مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱- بیانیهٔ مشترک ۵۲تن از کارشناسان، گزارشگران فعلی

و پیشین ملل‌متحد، حقوقدانان بین‌المللی، برندگان جایزهٔ نوبل و مقامات پیشین از کشورهای مختلف

در محکومیت کارزار دروغ‌پردازی رژیم آخوندی و مزدوران

علیه جاوید رحمان

در پی انتشار گزارش سرفصلی گزارشگر ویژه سازمان‌ملل و به‌رسمیت‌شناختن قتل‌عام مجاهدین به‌عنوان نسل‌کشی تلاش برای بی‌اعتبار کردن پروفسور رحمان، با نامه‌ای از غریب‌آبادی معاون قضاییهٔ رژیم ایران خطاب به‌کمیسر عالی حقوق‌بشر آغاز شد که در آن اتهامات دروغین و بدخواهانه‌ای را متوجه او کرد. صرفاً به‌این دلیل که او تسلیم و مرعوب رژیمی نشد که او را از سفر به‌ایران بر اساس مأموریت خود منع کرده بود.

بر اساس آیین‌نامه رفتاری او هرگز هیچ‌گونه بودجه‌ای از هیچ فرد، سازمان یا دولتی برای کار خود به‌عنوان گزارشگر ویژه از جمله، برای نوشتن و تکمیل گزارش «جنایات سبعانه» که در آن اعدام‌های سال‌های۱۳۶۰-۱۳۶۱ و قتل‌عام سال۱۳۶۷ را جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی توصیف کرده بود، نگرفت.

ما اتهامات دروغین و ساختگی رژیم ایران و وابستگان آن مبنی بر دریافت هر نوع حق‌الزحمه برای شرکت در کنفرانس ۳شهریور‌۱۴۰۳ در‌پاریس را قویاً محکوم می‌کنیم.

یاو‌گویان علیه او در میان مدافعان دروغین حقوق‌بشر و عوامل استخدام‌شده توسط رژیم، هرگز قادر نخواهند بود به‌جایگاه والای او خدشه‌ای وارد کنند

در روزهای اخیر ارتش سایبری رژیم ایران، توییت‌های تهدیدآمیزی منتشر کرده و جاوید رحمان را تحت فشار قرار داده است تا درخواست خود برای حسابرسی از رژیم را پس بگیرد. این آزار و اذیت باید متوقف شود. ما امضاکنندگان بیانیه در کنار پروفسور رحمان ایستاده‌ایم و به‌شدت کارزار بدنام‌سازی او را محکوم می‌کنیم…

اسامی شخصیتها....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲- کنگرهٔ ایالات متحده

کنفرانس «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل»

با حضور نمایندگان کنگره از هر دو حزب

و شخصیت‌های برجسته و فرماندهان پیشین نظامی آمریکا

سخنرانی‌های‌‌

تام مک‌کلینتاک عضو کمیتهٔ قضایی کنگره از حزب جمهوری‌خواه

نانسی میس عضو کمیتهٔ قوای مسلح و رئیس زیرکمیتهٔ امنیت سایبری از حزب جمهوری‌خواه

برد شرمن عضو ارشد کمیتهٔ خارجی کنگره از حزب دموکرات

ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، فرمانده پیشین ناتو

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا

ژنرال تاد وولترز فرمانده ناتو و فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا‌(۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲)

ژنرال کیث کلاگ مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و رئیس دفتر پیشین مشاور امنیت ملی کاخ سفید

در کنگرهٔ آمریکا جلسه‌ای زیر عنوان «ایران، مقابله با تهدید و حصول راه‌حل» با حضور نمایندگان کنگره از هر دو‌حزب و شخصیت‌های برجسته و فرماندهان پیشین نظامی آمریکا برگزار شد…

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳-ایکس تام مک‌کلینتاک عضو کمیتة قضایی کنگرة آمریکا

قطعنامة دو حزبی ۱۰۰‌کنگره ۲۴۳کمک‌آورنده دارد. این یک اکثریت واضح در مجلس نمایندگان است. این قطعنامه بیانگر حمایت متحد ما از مردم ایران در مبارزة آنها برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیر‌اتمی در ایران است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴- پراتیک کانونهای شورشی در زاهدان۲۳شهریور

راه نجات ملت از این همه جنایت قیام و سرنگونی

قسم به‌خون شهیدان تا آزادی ایران قیام ادامه دارد

قیام‌۴۰۱ تا سرنگونی نظام ولایت‌فقیه قیامی است تا پیروزی

در بلوچستان سنگر آزادی پرچم قیام۴۰۱ را برافراشته‌تر می‌کنیم

آمران و عاملان فتل‌عام جمعه خونین را نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم...

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-  تخریب خانه‌های هموطنان بلوچ توسط وحوش خامنه‌ای

پاسداران جنایتکار خامنه‌ای ساعت ۳‌بامداد روز‌چهارشنبه ۲۱شهریور با چندین‌دستگاه لودر و بولدوزر به‌منطقه هوت‌آباد کمب واقع در حاشیه شهر چابهار وحشیانه یورش برده و اقدام به‌تخریب دستکم ۲۳‌منزل مسکونی هموطنان بلوچ کردند. پاسداران همچنین ساکنان این منطقه را تهدید کرده‌اند که این منطقه را ترک کنند.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- مجروح شدن دو سوختبر محروم بلوچ با شلیک وحوش خامنه‌ای

روز پنجشنبه ۲۲‌شهریور یک‌سوختبر محروم بلوچ در منطقه جکیگور از توابع شهرستان راسک بدون ایست و هشدار قبلی، هدف شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای قرار گرفت و مجروح شد.

روز چهارشنبه ۲۱‌شهریور، نیز یک‌سوختبر محروم بلوچ در منطقه کشتگان بخش بم در شهرستان سراوان نیز باشلیک مأموران نیروی سرکوبگر رژیم مجروح شد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷- تظاهرات هموطنان در پاریس جمعه ۲۳شهریور

به‌مناسبت دومین سالگرد قیام

نه شاه نه شیخ ، آری به‌جمهوری دموکراتیک

پخش در روز شنبه ۲۴شهریور

 

۸-موضعگیری نمایندگی رژیم در ملل‌متحد

در مورد ترور مخالفان در خارج

واکنش هراسان نمایندگی رژیم در سازمان‌ملل: گزارش رسانه‌های بین‌المللی در‌بارهٔ استخدام باندهای جنایتکار ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی و مجاهدین مستقر در آلبانی است. بدنبال گزارش رسانه‌های بین‌المللی درباره استخدام باندهای جنایتکار توسط رژیم، برای انجام حملات تروریستی نمایندگی رژیم در سازمان‌ملل در یک واکنش ترسان منکر آن شد.

خبرگزاری قضائیه جلادان – میزان ۲۲شهریور ۱۴۰۳ در‌این‌باره نوشت: نمایندگی رژیم در سازمان‌ملل در پاسخ به‌سوال رسانه‌های آمریکایی پیرامون اتهام‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای ترور مخالفین در خارج از کشور، اعلام کرد: جمهوری اسلامی هیچ هدف و برنامه‌ای برای عملیات ترور یا ربایش در غرب یا هر کشور دیگری ندارد. این خبرسازی‌ها ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی، مجاهدین مستقر در آلبانی و برخی سرویس‌های اطلاعاتی غربی از جمله آمریکاست....

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید 

 

۹- گرامیداشت شهیدان  قیام۱۴۰۱

گرامیداشت شهید قیام  صالح میرهاشمی- اصفهان - ۲۲شهریور۱۴۰۳

مادر شهید قیام:‌ امروز ۲۲شهریور۱۴۰۳ آمدم سر مزار صالح میرهاشمی سردار سربدار وطن سردار بی‌گناهی که به‌نا حق اعدام شد به‌یاد ... وطن مهسا امینی ... محمد مهدی کرمی، محمد حسینی، به‌تک تک آنهایی که در خیابان کشته شدند. آنهایی که سربدار شدند. به‌یاد  همه‌شون امروز آمدم پیش صالح روحشان شاد، یادشان گرامی.

گرامیداشت شهید قیام  مهیا موگویی- اصفهان - شهریور۱۴۰۳

 چهلم زندانی قیامی رضا رسایی در کرمانشاه۲۲شهریور۱۴۰۳

روز‌پنجشنبه ۲۲شهریور چهلم‌زندانی قیام رضا رسایی در کرمانشاه با حضور خانواده و دوستانش  بر سر مزار وی  برگزار شد. برادرش با خواندن شعر یاد او را گرامی داشت....

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰- جیش‌العدل اعلام کرد یک‌واحد گشتی نیروی انتظامی

را بدلیل تعقیب و کشتار سوختبران هدف قرار گرفت

جیش‌العدل طی اطلاعیه‌ای در ۲۲‌شهریور اعلام کرد: سازمان جیش‌العدل به اطلاع عموم می‌رساند یک‌هسته عملیاتی شامگاه ۲۲‌شهریور موفق شدند یک واحد گشتی فراجا که در تعقیب و کشتار سوختبران نقش داشت را در شهر میرجاوه مورد هدف قرار بدهند. در این عملیات سرنشینان یک خودرو فراجا مورد هدف قرار گرفتند. در روزهای اخیر به شکل برجسته‌ای حملات مرگبار نیروهای انتظامی به‌سوختبران افزایش پیدا کرده است از اینرو سازمان جیش‌العدل در دفاع از این قشر مستضعف جامعه، عملیات مذکور را انجام داده است. 

اطلاعیه جیش‌العدل می‌افزاید: همانگونه که پیش‌تر هشدار داده بودیم مجددا تکرار می‌کنیم بلوچستان برای پاسداران رژیم ستمگران ولایت‌فقیه امن نیست و افرادی که در ارگانهای امنیتی و نظامی رژیم ولایت‌فقیه خدمت بکنند، اهدافی کاملا مشروع در نظر گرفته خواهند شد و از اینرو تبعات هرگونه خسارتی متوجه خود آنها است…

تلویزیون رژیم روز‌جمعه ۲۳‌شهریور کشته‌شدن ۳نفر از مأموران فراجا در عملیات جیش‌العدل را اعلام کرد.

  برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱- اظهار لحیهٔ فلسفی مضحک در‌باره آزادی

پزشکیان در دیدار با بافل طالبانی پسر جلال طالبانی در سلیمانیه: نگاه مرحوم طالبانی به‌آزادی را می‌توان به‌عنوان یک نماد و الگو ارج نهاد.

پزشکیان: در سال‌های اخیر برخی عناصر کوشیدند با سوءاستفاده از جغرافیای اقلیم کردستان، مشکلات امنیتی برای منطقه ایجاد کنند که خوشبختانه با توافقنامه امنیتی راه برای رفع این مسئله فراهم شده است.

بافل طالبانی: آنچه را در توافقنامه امنیتی ذکر شده است، به‌طور کامل و دقیق اجرا خواهیم کرد و حتی آمادگی عمل به‌هر آنچه را که فراتر از این توافقنامه، باعث تقویت و تثبیت امنیت در مرزها و منطقه می‌شود، داریم.

اگر هزار سال هم تلاش کنیم! نمی‌توانیم پاسخگوی محبت‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران باشیم.

پزشکیان روز پنجشنبه در سلیمانیه با بافل طالبانی رئیس گروه یه کتی ملاقات کرد. در این دیدار که به‌دنبال اعمال فشار و جابجایی احزاب و گروههای کرد ایرانی توسط یه‌کتی و استرداد یک پناهجوی کرد ایرانی از سلیمانیه توسط این گروه به‌دیکتاتوری آخوندی صورت می‌گیرد، رئیس‌جمهور خامنه‌ای از بافل طالبانی قدردانی کرد.

به‌نوشته خبرگزاری حکومتی مهر وابسته به وزارت اطلاعات رژیم، پزشکیان بعد‌از ظهرپنجشنبه در دیدار با «بافل طالبانی» رئیس و جمعی دیگر از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق، ضمن قدر نهادن به‌تلاش‌های و مبارزات آزادی خواهانه مرحوم جلال طالبانی تصریح کرد: نگاه مرحوم طالبانی به‌آزادی را می‌توان به‌عنوان یک نماد و الگو ارج نهاد…

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲- تاجزاده معاون سابق وزیر کشور رژیم

هدف خامنه‌ای از تشکیل دولت پزشکیان، اصلاحات نیست

بلکه جراحی اقتصادی از قبیل گران‌کردن بنزین و آب و برق است

تاجزاده معاون وزیر‌کشور رژیم در دوران ریاست‌جمهوری آخوند‌شیاد محمد خاتمی که هم‌اکنون در اوین زندانی است، در یادداشتی تحت عنوان «عصر جدید یا سراب؟» نوشت: علت اصلی مشکلات را استراتژی اشتباه آقای خامنه‌ای می‌دانم و معتقدم تغییر دولت‌ها بدون تغییر راهبرد رهبر، نمی‌تواند اوضاع کشور را به‌سامان آورد. بعید می‌دانم که رهبر قصد تغییرات راهبردی در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی را داشته باشد…

 ٰ برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- بیانیه آمریکا و سه‌کشور اروپایی

درباره سرپیچیها و تشدید فعالیتهای اتمی رژیم

همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نمایندگان انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌‌یی اعلام کردند: رژیم ایران در پاسخ به‌سؤالات آژانس در مورد مواد و فعالیتهای هسته‌ای اعلام نشده در تورقوزآباد و ورامین توضیحات فنی معتبری ارائه نکردند. رژیم ایران کماکان از اعمال توافقنامه پادمانی NPt امتناع می‌ورزد. این توافقنامه یک‌تعهد قانونی به‌شمار می‌‌آید که آنها نمی‌توانند به‌طور یکجانبه اجرای این توافقنامه را تعدیل یا تعلیق کنند.... 

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴- اخبار جنگ در غزه 

اکسیوس ۲۲شهریور طی گزارشی فاش ساخت: نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در عملیاتی کم‌سابقه در اوایل این‌هفته، یک کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های دقیق در سوریه را که توسط  رژیم ایران ساخته شده بود، منهدم کردند. به‌گفته منابع آگاه، این تأسیسات برای تولید موشک‌های میان‌برد دقیق برای حزب‌الله استفاده می‌شد. این خبر توسط رسانه ماهواره‌یی اپوزیسیون سوریه نیز تأیید شد.                                 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۲۳شهریور با اشاره به‌حمله اخیر اسرائیل به‌تأسیسات نظامی رژیم آخوندی در منطقه مصیاف در سوریه نوشت: پیش از شروع عملیات زمینی که از طریق هلیبرد ۱۰۰نیروی‌ویژه اسرائیلی انجام گرفت، چند‌حمله شدید هوایی به‌نقاط کلیدی در اطراف مصیاف انجام شد تا بدینوسیله پدافند هوایی دچار پارازیت شود....                            

یادآوری می‌کنیم که سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم  روز‌دوشنبه در واکنشی ترسان نسبت به‌حمله شامگاه یکشنبه به‌مرکز تحقیق و تولید موشکهای زمین‌به‌زمین متعلق به‌سپاه پاسداران در سوریه گفت :‌

تلویزیون رژیم – ۱۹‌شهریور ۱۴۰۳

  مایلم من اولاً این حمله جنایت‌کارانه‌یی که رژیم غاصب صهیونیستی بامداد امروز به‌خاک سوریه انجام داده به‌شهادت جمعی از شهروندان این کشور و مجروح‌شدن عده قابل توجهی منجر شده رو شدیداً و با قوی‌ترین عبارات محکوم بکنم.......

 ارتش اسرائیل ۲۲شهریور اعلام کرد یکی ا‌ز فرماندهان حزب‌الله بنام احمد‌الجبر، وابسته به‌یگان جولان این گروه را هدف قرار داد. این عملیات در منطقه قنیطره سوریه انجام شد.                          

خبرگزاری‌فلسطینی وفا ۲۳شهریور نوشت: پس از گلوله‌باران روز چهارشنبه ارودگاه مواصی واقع در شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل، اجساد بسیاری از کشته شدگان توسط نیروهای امداد و دفاع غیرنظامی در این منطقه پیدا شدند.                  

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۵- به‌گزارش رویترز، فرانسه، ۲۳شهریور کاردار رژیم ایران در پاریس

را به‌دلیل تنش در مورد موشک‌های بالستیک احضار کرد.

(رویترز) نوشت: یک‌منبع دیپلماتیک روز جمعه گفت، وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه کاردار دیپلماتیک رژیم ایران در این کشور را به‌دلیل انتقال موشک‌های بالستیک به‌روسیه احضار کرد. بدنبال احضار سفیران رژیم توسط کشورهای مختلف اروپایی، رژیم آخوندی در یک‌اقدام تلافی‌جویانه روسای نمایندگیهای انگلیس، فرانسه، آلمان و هلند را در رابطه موضعگیریهای آنها علیه ارسال موشکهای بالستیک در جنگ علیه اوکراین احضار کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۶- خرچنگ نظام ولایت آخوند احمد خاتمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس

خبرگان در یک‌یاوه گویی شرک‌آمیز گفت:

بیعت با امام زمان جدای از بیعت با ولی‌‌فقیه نیست.

وی که در مسجد جمکران سخنرانی می‌کرد، گفت: مسأله مهم امروز اطاعت از جانشین امام زمان یعنی ولی‌فقیه است و در روایات چنین آمده که ولی‌فقیه فقط رهبر نیست بلکه جانشین امام زمان است. ضمن این‌که بیعت با امام زمان جدا از بیعت با ولی‌فقیه نیست.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۷- ناایمن بودن ۵۰درصد مدارس

در آستانه بازگشایی مدارس، رئیس سازمان‌آتش‌نشانی رژیم از ناایمن بودن ۵۰درصد مدارس از نظر آتش‌نشانی خبر داد و گفت:‌ از هر ۲‌مدرسه پایتخت یکی‌ناایمن است و  آموزش‌وپرورش در این رابطه کاری نکرده است.. وی افزود:‌ از نظر ایمنی حریق هم مدارس را مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما «وضعیت خوبی ندارند» و از سال گذشته تاکنون حتی یک‌پرونده مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اقدامات ایمن‌سازی را انجام داده به‌دست ما نرسیده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۸- ضایعات گردوخاک سیستان و بلوچستان

رسانه‌های حکومتی به‌نقل از فرماندار‌ رژیم در زابل گزارش داد: گرد و خاک معروف ۱۲۰‌روزه سیستان از ابتدای سال تاکنون ۵۰‌هزار نفر را راهی بیمارستان کرده‌است. سرعت طوفان گرد و خاک در منطقه سیستان شامل ۵شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان برای چند‌دهمین بار از ابتدای سال تاکنون از مرز ۱۰۰کیلومتر عبور کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل این خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: