بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره سرپیچیها و تشدید فعالیت‌های اتمی رژیم

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی

درباره سرپیچی ها و تشدید فعالیت‌های اتمی رژیم

همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

 

نمایندگان انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌یی اعلام کردند: رژیم ایران در پاسخ به سؤالات آژانس در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده در تورقوزآباد و ورامین توضیحات فنی معتبری ارائه نکردند. رژیم ایران کماکان از اعمال توافقنامه پادمانی NPt امتناع می‌ورزد. این توافقنامه یک تعهد قانونی به‌شمار می‌آید که آنها نمی‌توانند به‌طور یکجانبه اجرای این توافقنامه را تعدیل یا تعلیق کنند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است:

میزان اورانیوم موجود در زباله‌های جامد ارسال شده از آزمایشگاه چندمنظوره جابربن حیان به تأسیسات تبدیل اورانیوم اصفهان نگران‌کننده است.

ما خواستار همکاری فوری و کامل و بدون ابهام رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم. اولاً توضیحات معتبر فنی برای حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در دو مکان اعلام‌نشده در ایران ارائه دهند.

ثانیا آژانس را از مکانهای فعلی مواد هسته‌یی یا تجهیزات آلوده مطلع کنند. ثالثا، کلیه اطلاعات، اسناد و پاسخهای مورد نیاز آژانس برای این منظور را ارائه دهند و سرانجام دسترسی به مکانها و موادی که را که آژانس برای این منظور نیاز دارد و هم‌چنین نمونه‌برداری که توسط آژانس مناسب تشخیص داده می‌شود، فراهم کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: