تحولات جنگ در منطقه

به‌دنبال شلیک یک موشک بالستیک توسط حوثی ها به اسرائیل، آژیرهای هشدار در سراسر مناطق مرکز اسراییل به صدا در آمدند و این حمله موشکی منجر به آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی گردید.

تایمز اسراییل با انتشار این خبر نوشت: این موشک که توسط حوثی‌ها بسوی اسراییل پرتاب شده بود، تلفات جانی در بر نداشت. سامانه‌های دفاعی اسراییل تلاش کردند آنرا رهگیری کنند. اما اولین تلاشها احتمالاً ناموفق بوده است. تایمز اسراییل به‌نقل از منابع بهداشتی افزود ۹ نفر در حین فرار به سمت پناهگاه‌ها دچار جراحات سطحی شدند.

رسانه‌های اسراییل هم‌چنین نوشتند: حدود ۴۰ موشک از لبنان به سمت مناطق جلیل علیا و ارتفاعات جولان در شمال اسراییل شلیک شد. برخی از موشکها پس از عبور از سامانه دفاع ضدهوایی گنبد آهنین و اصابت به مناطق باز، آتش‌سوزی‌هایی را ایجاد کردند. حزب‌الله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به حملات هوایی اخیر اسراییل در لبنان انجام شده است.

ارتش اسراییل شامگاه شنبه ۲۴شهریور اعلام کرد طی چند رشته عملیات هوایی، چندین انبار مهمات و مقرهای حزب‌الله را در عمق خاک لبنان در دره بـِقاع و بعلبک هدف قرار داده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه ۲۵ شهریور نوشت:

سحرگاه یکشنبه اردوگاههای نصیرات و جبالیا در شمال نوار غزه هدف بمبارانهای سنگین اسراییل قرار گرفتند. بر اثر این حملات، شماری از پناهجویان فلسطینی کشته و چند ساختمان مسکونی منهدم شدند.

به گزارش این منبع طی این حملات ۲۴ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

آخرین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان بمبارانها و عملیات نظامی اسراییل در غزه تاکنون را ۴۱ هزار و ۲۰۶ کشته و ۹۵ هزار و ۳۳۷ مجروح اعلام کرد.

فراندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام- روز شنبه ۲۴شهریور اعلام کرد نیروهای آمریکا موفق شدند ۳ پهپاد جنگی حوثیهای وابسته به رژیم ایران و خودروی پشتیبان پهپادها را در مناطق تحت کنترل آنها در یمن منهدم کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: