برای ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد

و بستن مسیرهای منتهی به‌مزار ژینا توسط مزدوران سرکوبگر - یکشنبه ۲۵‌شهریور ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- تظاهرات بازنشستگان  و کارگران

علیه سیاستهای ضدمردمی و چپاولگرانه رژیم آخوندی

بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز، کرمانشاه، بازنشستگان فولاد اهواز و اصفهان، نیروهای پیمانکاری مخابرات تبریز، کارگران اخراجی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام  و اعتراض به‌تردد کامیونها از روستا ـ اردکان– ۲۵شهریور۱۴۰۳

کارکنان شرکت نفت فلات قاره منطقه سیری و مناطق نفت خیز و ملی حفاری جنوب -۲۴شهریور ۱۴۰۳

اعتراض به فعالیت معدن ـ طرقرود نطنز -۲۴شهریور ۱۴۰۳

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- قتل یک کودک ۱۲‌ساله بلوچ با شلیک وحوش خامنه‌ای

شامگاه شنبه ۲۴‌شهریور۱۴۰۳ پاسداران جنایتکار خامنه‌ای پس از تعقیب و گریز و شلیک به‌یک خودرو از هموطنان بلوچ در نزدیکی شهر راسک، راننده خودرو مجروح شد  و یک کودک ۱۲ساله همراه او جان باخت.

حوالی ۵صبح روز چهارشنبه ۲۱‌شهریور بر اثر شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای  به‌یک خودرو سوختبر در منطقه مرزی جکیگور از توابع شهرستان راسک، یک سوختبر بلوچ مجروح شد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵- در دومین سالگرد قیام

زن مقاومت آزادی

پیش به‌سوی انقلاب و جمهوری دموکراتیک

ما زن و مرد جنگیم می‌جنگیم می‌میریم ایران را پس می‌گیریم

مقاومت ایران

سلسله تظاهرات و نمایشگاه در کشورهای مختلف جهان

تجدید عهد با شهیدان سرفراز قیام

حمایت از حق مقاومت کانون‌های شورشی در برابر رژیم ضدبشری

فراخوان به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای

۲۳و۲۴ و ۲۵شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مقابل کاخ سفید

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

واشینگتن– شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در تورنتو

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در ونکوور

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

لوکزامبورگ

گرامیداشت شهیدان قیام

شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

لس‌آنجلس

گرامیداشت شهیدان قیام

شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در برلین

نه شاه نه شیخ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

شنبه ۲۴شهریور ۱۴۰۳......

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶ - اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعدام ۱۸زندانی در ۴روز و ۱۶۶اعدام بعد از روی کار آمدن

رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای

خانم مریم رجوی: فراخوان به‌اقدام فوری برای نجات زندانیان

روابط با این رژیم باید به‌قطع شکنجه و اعدام مشروط شود.

دژخیمان خامنه‌ای امروز یکشنبه ۲۵‌شهریور ۲زندانی‌ به‌نام‌های سعید خواجه حیدری و ساسان بزرگزاد را در زندان شیراز به‌دار آویختند. به‌این ترتیب شمار اعدامها در چهار روز دست کم به ۱۸تن می‌رسد. روز ۱۹شهریور ۹زندانی، روز ۲۰شهریور ۲‌زندانی و روز ۲۱ شهریور ۵زندانی، حلق آویز شدند. علاوه بر زندانیان اعدام شده که اسامی آنها در اطلاعیه‌های قبلی آمده است، روز ۲۱ شهریور کیومرث علائی در قزوین، روز ۲۰شهریور منصور سالاری در جیرفت و مصطفی فشی در کرمانشاه و روز ۱۹شهریور عبدالکریم حبیبی در کهنوج اعدام شدند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: رژیم با اعدام و کشتار آنهم در سالگرد قیام‌۱۴۰۱می‌خواهد از انفجار خشم مردمی که خواهان سرنگونی آخوندها هستند جلوگیری کند. ننگ و نفرین بر ضحاک زمان که هر روز مردم بیشتری را داغدار می‌کند. وی با تاکید بر اینکه نقض وحشیانه حقوق بشر آن روی سکه جنگ‌افروزی و تروریسم و پروژه دستیابی به‌بمب اتمی است افزود رژیم بی‌عملی جامعه جهانی در برابر موج اعدامها را چراغ سبزی برای ادامه جنایت و قانون شکنی بین‌المللی تلقی می‌کند. 

خانم رجوی ملل‌متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به‌اقدام فوری برای نجات جان زندانیان فراخواند. ادامه روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم باید به‌قطع شکنجه و اعدام مشروط شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - ۲۵شهریور۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- بیانیه وزرای‌خارجه ۷کشور صنعتی جهان

محکومیت ارسال موشکهای بالستیک توسط رژیم

برای جنگ در اوکراین

وزرای‌خارجه ۷کشور صنعتی جهان –جی هفت – طی بیانیه‌ای ارسال موشکهای بالستیک توسط رژیم ایران برای جنگ اوکراین را محکوم کردند.  در این بیانیه که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: ‌ما وزرای خارجه کشورهای‌G۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و ایالات‌متحده آمریکا و نماینده‌عالی اتحادیه‌اروپا، صادرات رژیم ایران و خرید موشک‌های بالستیک ایران توسط روسیه را با قویترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم. شواهدی مبنی بر اینکه رژیم ایران با وجود فراخوان‌های مکرر بین‌المللی برای توقف، به‌انتقال تسلیحات ادامه داده است، نشان‌دهنده تشدید بیشتر حمایت نظامی رژیم ایران از جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین است.

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه۷ در بیانیه خود تاکید کردند رژیم ایران باید فوراً تمام حمایت‌های خود از جنگ غیرقانونی و غیرقابل توجیه علیه اوکراین را متوقف کند و این گونه انتقال موشک‌های بالستیک، پهپادها و فناوری‌های مرتبط را که تهدیدی مستقیم برای مردم اوکراین و همچنین امنیت اروپا و بین‌المللی به‌طور گسترده‌تر است، متوقف کند. ما بر تعهد خود مبنی بر حسابرسی از رژیم ایران به‌دلیل حمایت غیرقابل‌قبولش از جنگ در اوکراین که امنیت جهانی را بیشتر تضعیف می‌کند، ثابت قدم می‌مانیم. در راستای اظهارات قبلی خود در این خصوص، هم اکنون با اقدامات جدید و قابل توجهی واکنش نشان می‌دهیم.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- گرگها یکدیگر را می درند

آخوند روانبخش عضو مجلس ارتجاع: این وفاق‌ملی نیست بلکه نفاق‌ملی است چنین دولتی دوام نخواهد داشت. فتنه‌گران سابق دستشان به‌خون مردم آلوده است و کشور را به‌فتنه و مصیبت‌های جدید وارد خواهند کرد.

خبر آنلاین رژیم ۲۴شهریور نوشت: قاسم روانبخش، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تعریف وفاق ملی را در ابتدای تشکیل دولت لازم ارزیابی کرد و گفت: درباره دولت اصلاحات نیز چنین مشکلی را داشتیم که تا انتهای کار خود نیز اصلاحات را تعریف نکردند....

شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان:  قرار بوده و هست که رئیس‌جمهور پستهای کلیدی و نقش‌آفرین را به‌افرادی که با نظام و انقلاب زاویه دارند نسپارند. این حرکت خطرناک و پلشت به‌بهانه (بخوانید با اسم رمز) وفاق ملی صورت می‌پذیرد... چرا که افرادی از این دست نه فقط نمی‌توانند برای رئیس‌جمهور و دولت او همراهان همدلی باشند، بلکه زمینه‌‌ساز آسیبهای جدی و خسارتهای جبران‌ناپذیر به‌نظام و منافع نیز خواهند بود....  

آخوند مهدوی امام جمعه خامنه‌ای در اصفهان: دولت با هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با شدت، لایحه عفاف و حجاب را اجرا بکند. ریاست‌جمهور اگر حمایت خطبای جمعه و مجلس خبرگان را می‌خواهند که حمایت همین‌ها باعث استمرار نظام هست باید در مسیر رهبر معظم حرکت بکند. ما حمایت‌مان مشروط است چنا‌نچه رهبر معظم همین‌طور است...

یک کانال تلگرامی رژیم به‌نام تحلیل زمانه خبر داد: مرجع تقلید شیعیان، درخواست پزشکیان برای دیدار با وی را قبول نکرد! بانفوذترین مرجع تقلید شیعیان در جهان است، آیت‌الله سیستانی حاضر به‌قبول این درخواست نشد تا دفتر وی به‌پزشکیان اعلام کند به‌دلیل «روزه‌داری» این مرجع تقلید، امکان برگزاری این دیدار نیست. این منبع افزود: وساطت حجت‌الاسلام شهرستانی، داماد و نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، هم فایده‌ای نداشت و پزشکیان بدون دیدار با مرجع تقلید اول شیعیان جهان به‌ایران برگشت!

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع در جلسه روز یکشنبه مجلس در مورد انتصابات پزشکیان گفت: مجلس در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به‌ویژه قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹- اخبار جنگ در غزه               

بهدنبال شلیک یک موشک بالستیک توسط حوثیها به‌اسرائیل، آژیرهای هشدار در سراسر مناطق مرکز اسرائیل به‌صدا در آمدند و این حمله موشکی منجر به آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی گردید.

تایمز اسرائیل با انتشار این خبر نوشت: این موشک که توسط حوثی‌ها بسوی اسرائیل پرتاب شده بود، تلفات جانی در بر نداشت. سامانه‌های دفاعی اسرائیل تلاش کردند آنرا رهگیری کنند. اما اولین تلاشها احتمالاً ناموفق بوده است.

ارتش اسرائیل شامگاه‌شنبه ۲۴شهریور اعلام کرد: طی چند‌رشته عملیات هوایی، چندین انبار مهمات و مقرهای حزب‌الله را در عمق خاک لبنان در دره بـِقاع و بعلبک هدف قرار داده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز‌یکشنبه ۲۵شهریور نوشت: سحرگاه یکشنبه اردوگاههای نصیرات و جبالیا در شمال نوار غزه هدف بمبارانهای سنگین اسرائیل قرار گرفتند. بر اثر این حملات، شماری از پناهجویان فلسطینی کشته و چند ساختمان مسکونی منهدم شدند.

آخرین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان بمبارانها و عملیات نظامی اسرائیل در غزه تا کنون را  ۴۱هزار و ۲۰۶کشته و ۹۵هزار و ۳۳۷مجروح اعلام کرد.                             

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام- روز شنبه ۲۴شهریور اعلام کرد نیروهای آمریکا موفق شدند ۳پهپاد جنگی حوثیهای وابسته به‌رژیم ایران و خودروی پشتیبان پهپادها را در مناطق تحت‌کنترل آنها در یمن منهدم کنند.                                 

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰ـ آخوند همدانی:(هرکس آینده را مبهم می کند منافق است)     

آخوند همدانی امام جمعه رژیم در کرج با اشاره به‌وارفتگی رژیم گفت: همه ما در معرض بعضی از شیطنت‌ها برای از بین بردن امید هستیم.

آخوند همدانی – نمایش جمعه کرج -۲۳شهریور ۱۴۰۳

حضرت آقا در یک بیانی فرمودند جغرافیای سیاسی دنیا را اراده و ایمان انسان‌ها در آینده تعیین خواهد کرد و منافقین تلاش می‌کنند اراده و ایمان را تضعیف بکنند. امروز همه ما در معرض شیطنت‌های بعضی از این شیطنت‌ها برای از بین بردن امید هستیم…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-عارف معاون اول پزشکیان:ناترازی اقتصاد            

عارف معاون‌اول پزشکیان روز شنبه ۲۴شهریور با اشاره به‌ناترازی‌های مختلف در بخش‌های گوناگون رژیم گفت: در اقتصاد با یک مساله جدی ناترازی مواجه هستیم. در سال‌گذشته تراز تجاری ما ۱۷میلیارد‌دلار منفی بوده است. کسری که الان در وسط سال با آن مواجه هستیم حدود هزار همت(هزار هزار میلیارد تومان) است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-پاداش‌های میلیاردی بانکها

روزنامه حکومتی اعتماد روز‌شنبه‌۲۴درباره پاداش‌های میلیاردی در حاکمیت غارتگر آخوندی نوشت: ‌۹بانک از مجموع ۲۹بانک و مؤسسه اعتباری در کشور، سال گذشته مجموعا ۱۵۶میلیارد و۷۵۰‌میلیون تومان به ۴۴نفر عضوهیات‌مدیره خود پاداش داده‌اند! در واقع پایان سال‌گذشته، اعضای هیات‌مدیره در ۹بانک کشور به‌طور میانگین ۳‌میلیارد و ۵۶۲‌میلیون و ۱۵هزار‌تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

         

 

لطفا به اشتراک بگذارید: