تحولات جنگ غزه

سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه ۲۳ شهریور گروه‌های مرتبط با رژیم ایران را مسئول حمله سه‌شنبه شب گذشته به یک مجتمع دیپلماتیک آمریکا در فرودگاه بغداد دانست.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از سفارت آمریکا در بغداد نوشت: این حمله به دست گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در عراق صورت گرفته است. در بیانیه سفارت آمریکا هم‌چنین آمده است «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که حق دفاع از خود و حفاظت از پرسنل آمریکایی را در هر نقطه از جهان برای خود محفوظ می‌دانیم».

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد طی روز جمعه ۲۳ شهریور هواپیماهای جنگی اسراییل ساختمان نظامی حزب‌الله را در منطقه کوکبا  در جنوب لبنان هدف قرار دادند. منابع محلی لبنان از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن دیگر در این ساختمان خبر دادند. سخنگوی ارتش اسراییل در بیانیه دیگری از بمباران چند مقر نظامی، یک انبار تسلیحات و یک سکوی پرتاب موشک حزب‌الله در ۷ نقطه در جنوب لبنان خبر داد.

از سوی دیگر تایمز اسراییل ۲۴شهریور نوشت حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات منطقه صفـِد و جلیل غربی در شمال اسراییل را با شلیک ۵۵ موشک هدف قرار داد. منابع نظامی اسراییلی گفتند این حملات تلفات انسانی در بر نداشته است.

خبرگزاری فلسطینی وفا ۲۴شهریور، نوشت حملات موشکی، بمباران و توپخانه اسراییل از بامداد شنبه به شهر غزه و اردوگاهها و مناطق شمال غزه آغاز شد و در همان ساعات اولیه نزدیک به ۲۰ کشته از جمله ۴ کودک بر جای گذاشت. بر اثر بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در اردوگاه مواصی در جنوب نوار غزه نیز تعدادی کشته و مجروح شدند.

این منبع افزود طی حملات ۲۴ساعت گذشته اسراییل به غزه، ۶۴ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین اطلاعیه خود شمار قربانیان بمبارانها و عملیات نظامی اسراییل در غزه را ۴۱ هزار و ۱۸۲ کشته و ۹۵ هزار و ۲۸۰ مجروح اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: